Stamtafel Maart-2014

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#126 Bericht door Yleor »

Gaan jullie al die huisjes in jullie eigen tuin hangen Barbara? Knap gemaakt hoor. Ik zou toch maar oppassen met al dat gezaag, moet je niet om je armen denken in verband met de lymfeklieren? Jullie hebben wel helemaal je stekje gevonden hè, als ik zo de foto bekijk zit je daar precies zoals je voor ogen had.
Ik zou ook denken aan een foute tijdinstelling van je camera, als je allemaal slierten krijgt. Maar gelukkig hebben we Piet: doet uw camera het niet, vraag de oplossing aan Piet ;-)

Getsie, het ziet ernaar uit dat ik nierstenen heb. Dit weekend heb ik diverse kinderen gekregen, mensen wat een pijn. Nouja, ik was banger voor een darmaandoening, dit valt dan wel mee. Donderdag weer terugkomen. En het gekke was dat onze jongste net van de huisarts kwam toen ik erheen zou. Perikelen met zijn hand. En we komen bijna nooit bij de dokter!

Het wordt tijd dat het gaat regenen Dorine, mijn auto is van buiten nu ook een mestvaalt. En jouw gras gaat genieten.

Leuk dat je daar oor voor hebt José, voor kinderlogica. Mijn schoonmoeder was daar ook zo goed in, ik hoor het wel maar vergeet het meteen weer.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#127 Bericht door roosje »

Tjemig Roely dat was dus afzien afgelopen weekend :? . Wat een pijn zal jij gehad hebben. Ik hoop dat je ze nu allemaal kwijt bent en dat het niet nog een keer gebeurd. Sterkte ermee. En sterkte voor Steven met zijn hand.

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#128 Bericht door Dorine »

Sterkte ermee Roely,
nierstenen is hier bekend en owee als die dingen een urineweg af gaan sluiten .... pfff.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#129 Bericht door marian53 »

Sterkte Roely we horen wel wat ze gaan doen vroeger gingen ze in zon bad om te vergruizen of dat nog zo is , is mij niet bekend ,( afkloppen) gelukkig nooit geen last van gehad.
carpe diem

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#130 Bericht door Liesbeth60 »

Au, dat is heel erg pijnlijk Roely. Ik hoop voor je dat je ze nu kwijt bent.
Ik weet nog dat mijn vader ze vroeger had. Ik heb hem nooit zien huilen, maar toen wel! :shock:

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#131 Bericht door Zwiersje »

Oeps Roely....dat is niet mis.
Ik hoop dat je snel van de pijn af bent en ook blijft!
Sterkte!!
Afbeelding

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#132 Bericht door Barbara »

Mijn god Roely, wat verschrikkelijk.
Ik wens je sterkte!!!

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#133 Bericht door Yleor »

Allemaal hartelijk dank voor de aandacht :D, het gaat weer prima. Als je de bijsluiter van de pijnstiller leest (Diclofenac) dan wil je die zetpillen zo in de prullemand gooien, wat een bijwerkingen en waarschuwingen.

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#134 Bericht door Zwiersje »

Hoop dat ze er een maagbeschermer bij hebben gegeven Roely want dat is met dit medicijn echt nodig :wink:

hahahahah nee laat maar ik zie al dat het zetpillen zijn :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#135 Bericht door Petra »

Heb geloof ik een hoop overgeslagen... :oops: José, die houd ik er in: nee, ik zit niet hier, maar daar.... :lol:

Barbara, die vogelhuisjes, wat énig!! Die kun je volgens mij ook wel gaan verkopen? Ik wil misschien ooit ook nog wel eens een 'echte' Barbara. :lol: Die roedel honden? Ach, denk zeker met de ruimte die je nu hebt dit makkelijk kan: ze hebben ruimte genoeg om te dollen en rennen. Ze amuseren zichzelf wel, toch?

Spannend die wieken Dorine! Als niemand nu maar geen klap van de malle molen gehad heeft? Is het allemaal goed gegaan?

