Stamtafel Maart-2014

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#51 Bericht door Gawo »

tjee Anita dat is ook wat :shock:

Vandaag hebben ze Devin bij mij gebracht, één keer in de zoveel weken willen ze dat doen, maar voor het kereltje vind ik het best wel sneu.
Moet dan gelijk bij het wakker worden allemaal hurrie op met hem.
Maar voor mij wel fijn, want heb nu de buitenboel al gelapt terwijl hij zijn ochtend dutje doet.

Marian ook helemaal het voorjaar in haar hoofd, ja het gaat bij ons allemaal kriebelen bij het zien van het zonnetje en die heerlijke temperaturen zeker die voor a.s. zondag zijn voorspelt.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#52 Bericht door Yleor »

Goh Anita, wat naar om mee te maken. Hopelijk heb je er niet van gedroomd. Veel met mensen over praten, dan raak je het kwijt. Ik begrijp ook niet dat ze zoiets uitzenden, een mededeling is al erg genoeg.

Met handschoenen aan werkt het niet zo lekker Marian, ik denk er ook pas aan als mijn nagels in geen week meer schoon te krijgen zijn. Nou hoef ik in mijn postzegeltuin gelukkig niet veel te doen :wink: Hield meneer Dakje je gezelschap bij het graven?

Ach, dat hummeltje meteen na zijn bedje in de auto...Maar de wereld is hard José, kan hij alvast wennen. En daarna lekker in de armen van oma, als genoegdoening.

Ik was nog wat warrig want een half uur te laat voor de sportschoolles. Beetje stom, want het is al twee maanden geleden van tijd veranderd. Nouja, morgen weer een kans.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#53 Bericht door marian53 »

Ach Roely als dat alles is dat warrige , dan valt het wel mee , betrap mezelf erop dat ik met dingen heb die ik bv al een poos niet heb gebruikt ,en met de vraag zit, van, waar heb ik dat gelaten ,(gewoon veel te veel troep) En soms dingen door elkaar gooi, of verkeerd plaatst bv, maar dan ben ik als de dood van alzheimer , mn moeder heeft dat gehad , en ik hoop niet dat ik dat ooit krijg .

En dakje ligt gewoon boven op de tuintafel in de zon, de boel in de gaten te houden , en word zo dik als n beer . :D
carpe diem

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#54 Bericht door Yleor »

Die heeft het wel goed bij jou :lol:
Mijn moeder kreeg toen ze nog vrij jong was Alzheimer, en is niet oud geworden. Ik ben ook beducht voor de signalen en let goed op. Soms fiets ik ergens in de buurt en weet dan opeens niet meer waar ik ben. Maar ik verzeil ook wel met mijn gedachten elders, dus dat kan het ook zijn. Verder ben ik weinig kwijt 8)

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#55 Bericht door Petra »

Jeetje, wat is hier veel geschreven. Het gaat me vast en zeker niet lukken overal op te reageren. Sorry alvast daarvoor.

Wat een vreselijk verhaal Anita wat jou overkomen is. Om de rillingen van te krijgen. Zal me niets verbazen als je er nachtmerries van had/hebt.

Verder over vergeetachtig- en warrigheid. Heel herkenbaar, grijns. Volgens mij heeft het bij ons niets (hoop ik!!) met Alzheimer te maken, eerder met veel zorgen aan het hoofd hebben. Dan loop je gewoon over. Ik sta ook wel eens ergens en bedenk me dan hoe ik er gekomen ben. Geen zorgen dus. :wink:

Verder geniet ik van Roely's verhalen over haar vakantie in Cabo Verde. Alles zo herkenbaar. Voor de mensen die het (nog) niet weten: ik ben opgegroeid in Brasil en de sfeer op de eilanden lijkt heel veel op waar ik in verkeerd heb. Krijg er gewoon 'sodade' van. :wink:

Vandaag en morgen gelukkig nog vrij. Om te vieren dat ik nu zeker nog een jaar werk heb ga ik me morgen (eindelijk!!) eens trakteren op de kapper. Wordt ook wel tijd, m'n haar 5 jaar lang zelf geknipt en gekleurd. Ben benieuwd. Verheug me er al op. En je weet 't: als je haar maar goed zit. :lol:

Fijne dag en tuinier-se Marian.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#56 Bericht door Petra »

Ben ik weer eventjes. Mijn haar zit gelukkig weer goed; ben er blij mee!
Van 't weekend 'doe ik niet mee'; beide dagen lange diensten. Ben ook erg blij met de goede documentatie die hier geplaatst wordt; zo mis ik (en anderen) niets. Bedankt daarvoor en alvast fijn weekend. :bye:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#57 Bericht door Zwiersje »

foto? :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#58 Bericht door Yleor »

Of sta je in het vakblad voor kappers :lol: ?

