Eindhoven - Evoluon 2018

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#176 Bericht door marian53 »

Ik maak me echt heel ongerust over deze kuiks , ik begrijp er geen jota van als het zo doorgaat sterven ze van de honger , terwijl de kast vol eten ligt .
carpe diem

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#177 Bericht door Gawo »

Om 12.11 komt ze met een musje.
Duurt tien minuten eer ze de kop eraf heeft.
Een kleintje grist het kopje, maar kan dat niet weg krijgen wordt dus gedeponeerd.
Deze kleine gaat dan voor zichzelf van oude restprooi plukken en het lukt deze zowaar daar een paar flinke happen van af te krijgen.
Andere krijgen hapjes van mams, maar gaat heel echt met ieneminie hapjes.
Beide kleintjes staan op het rooster, waarvan ééntje een poot rooster andere poot drempel.
Uiteindelijk 12.36 is het musje op en mam sleept een oude restprooi vanuit nestkast het rooster op.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#178 Bericht door marian53 »

Ja het is triest , volgens mij zijn ze nog niet geringd , ik hoop dat ze dat snel gaan doen , en de jonkies eens even flink vol duwen met eten .

even na jou stonden er zelfs 2 jonkies op het rooster , het is maar goed dat het niet hard waait , want die vallen er geheid af , ze zijn nog veels te jong om buiten te komen op het rooster n de veertjes beginnen maar net te groeien stakkers :cry:
carpe diem

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#179 Bericht door marian53 »

Piet weet jij wanneer hier geringd word ????Kunnen ze niet verplaatst worden 2 in Tilburg erbij , en een laten zitten , die zal ze wel kunnen voeden hoop, denk ik , want als dit doorgaat sterven ze onherroepelijk van de honger .

Volgens mij worden ze gewoon geaccepteerd als ze ineens in de kast verschijnen dat hebben we al meer gezien .
carpe diem

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#180 Bericht door marian53 »

weer 2 min

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
carpe diem

Gebruikersavatar
Piet
Site Admin
Berichten: 4909
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:22:30
Locatie: Helmond
Contacteer:

#181 Bericht door Piet »

Donderdag worden ze geringd. Maar ingrijpen hoort niet. De cams zijn er om mee te kijken. Ter lering, en in dit geval zonder vermaak dus helaas.
George Orwell wrote:
"All animals are equal, but some animals are more equal than others."

Don't Worry Be Happy

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#182 Bericht door marian53 »

Dan vermoed ik dat er dan weinig te ringen valt , want dat redden ze nooit , ik vind het vreselijk zoveel aanbod aan voedsel en dan sterven van de honger .
carpe diem

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#183 Bericht door Yleor »

Waarom doet het mannetje niks?

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#184 Bericht door marian53 »

Piet zegt dat ze het niet toestaat hij levert de duiven en zij brengt ze naar de kast ,waar ze ze dumpt vandaag heeft er een een paar hapjes gekregen de andere twee niks ,er liggen nu 5 duiven ,momenteel zit ze op het rooster ,gister hebben ze ook bijna niks gekregen ,ik geef ze nog twee dagen zo en dan zijn ze dood ,Als het te lang duurt ,zonder voedsel plakken de darmen aan elkaar en dan kan het geen voedsel meer opnemen .
carpe diem

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#185 Bericht door Dorine »

Roely, dit mannetje is al niet zo'n uitslover, hij doet liever niets dan wel iets.
Was voorgaande jaren ook en als er dan ook nog een vrouwtje is waar hij niet veel bij mag gelooft hij het wel.

Ingrijpen doen we niet in Nederland, het gaat goed met de valken en
het is niet zo als toen in Spanje met de Bonelli's die daar zo ongeveer aan het uitsterven waren. Dan is elk jong er één en is het een heel ander verhaal.
Het is hard, ik weet het.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Piet
Site Admin
Berichten: 4909
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:22:30
Locatie: Helmond
Contacteer:

#186 Bericht door Piet »

Vanavond om 7 uur kwam het mannetje met een klein prooitje wat hij gevoerd heeft. Daarna nog wat van de duif die op het rooster lag.
Het vrouwtje kwam daarna ook nog even, en heeft ook nog een paar hapjes gevoerd.
Verder lukt het ze steeds beter om toch wat kleine hapjes los te peuteren van de prooien die in de kast liggen.
Ik zeg niet dat ze genoeg eten krijgen, maar ik denk ook niet dat ze dood gaan van de honger. Als ze dit nog even vol kunnen houden worden ze groter, en lukt het ze steeds beter om zelf van de prooien wat te plukken.
we zullen het zien.

Ik heb wat beelden van de motion-detection van vanavond vanaf 7 uur even achter elkaar gezet (zijn wel zonder geluid)

<iframe width="853" height="480" src="https://www.youtube.com/embed/h1Td0lhx05g?rel=0" frameborder="0" allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen="1"></iframe>
https://youtu.be/h1Td0lhx05g
George Orwell wrote:
"All animals are equal, but some animals are more equal than others."

Don't Worry Be Happy

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#187 Bericht door marian53 »

Dank je Piet ik hoop het zo dat ze het halen , en meer eten krijgen.En mocht je bij het ringen zijn doe dan maar een grote knijper op je neus want die duiven lopen zo de kast uit vermoed ik .
carpe diem

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#188 Bericht door Gawo »

Net zijn ze door het mannetje helemaal volgestouwd.
Mannetje komt met verse duif.