Roely, nierstenen? Jeetje, wat zul je een pijn gehad hebben. Ben je ze nu kwijt (langs natuurlijke weg) of met er ingegrepen worden? Tegenwoordig vergruizen ze veel heb ik gehoord. Diclofenac is troep, sorry. Maar als je zo'n pijn hebt ben je ook dankbaar met troep.
Misschien extra veel drinken in de hoop dat de steentjes wegspoelen? Of sla ik nu onzin uit? Misschien extra zuur eten/drinken zodat ze enigszins zacht worden? Of is dit ook onzin? Hoe dan ook, beterschap.

Nou, dan val ik in 't niet met m'n griep. Werk volgehouden (met koorts: leve Paracetamol) en met 1 vinger op het 'mute' knopje op m'n telefoontoestel (schakel je je eigen geluid mee uit) om m'n hoestbuien te maskeren m'n dienst vandaag ook volgehouden. Nu gelukkig 3 dagen vrij. Da's trouwens ook het leuke van weer werken: dan ben je o zo blij met 'vrije dagen', ook als het nu uitziekdagen zijn. :wink:

Een korte update over DD. Ze is grotendeels 'schoon', er restten nog een paar korstjes/plekjes. Gisteren in overleg met doc besloten nog 1 week antibiotica te geven: haar huidje moet brandschoon zijn om een eventuele nieuwe uitbraak te voorkomen. Hopen dat het werkt. Ze blijft er goed onder, dus geen onmogelijke opgave. De aandoening werd omschreven als een bosbrand: ook deze moet uitwoeden, zeker na een half jaar geheerst te hebben.
DD gedraagt zich als vanouds, hoewel ze conditioneel flinke klappen gehad heeft. In huis de nodige op- en afspringfaciliteiten aangebracht. Ze is écht super gelukkig, dat merk ik aan alles. Mijn hemel, als ze ook dit weer overleeft is er sprake van een wonder, een geschenk.

Zo, nog even rondneuzen hier en dan wat eten. Eetse allemaal en tot gauw!

Edit: problemen met Imgur, kan geen pics plaatsen.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

AnneMarie
Berichten: 4361
Lid geworden op: vrijdag 7 november 2008, 12:45:49
Locatie: Amsterdam

#136 Bericht door AnneMarie »

Gefeliciteerd met Doosje. Gaat goed zo. :D

Mijn schoonmoeder (inmiddels overleden) had ook last van kleine niersteentjes (dacht men). Het zou misschien helpen als wij met haar in de auto over flinke hobbelige wegen zouden gaan rijden. Zo gezegd, zo gedaan. Ik weet nog steeds niet of het heeft geholpen, maar zij was op een gegeven moment wel van de pijn af. :lol:

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#137 Bericht door Zwiersje »

Het zou zo maar kunnen AnneMarie 8) :lol:

Peet.... :D Wat is Doosje toch een doorzettertje!. Vind het zo geweldig hoe ze dit toch weer doorstaan heeft.
Beetje bijkomen en dan gaat ze samen met jou weer volop genieten van de leuke dingetjes in het leven...
Beetje spelen, .beetje plagen... beetje kroelen :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#138 Bericht door Petra »

Dank jullie wel... :wink: DD is inderdaad een vechtster van het hoogste soort; wat een overlevingswilletje heeft dit kleine lijfje. Ennuh, zij geniet al volop hoor: ik sta weer volledig in dienst (zoals het hoort :wink: ). We spelen krijgertje, ik breek weer mijn nek over haar, ze houdt me 's nachts uit m'n slaap (knal op m'n neus, deken optillen, wachten tot ze er onder ligt, kroel kroel... wekker :? )....
Zonder dollen: onze relatie is nu wat mij betreft: genieten van elke seconde, elk moment. Zolang zij gelukkig is, ben ik het ook. Ik ben niet belangrijk. Elke dag kan haar laatste zijn.

