Stamtafel 2018

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 3447
Lid geworden op: zondag 3 februari 2013, 15:27:54
Locatie: Eersel

#301 Bericht door GerritE »

Ben je nog van plan in Leende te gaan wonen Piet ?
En dan in je eigen straat, zou helemaal geweldig zijn. :wink:

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#302 Bericht door Gawo »

:lol: :lol: geweldig

Gebruikersavatar
Nilfisk
Berichten: 127
Lid geworden op: woensdag 27 april 2016, 7:54:09
Locatie: Amersfoort

#303 Bericht door Nilfisk »

Goed geregeld, wat heeft dat je gekost? Welke ambtenaar heb je omgekocht? :roll: :roll: :roll:

Gebruikersavatar
Piet
Site Admin
Berichten: 4909
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:22:30
Locatie: Helmond
Contacteer:

#304 Bericht door Piet »

OK,
heb er wel een beetje aan gefotoshopped, stonden wat foute data op namelijk :wink:

Afbeelding
George Orwell wrote:
"All animals are equal, but some animals are more equal than others."

Don't Worry Be Happy

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#305 Bericht door marian53 »

Nou dat is maar goed dat je dat gedaan hebt , was wel een jonge man van 23 tja Piet en ik geef jou toch iets meer :wink:
carpe diem

Pernille
Berichten: 93
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 20:20:01

#306 Bericht door Pernille »

't Zal dus niet je grootvader zijn geweest... Nog wel familie?

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#307 Bericht door Gawo »

Gisteren zijn we naar kijk zwemmen van Elin geweest.
Dus vroeg op, want Elin haar zwemles begint om 9.45 uur en is voor ons toch een uur en tien minuten rijden.
Ze doet het goed en heeft geen watervrees.
Gaat ook lekker proberen onder water te zwemmen.

Afbeelding
Daarna naar haar huis, want Elin vierde gisteren haar 5 de verjaardag.
Eigenlijk is ze vandaag jarig.
Wendy had een mooie taart voor haar gemaakt, een unicorn taart, helemaal hot bij die meisjes van die leeftijd.

Afbeelding

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#308 Bericht door marian53 »

Wat leuk toch zon meisje :lol:
En nog van Harte gefeliciteerd met Elin .,
Het zal wel een drukte zijn geweest met ook nog de Vaderdag erbij. :lol:
carpe diem

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#309 Bericht door Dorine »

Alweer 5 jaar, gefeliciteerd.
Leuke taart, als ie net zo smaakte als hij er uit ziet ;-)
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#310 Bericht door Yleor »

Leuk om zo'n meidje vol overtuiging in het zwembad te zien springen! En een prachtige taart, daar zal Elin wel mee in haar sas zijn geweest. Was wel even een karweitje denk ik, maar je weet waarvoor je het doet :-D

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#311 Bericht door Dorine »

Vanochtend kijk ik even op facebook en zie ik de melding dat Wilma van der Grinten jarig is en
dan feliciteer je haar en komt er een berichtje op haar tijdlijn te staan.
Snel daarna krijg ik een berichtje van iemand die de felicitatie gezien had en me vertelde dat Wilma overleden was, 25 februari jl.
Jeetje dat was schrikken dus maar snel het berichtje aangepast.

Wie is Wilma zullen sommige misschien denken.
Wilma ken ik van de beginjaren van de slechtvalken in de Mortel, op het toenmalige Planetforum schreef ze onder haar 2e naam: Sophie.
In 2007 heeft ze een beeldje gemaakt van 2 slechtvalken, gezien op de rug die samen naast elkaar naar hun kroost kijken, Pa en Ma dus.
Tot mijn grote verbazing kreeg ik op 24 juni 2007 dit beeldje van haar toen ze samen met Krokus naar de Mortel kwam.
Twee jaar geleden zag ik haar naam voorbijkomen op facebook, toen contact gelegd en even wat bijgekletst.
Haar ook verteld dat het beeldje nog steeds in mijn huiskamer staat en dat vond ze schitterend.
Tja, facebook is leuk, zo krijg je van een vriend alle berichtjes te zien en zo verdwijnen ze uit zicht en zie je niets meer.
En zo heb ik dus ook het bericht van haar overlijden, geplaatst door haar kinderen op haar tijdlijn niet gezien.
En de felicitatie vanochtend .....Wilma was een vrolijk mens, daar had ze wel om kunnen lachen.

De foto die ze me in 2007 mailde met de raag of ik het mooi vond en het wilde hebben.
Afbeelding
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#312 Bericht door marian53 »

Ja kan begrijpen dat je schrikt Dorine en zeker als je er achter komt op zon manier , waarschijnlijk zijn er wel meerdere wie al zijn vertrokken , wat je niet weet of verwacht , zo denk ik wel eens we waren met zovele hier ,enkele jaren terug , waar zijn ze gebleven allemaal.

Toch dikwijls echt begane mensen met de valken ,althans dat was mijn idee toen . Er waren toen ook nog niet zoveel webcams en stukken minder valken om te volgen .Nu zijn het er zoveel dat ik soms door de bomen het bos niet meer zie .