Afbeelding

Hij heeft gevoerd tot ergens 7.12 uur
Ik heb dit plaatje uit gekozen van ietsje eerder, omdat je dan het goed gevulde kropje van het jong voor aan kan zien.


Afbeelding

Nu zijn ze echt aan het uitbuiken en dat moeten we hebben.

Gebruikersavatar
Piet
Site Admin
Berichten: 4909
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:22:30
Locatie: Helmond
Contacteer:

#189 Bericht door Piet »

en om kwart over 8 kwam het vrouwtje weer voeren, lukte haar nu wel alhoewel niet snel weer niet.
Kropjes zitten goed vol nu.


Afbeelding
George Orwell wrote:
"All animals are equal, but some animals are more equal than others."

Don't Worry Be Happy

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#190 Bericht door marian53 »

O dank je wel ik kan wel janken van blijdschap .Ik zag het helemaal niet meer zitten met ze .
carpe diem

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#191 Bericht door marian53 »

Ze liggen heerlijk uit te buiken , :lol: :lol: tjonge ben nog steeds blij :lol:
Afbeelding
carpe diem

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#192 Bericht door marian53 »

Moet je kijken , ik blijf het raar vinden van het vrouwtje want ze tilt wel een hele duif zo naar binnen met haar snavel ,Dit was duif ??? weer iemand die ging trouwen zeker . :lol:
Maar van deze beelden en die kroppen word ik wel vrolijk .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
carpe diem

Gebruikersavatar
Hanny
Berichten: 1828
Lid geworden op: maandag 16 februari 2009, 13:28:53

#193 Bericht door Hanny »

Hier wordt ik blij van, mooie volle kropjes. :D

Gebruikersavatar
Piet
Site Admin
Berichten: 4909
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:22:30
Locatie: Helmond
Contacteer:

#194 Bericht door Piet »

Een typisch beeld als het mannetje met prooitje komt om te proberen te voeren.
Eerder was ze zelf met diespreeuw op het rooster gekomen, maar daar krijgt ze gewoon geen begin aan gemaakt.


Afbeelding

en even later

Afbeelding
George Orwell wrote:
"All animals are equal, but some animals are more equal than others."

Don't Worry Be Happy

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#195 Bericht door Gawo »

Vanmorgen 6.56 komt mannetje en voert.
Hij voert tot 7.15

Afbeelding

Om 7.48 komt mannetje weer met duif en voert nu ik dit plaats nog wat rest stukjes aan één kuiken, twee hebben zich al om gedraaid.
Ze zitten goed vol en kunnen uitbuiken.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#196 Bericht door marian53 »

Wat een ommekeer he met een paar dagen terug , het kwartje is gevallen waarschijnlijk , Een heerlijk gezicht die volle kropjes , er is weer toekomst voor ze.
carpe diem

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#197 Bericht door roosje »

Gelukkig alles toch goed gekomen. Nu maar hopen dat het vrouwtje hersteld want ze moet zelf toch ook kunnen eten.

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#198 Bericht door Dorine »

Het mannetje voert nu gelukkig wel maar wat als die jonkies groter worden en
er een paar meiden zijn ......

Voor nu opgelucht maar echt blij, nee.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#199 Bericht door Yleor »

Dan moet ie gewoon aan de bak Dorine, ze zullen hem de oren van het hoofd eten. HIj weet in ieder geval dat hij aan het werk moet.
Ik moest ondanks alles toch wel lachen om het filmpje van Piet, dat die kuikens zo'n honger hadden dat de zo klein als ze waren het rooster opvlogen! Behalve die ene dan. Wat zal het een gekrijs zijn geweest in die kast.

Nog een ding. Je mag niet ingrijpen. Ik ben het daar niet mee eens.
Zodra je een zieke of zwakke vogel op straat vindt, dan breng je die naar de opvang, of je laat de dierenambulance komen. Die wordt dus wel geholpen.
Wanneer je dus naar boven gaat om jonge valkjes te ringen, en ze zijn er deerniswekkend aan toe, dan moet je ze niet anders behandelen dan een zieke vogel die je op straat vindt. Oppakken die handel dus en naar de opvang.
Je grijpt namelijk al in door nestgelegenheid te bieden, door ze in handen te nemen om ze te ringen. Dat is ook allemaal niet natuurlijk. En dan zou je stoppen als je echte hulp zou moeten bieden??
Er zijn genoeg slechtvalken nu, ja, ze kunnen zichzelf in stand houden. Maar in deze kast gaat het fout omdat het wijfje wat mankeert, niet omdat er te veel slechtvalken zouden zijn (vergelijk de grote grazers in de OVP, of de damherten in de AWD). Dat er eens een jong overlijdt door een of andere oorzaak, prima, dat is het leven. Maar dat de hele inhoud van een kast maar in de steek zou moeten worden gelaten, nee. Van mij hoef je niet meteen de eerste dag al in te grijpen, kijk eerst maar eens hoe het loopt, vaak komt het vanzelf wel min of meer goed. Dat zie je hier. Maar sluit niet je ogen, onder het mom van "de natuur zijn gang laten gaan". Er is namelijk helemaal geen natuur.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#200 Bericht door marian53 »

Je verwoord het precies wat ik bedoel Roely (alleen ik krijg het nooit zo goed uitgelegd )Als een kleine te vroeg van het rooster afspringt word hij ook terug gezet Maar deze discussie is net zo zinloos , als het knokken tegen het afschieten bij het OVP , men neemt in Nederland een standpunt in en dat is niet te be-discusseren. En wat leren we ervan ?????Maar voorlopig gaat het goed .
carpe diem

Gesloten