Anita, je snapt me als geen ander denk ik. :heart:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#139 Bericht door marian53 »

Zo AnneMarie , wat een drastische methode zeg , over een hobbelige weg , ik dank je de koekoek , volgens mij kan je ze dan net zo goed onderhand op het dak vervoeren leefde ze nog wel toen ze van de pijn af was :lol: volgens mij kan je bij zon aanval niks hebben . :)
carpe diem

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#140 Bericht door roosje »

Super nieuws Petra van DD. Houden zo :!:

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#141 Bericht door Gawo »

Roely heel veel beterschap, wat zal jij een pijn hebben gehad.

Wat een heerlijk nieuws over DD, wat is zij sterk :D

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#142 Bericht door Falcon »

Roely, blij te lezen dat de ergste pijn weer achter de rug is. Hoop dat de nierstenen ook weer vanzelf verdwijnen, of moet daar nog wat aan gedaan worden?

Petra, wat fijn dat het zo goed met DD gaat en dus met jou ook.
Hoop dat je de griep in de komende dagen ook de baas kan worden.
Morgen wordt het heerlijk weer, dus zou fijn zijn als je een mooie plekje buiten kan vinden om van de zon te genieten.

Zelf moet ik vanmiddag werken en morgen naar mijn moeder. Maar zij houdt ook van buiten zijn en heeft een tuin op het zuiden, dus dat komt wel goed. Samen een blokje om staat ook op het programma.
Gisteren een dagje in het ziekenhuis om een vriendin gezelschap te houden (na haar eerst gebracht te hebben) die daar 3 dagen aan een chemo infuus ligt. Gelukkig mag ze morgenochtend weer naar huis en verheugd ze zich op de zon.

Ondertussen maken we plannen voor de vakantie (juni/begin juli) naar Portugal. Katten oppas is al rond. :D

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#143 Bericht door Yleor »

Geen aanvallen meer gehad dus ik denk dat de steentjes wel verdwenen zijn, beetje zeurpijn onder de ribben en in mijn buik en dat is dat. Dus geen Diclofenac meer, ik heb er eentje gehad want ik ben niet zo van de pijnstillers. Ik ben wel lekker afgevallen ;-)
Vanmiddag de voor ons feestelijke overdracht van het appartement van onze middelste :-). Nu heeft hij dan toch zijn eigen goede onderkomen, zonder schimmel, met een goede douche en lekkere verwarming. En geen huisgenoot meer die van de keuken een bende maakt. Daar staat dan wel weer tegenover dat hij daarvoor flink in de buidel moet tasten elke maand dus dat zomaar in een eettentje uit ontbijten gaan lijkt me nu wel afgelopen. IK ben benieuwd hoe prijsbewust hij gaat worden, de andere twee hebben dat wel geleerd.
De jongste schuift hier nu elke avond aan tafel, zijn hand en arm zijn ingetaped en hij mag niks tillen en ook niet knijpen. Zijn vriendin zit een half jaartje in Londen dus die kan hij al niet meer knijpen, maar ze kan nu ook niet voor hem zorgen, dus dan komt moeder weer om de hoek.

Wat fijn dat Doosje weer de oude is Petra! Dat ze nog maar lang haar kattekopje onder je deken mag steken :cat: Onze PIm heeft besloten dat bijna niks meer lekker genoeg is om op te eten, dus nu heb ik maar drumsticks gebakken, ik vind het zonde om maar steeds het zachte voer uit zakjes en blikken en tinnetjes weg te gooien. Hart gaat nog steeds naar binnen, maar meneer is gewoon een beetje koppig want verder is hij vrolijk en goedgemutst.

Geniet van het lekkere weer en van je moeder Herma! Fijn hoor, zo'n tuin op het zuiden, daar zou ik nu in zitten als ik hem had want de zon schijnt.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#144 Bericht door Yleor »

Hee, ik zie dat er wat gewijzigd is in de benaming van dit forum :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#145 Bericht door Dorine »

Even draadje Zwolle lezen Roely, vanaf blz 12.
Dan snap je het helemaal :lol:
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#146 Bericht door Petra »

Dank jullie wel met de reacties over DD. :lol: 't Is een taaie rakker ja.

Wat heerlijk Herma, lekker een blokje om kuieren met je Mams. Als het bij jou net zulk mooi weer is al hier...