Ik ken me bv , om een greep te doen ,herinneren ,een van de helderste (toen) webcams Brussel was , met voor ons toen ,een van de eerste was met 5 eieren , en of die kleine het wel zou halen , er was altijd wel iemand die even wat plaatste of de boel in de gaten hield.En hoe we begaan waren met ze , ook met andere kasten .

Of als de jonkies massaal aan het spelen waren op de richel bij de Mortel , en het ene dametje dat maar niet durfde .Wat , en dat ,we zoveel plezier hadden , als het goed ging met ze.
En ga zo maar door .

Persoonlijk kende ik de mensen niet , enkele heb je wel persoonlijk ontmoet , maar de slechtvalken vormde toch een soort band ,want je deelde ,toch het lief en leed ,om en met de valken .

Op een gegeven moment gaat ieder zijns weegs , en zijn het passanten in je leven , sommige blijven sommige gaan .

Raar maar mijn interesse en liefde voor de slechtvalken is er nooit door bekoeld , ik kan nog steeds me druk maken en s nachts bv niet goed slapen als er iets niet goed gaat met ze.
Bv de kleine uit Tilburg , wat zag hij eruit ,en van zou hij het halen of niet .
Of die twee van ABNO Amro ook zoiets zo triest .
Of de Evolion,ik hoop dat die meiden het halen , hoewel die ene nog niet terecht is .En ook is een terug gezet door jullie .

Maar er is ook een hoop nog steeds te genieten.
Oke ook hier eentje wel terug gezet bij ASML maar verder goed gezonde valken .
Gelukkig dat Dorine en Piet er waren.En Frans Hijnen .
Het stelletje die zo goed gevolgd worden door Jan en José , prachtig toch .daar gaat het om ,dat het ze goed gaat
.,Het stel uit Aalsmeer, en AEB ,die zich regelmatig laten zien op het rooster .etc etc

Langzaam aan raken de webcams weer leeg en als je hoofdzakelijk via de cams kijkt mis je toch een hoop .

Dus mijn dank gaat uit naar de mensen in het veld , waardoor je toch gelukkig nog op de hoogte word gehouden van het wel en wee van sommige nesten .
Dus bij deze Piet, Dorine , José Jan , Gerrit ,Roely , bedankt voor het plaatsen bij deze :bighug: :bighug: :bighug: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:
carpe diem

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#313 Bericht door Yleor »

Marian, je hebt een stuk geschreven dat uit jouw en mijn hart gegrepen is! Het is precies zoals je het beschrijft, er is een samenhang ontstaan door de slechtvalken, en die is er bij sommigen onder ons al heel lang.
Dankjewel voor je dankjewel! :D

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#314 Bericht door Yleor »

Dorine, nu krijgt je beeldje een extra lading.

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#315 Bericht door Dorine »

Roely, klopt met dat beeldje.
Wilma zag er iets in en ik hetzelfde zonder dat ik wist wat zij er in zag.

Tja Marian, van mij ook een dank je wel voor je dankjewel.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#316 Bericht door Gawo »

En ik sluit mij er bij aan Marian, dank je wel voor je dank je wel.
Je hebt het goed verwoord.

Dorine, ik begrijp hoe je je gevoeld moet hebben om er op zo'n manier achter te komen dat die persoon niet meer leeft.
En dat beeldje heeft nu nog meer betekenis voor je.
Het is zo bizar als je op zo'n wijze er achter komt dat bepaalde mensen zijn overleden, dat had ik met Herma van Gerner.

Vanmorgen om half zeven kijk ik de herhaling van Hart voor Nederland, en dan zie ik het item over mensen de petitie tekenen over de postduiven/ roofvogels.
En dan ineens Jan van Dijk met zijn visie op beeld.
Dat stukje is gebruikt van de uitzending van jongstleden Maart natuurlijk.
Maar ik moest wel slikken.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#317 Bericht door marian53 »

Bedankt dames ,hartstikke lief van jullie .

Ja José dat kan ik begrijpen dat valt je koud op je dak , en zeker als je het niet verwacht.En als je dan ineens Jan weer ziet krijg je toch een krop in je keel .

Even slikken en weer doorgaan ,waar heb ik dat ooit eens gelezen of gehoord sterkte dames .
carpe diem

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#318 Bericht door Dorine »

Oei,
als je Jan dan in zoiets terugziet op tv .......
Ik mag hopen dat de familie er van wist, stel ze zitten nietsvermoedend te kijken.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#319 Bericht door Yleor »

Och jee, Jan op tv. Ik denk niet dat ze bij Hart van N weten van Jans dood, dus ze zullen de familie niet hebben ingelicht. Maar de familie heeft het stukje misschien wel meermalen gezien omdat ze het indertijd wellicht hebben opgenomen, dat zou ik gedaan hebben in ieder geval.