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#59 Bericht door Petra »

Haha, nee hoor, verre van... Er is weinig eer aan te behalen; alleen het lelijke grijs is nu weg (ik word dus lelijk grijs, zo van 'n haar hier en 1tje daar) en verder een 'klein stukje' eraf. Niets spannends dus; hier al genoeg spanning. :lol:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#60 Bericht door Barbara »

Het zal het voorjaar wel zijn maar ik ben ook naar de kapper geweest :D
De eerste keer na de chemo.
Het zat gisteren zo leuk en nu.. :shock: Ze hebben er vanalles ingesmeerd en nu staat het recht overeind. Ik ga straks alle troep er uit wassen in de hoop dat het dan beter gaat :x
Verder zal ik heel druk zijn dit weekend. de oude schuur moet weggeruimd voordat er nieuwe kan komen. De boer heeft 'm met de trekker platgetrokken en nu moet alles opgeruimd.
het is ook tijd om met de voorbereidingen voor de moestuin te beginnen dus........Ik wens jullie allemaal een mooi en zonnig weekend. Geniet er van, rust lekker uit.
Tot Maandag

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#61 Bericht door marian53 »

Dat word werken dus Barbara , straks heb je helemaal geen tijd meer , met een moestuin :lol: maar wel leuk , die oude schuur was hopelijk van hout dan kan je die lekker opstoken ., gezellig joh. maar doe het rustig aan , we zien je vanzelf wel weer ,

Fijn dat jullie allemaal naar de kapper zijn geweest. Als mijn haren zijn geknipt voel ik me gelijk altijd stukken beter , ik hoop dat dat bij jullie ook zo is .

Petra werk ze .

Morgen n dagje naar Dordrecht , ook gezellig weer even eruit .ieder alvast morgen een mooie zonnige dag . :)
carpe diem

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#62 Bericht door Zwiersje »

Geniet van je dagje uit naar Dordrecht Marian :D
Aan het weer zal het zeker niet liggen

Stond vanmorgen in de krant dat het in dit weekend warmer wordt in Nederland als in Griekenland......doen we goed :lol:
Wordt weer genieten van al die vogeltjes die volop in de weer zijn om nestjes te bouwen
Afbeelding

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#63 Bericht door Falcon »

Roely goed te horen dat je een fijne vakantie gehad hebt!
Zal tzt eens de foto's kijken, had je ergens geplaatst zag ik in het voorbij gaan.

Anita wat een triest verhaal... hoe gaat het nu met je?
Uit ervaring weet ik dat zoiets heel lang op je netvlies kan blijven staan en/of in je gedachten.
Maar erover praten is belangrijk!

Petra, wat heerlijk dat je jezelf verwend hebt met een kappersbezoek.
Stiekem ook wel nieuwsgierig hoe je eruit ziet.

Barbara jij dus ook bij de kapper geweest. Zal voor jou sowieso fijn aanvoelen dat je haar hebt wat geknipt moet worden.

Hoop dat jullie allemaal veel van de zon kunnen genieten deze dagen.
Ik ben het wel van plan.. :D

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#64 Bericht door roosje »

Tjemig Anita wat een verschrikkelijk iets om dat te zien. Kan me voorstellen dat je daar nachtmerries van zou krijgen. :(

Leuk Petra lekker naar de kapper :D En Barbara ook al. Leuk een moestuin maar veel werk en een nieuwe schuur in het vooruitzicht is super. Fijn dat jullie hulp van de boer hebben gehad met het neerhalen van de oude schuur.