Gelukkig Roely dat je niet zo veel pijn meer hebt! Nog beter dat je geen pijnstillers hoeft te nuttigen. Ben er ook nooit zo voor. Beterschap verder.
Wat een verwikkelingen allemaal met je kinders; geinig dat ze allemaal de weg terug naar Mams zo goed weten te vinden. Geweldig!
Over de eetlust van Pim. Tja, het is vaak een kwestie van experimenteren. Hij is blijkbaar toe aan iets nieuws op het menu. Het 'wat' is dan aan jou om uit te vinden. Katten hebben personeel. :lol: Brokjes van een ander merk? Rauw vlees; BARF (Biologically approved Raw Food), misschien uitproberen? Te koop bij de betere dierenzaak. Hoop dat je iets vindt, diertjes moeten immers eten.

Nu 3 dagen vrij, hoop dat ik me dan wat beter kan voelen. Gisterenavond lag ik om 22:30 in bed en geslapen tot 11:30. Voel me al iets beter. Als m'n hoofd en longen maar niet zo vol zaten. :?

Me iets anders gerealiseerd. Voorgaande jaren zat ik vrijwel de hele dag achter de pc, op zoek naar werk/solliciteren. Zat dus met de neus bovenop de cams en kon daardoor bijdragen aan de eitjesvreugde.
Nu is het anders merk ik, ren achter de feiten aan. Dus sorry dat ik niet meer zo actief kan bijdragen; een keerzijde van de gouden medaille. Ben jullie dankbaar voor alle postings en wetenswaardigheden, dat mag gezegd worden. Dus lieve allemaal: bedankt! :bighug:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#147 Bericht door marian53 »

Gelukkig is de pijn over Roely , en wat je zoon betreft toch best gezellig aan moeders pappot te eten . en bij de andere gaat het ook goed , ik heb altijd zoiets gaat het mn kind goed dan gaat het mij ook goed :)

Herma hoe is het nu met je moeder ?? leuk n blokje om , altijd gezellig , zelf ben ik morgen dagje Maastricht , het zou goed weer worden dus even profiteren
Fijn voor je vriendin dat je er voor haar kan zijn maar ik dacht dat ze met chemo niet de zon in mochten , maar dat zal wel weer verandert zijn .

En Petra het is niet zo erg hoor , natuurlijk wel fijn het plaatsen , maar even er achter aan lezen is ook niet zo erg als je maar bij blijft .
Fijn dat het met DD goed gaat .
carpe diem

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#148 Bericht door Falcon »

Klopt Marian, voorzichtig zijn met zon is nog steeds zo, maar eventjes kan wel.. en anders heb je nog zoiets als een parasol.

Roely, dus je moet nu gezond koken en extra veel?? :wink:
Maar wat is er gebeurd met z'n hand/arm?? Ik heb vast wat gemist, sorry..
Fijn dat de middelste nu z'n eigen plek heeft en zelf de regie in handen heeft wat het huishouden betreft. Maar ook hij zal vast wel eens een hapje mee eten.
Misschien wil Pim ook wel met de pot mee eten.. :wink: .
Hoop dat je toch een oplossing vindt

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#149 Bericht door Yleor »

Ja, kippenpoten in de pan en Twee Keer Zo Lekkere Zakjes van FELIX voor slechts anderhalf keer de gewone prijs. 't Is te geef gewoon. Maar goed, Pim is een eminence grise die 5 april 17 jaar wordt, dus ja, ik moet gewoon hè. ;-) Als je ziet hoe hij tegenwoordig de schutting opklimt... Maar hij kijkt vanaf het schuurdak nog net zo gretig de keuken binnen als vroeger.

Ik kook altIJd gezond Herma 8) Maar het is geen garantie dat je nooit aan de chemo hoeft :?

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#150 Bericht door marian53 »

Is het jullie ook opgevallen of heb ik dat alleen maar , maar dit jaar worden er bijna overal 4 eieren gelegd , hier snap ik niks van , zou het aan het aanbod prooi liggen ???of de zachte winter.
carpe diem

Gesloten