Pernille
Berichten: 93
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 20:20:01

#320 Bericht door Pernille »

Petitie om postduiven te beschermen tegen roofvogels
Foto: ANP
Gepubliceerd: 19 juni 2018 04:53
Laatste update: 19 juni 2018 08:14
Duizenden postduiven in Nederland worden 'vermoord' door sperwers, haviken en slechtvalken. Postduivenhouders willen dat dit stopt en zijn daarom een petitie gestart. De petitie zal dinsdag worden aangeboden aan de Tweede Kamer.
"De hele duivensport staat onder druk. Als dit zo doorgaat, bestaat die sport op den duur niet meer", waarschuwt initiatiefnemer Vincent Hoogerwerf.

In de petitie wordt onder meer gevraagd om een verbod op het plaatsen van nieuwe nestkasten, op het uitzetten van gefokte sperwers, haviken en slechtvalken en op de import van deze roofvogels.

De bedreiging van de duivensport is volgens Hoogerwerf niet het gevolg van natuurlijke ontwikkelingen, maar wordt vooral door menselijk ingrijpen veroorzaakt. Zo zijn op veel plaatsen nestkasten voor slechtvalken geplaatst.

De aanwas van deze vogelsoort is enorm, zegt Hoogerwerf. ,"In 1990 waren er tien geregistreerde paren, nu zijn dat er driehonderd. En dat zijn alleen de geregistreerde paren."

Bedreiging
De duivenmelkers zien de slechtvalk als de grootste bedreiging voor de duivensport. Een paar slechtvalken heeft een leefgebied van 10 bij 10 kilometer. Hoogerwerf denkt dat alle slechtvalken bij elkaar inmiddels heel Nederland moeten bestrijken.

De Nederlandse Postduivenhouders Organisatie (NPO) heeft in maart een online meldpunt geopend waar duivenhouders de aanvallen van roofvogels kunnen melden. Op de lijst staan de soortnaam, het aantal gewonde of dode duiven en de plaatsnaam.

Het meldpunt loopt sterk achter bij de dagelijkse werkelijkheid, vindt Hoogerwerf. "Er is een technisch probleem. Er staan veel te weinig meldingen op. De realiteit is dat er zeker vijftienhonderd duiven per dag worden vermoord", zegt hij.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#321 Bericht door marian53 »

Dat ze jaarlijks 1000 de jonkies die niet aan de voorwaarde doen zelf de nek om draaien ,daar zullen we het maar niet over hebben.
Of die dieren dagen in een hokje stoppen uitgehongerd om zo snel mogelijk naar huis te laten vliegen .En dat ze dan te vermoeid zijn dikwijls om het te halen .
Dat er duizenden uit de koers raken door storm (wat ze weer eens verkeerd gepland hebben ) daar praten we maar niet over .

500 duiven die gebruikt worden als voedsel maak er 1000 van en dat tegen over 5 -8 miljoen duiven in dit land , die man moet zich eens na laten kijken .
Ik gun ieder zijn hobby ,maar overdrijven is ook een kunst .
Elk jaar komt dit wel weer eens tevoorschijn ,zinloze discussie .Met dank aan de opruiers van Hart van Nederland die het verschil nog niet eens weten tussen een duif en een slechtvalk .
carpe diem

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#322 Bericht door Dorine »

Al zo lang ik slechtvalken volg (14e seizoen alweer) is het gemekker met de duivenmelkers, ook toen er nog maar 10 koppeltjes in Nederland waren.
Moeilijke mensen om mee in discussie te gaan, als je iets zegt wat niet in hun straatje past of ze wijst dat zaken die ze verkondigen niet kloppen worden ze boos en is het einde gesprek.
Ik maak me er niet meer moe om.
En als alle roofvogels van Nederland morgen dood neervallen dan komen ze over een tijdje wel met wat anders,
dan zullen het de hoogspanningsleidingen wel zijn, of de gsmmasten die voor desoriëntatie zorgen, of vervuild drinkwater, of windmolens.

Het waait wel weer over, het is elk seizoen als de jongen uit gaan vliegen te doen.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Piet
Site Admin
Berichten: 4909
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:22:30
Locatie: Helmond
Contacteer:

#323 Bericht door Piet »

De realiteit is dat er zeker vijftienhonderd duiven per dag worden vermoord", zegt hij.
En dat met 300 koppeltjes, betekend dat elk koppel minimaal 5 duiven per dag moet vangen.

Klopt dus geen hout van.
Of het moet zijn dat hij die duizend per dag die ze zelf de nek omdraaien ook meetelt.
George Orwell wrote:
"All animals are equal, but some animals are more equal than others."

Don't Worry Be Happy

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#324 Bericht door Yleor »

Alsof het normaal is dat je duiven fokt ...
Laat staan natuurlijk.

Pernille
Berichten: 93
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 20:20:01

#325 Bericht door Pernille »

Ook zo mooi: verbod op de import van roofvogels. Hoe denken ze de slechtvalken tegen te houden die op eigen wieken de grens met Duitsland of België oversteken?? Vangen en in een kooi zetten à la Amerika?

Gesloten