Roely, prachtig die foto's. Nog dank voor je reactie op mijn blog :)

Marian, leuk Dordrecht. Waar Waal en Maas samenkomen. :)

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#65 Bericht door Zwiersje »

Met mij gaat het goed hoor Herma :wink:
Ik ben niet meer ter plekke wezen kijken. Wist dat ik er niet tegen kon.
Ben met grote boog de andere kant op gegaan :?
Later hadden ze er een wit scherm omheen gezet.
Afbeelding

AnneMarie
Berichten: 4361
Lid geworden op: vrijdag 7 november 2008, 12:45:49
Locatie: Amsterdam

#66 Bericht door AnneMarie »

Dankzij je bovenstaande berichtje Roos, ben ik weer even op je blog gaan kijken. Heel mooie foto's van de Slechtvalken en de eerste 'lentebloempjes'.
:D

AnneMarie
Berichten: 4361
Lid geworden op: vrijdag 7 november 2008, 12:45:49
Locatie: Amsterdam

#67 Bericht door AnneMarie »

Zal de Lente dan echt zijn begonnen? Ik zag zojuist 2 Vleermuizen langs vliegen. :o

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#68 Bericht door Yleor »

Vandaag was de warmste 8 maart ooit, dus dat kun je wel stellen AnneMarie.

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#69 Bericht door Liesbeth60 »

Het lijkt er inderdaad echt op.
Hier vlogen gisteren al citroenvlindertjes rond.
En op de Hoge Veluwe hebben we al veldleeuwerikjes en graspiepers gezien.
De mooiste tijd van het jaar (vind ik) begint! :lol:

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#70 Bericht door Dorine »

Het was gister prachtig weer en vandaag is het al idem dito.
Op het nieuws: Bijna nergens in Europa zo warm als in Nederland.

Dus mensen, ga er lekker van genieten.
Wij gaan zo eens in Eindhoven kijken, in de ochtend zit je daar goed met het zonnetje.

Fijne dag allemaal.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#71 Bericht door roosje »

Veel plezier Dorine in Eindhoven en inderdaad heerlijk weer om buiten te zijn.
Gisteren ben ik ook nog op stap geweest.
Liesbeth, Citroenvlinders ook hier en gehakkelde aurelias. Ben ook nog even in Echt wezen kijken. Een valk kunnen waarnemen. Ook nog een troep kraanvogels boven Susteren :) Het schijnt dat velen deze waarnemingen hebben gedaan. Gunstig weer en wind dus kijk naar boven wie weet zien jullie wat overkomen.

Momenteel heb ik erg last van mijn heupen het wordt steeds erger en de afstanden die ik nog kan lopen zonder pijn worden steeds korter. Ik zal er dus aan moeten geloven :?

AnneMarie
Berichten: 4361
Lid geworden op: vrijdag 7 november 2008, 12:45:49
Locatie: Amsterdam

#72 Bericht door AnneMarie »

Roos, mijn schoonzus is vorig jaar aan haar ene heup geholpen. Zij loopt nu weer als een Kievit en zonder pijn. :)

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#73 Bericht door Liesbeth60 »

Dat is minder Roos. :?
Ik kan me voorstellen dat je er tegenop ziet, maar ook ik hoor veel positieve verhalen.
En als het dan toch moet, dan maar zo snel mogelijk. :wink:
Sterkte!

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#74 Bericht door Lucje »

Wat erg Roosje, zeker voor jou, jij trekt er zo vaak op uit in de natuur :( Moeten ze dan allebei vervangen worden? Anita, wat zal jij geschrokken zijn, verschrikkelijk om zoiets te zien gebeuren! Petra, nieuw kapsel, fijn hoor. En Barbara ook al. Maak je maar niet te druk met het opruimen van die schuur! Ik moet ook nodig naar de kapper maar ben steeds druk in de tuin bezig en gun mezelf gewoon geen tijd er voor. Komt nog wel! Marian, ik hoop dat je vuurdoorns het goed gaan doen, fijn voor de vogels. Ik heb ook al bosviooltjes geplant en die fleuren de boel gelijk helemaal op. Die meneer Dakje heeft het maar goed bij jou :D Geniet maar lekker van de zon allemaal!
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#75 Bericht door Dorine »

Dagje slechtvalken is goed verlopen, beetje druk maar we hebben genoeg moois gezien.
Eerst naar IU, daarna naar TD, door naar ASML, terug naar TD en IU en op weg naar huis nog hier bij de valken geweest.
En dan is het 16.45 uur als je dan thuiskomt.

Tja, Roos, dan zul je er toch aan moeten geloven, als je daarna weer fatsoenlijk en zonder pijn kunt lopen is het een operatie wel waard.
Thuis stil moeten zitten is ook niets en in een scootmobiel zie ik jou toch ook nog niet zitten :wink:
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gesloten