Stamtafel April-2009

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#351 Bericht door Dorine »

Zo, we zijn weer terug met een auto vol zomerbloemen :D

We waren de drukte nog net voor, toen we gingen was het al een beetje puinhoop.

Zo dadelijk eten en dan of bloemen in de tuin planten of ergens lekker wandelen,
we weten het nog niet.

Tot laters
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#352 Bericht door Petra »

Goedemiddag Allen,

Hier een heerlijk zonnige dag.

Dorine en Piet zuchtend onder een vracht zomerbloempjes: plantse. :wink:

Dank voor het plaatsen van de link 'Susan', zat met stijf kippenvel en tranen: de stem van die vrouw raakte me in mijn hart. Schitterend! Ze hadden volgens mij al een keer eerder zo'n doorslaand succes, iets van een verkoper die zonder scholing klassieke opera stukken zong?

Tuurlijk zorg je fantastisch voor Storm Neeltje, geen twijfel :!: Beterschap met 'm.

Ga zo weer lekker 't zonnetje in. Geniet allemaal nog.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Charla
Berichten: 51
Lid geworden op: zondag 5 april 2009, 16:25:07
Locatie: Leusden

Susan Boyle

#353 Bericht door Charla »

Mijn mond viel open bij het horen van Susan Boyle. Hartelijk dank Dorine dat je de link op de site hebt gezet.
Het is een ontdekking ongeveer zoals Paul Potts iedereen al eens eerder verraste.

Vanmorgen heb ik een paar uur over de snuffelmarkt geslenterd, lekker zonnetje, nu wat rommelen tussen beelden van de nestkasten en de gedachten wat ik eigenlijk zou moeten doen. Was ophangen, aquarium 'stofzuigen'....zucht, de lijst is nooit af he.

Iedereen een hele fijne dag gewenst.

Charla
"Als ik iets formuleer, kom ik tot de ontdekking dat bijna altijd het omgekeerde ook waar is."

Joke
Berichten: 8595
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 12:43:38
Locatie: Geldermalsen

#354 Bericht door Joke »

Wij zijn ook weer terug met vaste planten.
Wel heerlijk bloeiend natuurlijk.
Gaan vandaag niet meer de grond in.
Roel is nu bezig met het vlees voor de gourmet. :D
Een vriendelijk woord is wat ieder graag hoort.
Vriendelijke daden zijn de beste kameraden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#355 Bericht door Lucje »

Wat een heerlijk weer vandaag! Vanochtend visite gehad van een oom en tante uit Canada, die twee weken op bezoek zijn in Nederland. Gezellig weer eens bijgepraat :lol: Vanmiddag heerlijk gewandeld bij het Hollandsch Diep. Wel allerlei ganzen gezien, ook Nijlganzen met jongen en Krakeenden maar alles zat te ver weg om mooie foto's te maken. Het was behoorlijk druk met wandelaars, beetje te druk eigenlijk. Petra, wat heb jij gisteren lekker gegeten, mmmm....aardbeien gedoopt in chocolade, krijg spontaan trek :) Joke en Dorine plantjes gehaald. Wat zal alles er weer fleurig uitzien! Charla, met dit mooie weer doe je toch lekker even niets! En Susan uit Engeland: mijn dochter had de link doorgestuurd en ik heb hem net zitten kijken. Fantastisch zoals ze zingt! Barbara, vind je collage heel leuk, niks mis mee en ga zo door, kunnen wij er van genieten. Neeltje, ik zou zeker nog naar het pootje van Storm laten kijken! Roosje, werk ze in de tuin, ik ga morgen wel weer verder :wink:
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#356 Bericht door roosje »

Goede middag allemaal,

Leuk Dorine en Joke weer volop plantjes gehaald. Anderen gewandeld of gewoon lekker in het zonnetje gezeten.
Charla, gezellig over de rommelmarkt geslenterd. Heb je nog wat leuk kunnen vinden :?:

Neeltje, ik hoop dat Storm gauw herstelt. Vervelend dat het zo lang duurt.

Tja, en die zangeres heb het ook bekeken. Een bijzondere stem. Vond het erg dat de mensen in de jury openlijk zo miskeurend naar haar keken voordat ze begon met zingen. Het geeft wel aan dat in deze maatschappij men wel heel erg afgaat op het uiterlijk.

Ik heb uren in de tuin gewerkt en nog lang niet klaar. Morgen weer gras maaien voordat het weer gaat regenen. De bamboe die ik in grote potten heb staan hebben een zware optater gehad afgelopen winter. Ik ga maar eens bedenken wat ik daar voor in de plaats ga neerzetten. Want nu ziet het er niet uit. Zo blijven we bezig :lol:

Zo nu even verder kijken wat er gebeurt is hier.

Gebruikersavatar
Charla
Berichten: 51
Lid geworden op: zondag 5 april 2009, 16:25:07
Locatie: Leusden

#357 Bericht door Charla »

Inderdaad Lucje, mijn 'to-do lijst' heb ik ver weggestopt en ondertussen heerlijk van de zon genoten.

Tja, Roosje, ik verzamel zg. 'mud men' chinese kleipoppetjes voor bij bonsai-boompjes. Zijn moeilijk te vinden tegenwoordig, heb op de snuffelmarkt niets kunnen vinden :( :( Maar verder reuze gezellig, al die oude spulletjes uit grootmoederstijd....zucht..maakt me altijd melancholisch. Ijzeren potjes met zand, zeep en soda, het is zo lekker rommelen dan in de buitenlucht.

Maar de plicht roept, ik ga eens aan het avondeten denken.

Allemaal een fijne avond met S2 en PA.

Groetjes,

Char
"Als ik iets formuleer, kom ik tot de ontdekking dat bijna altijd het omgekeerde ook waar is."

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#358 Bericht door Dorine »

Ieder druk bezig geweest in de tuin of met andere dingen.

Hier staan de bloemen nog hetzelfde als ze zijn neergezet,
we zijn vanmiddag gaan wandelen in een schitterend gebied.
Ik heb een boel foto's gemaakt maar die volgen later nog wel.

Ga zo eten en dan zien we wel weer,
smakelijk en prettige avond.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#359 Bericht door roosje »

Charla, zo iets :?:
Afbeelding

Ik kwam bij het zoeken ook deze mudmen tegen maar die zul je wel niet bedoelen :wink: , dit zijn mudmen uit Papoea Nieuw Guinea. Maken prachtige maskers van klei.
Afbeelding

Gebruikersavatar
truus
Berichten: 151
Lid geworden op: dinsdag 13 januari 2009, 19:00:25
Locatie: Droomland
Contacteer:

#360 Bericht door truus »

Goedeavond/eind van de middag, (Geen idee hoe laat het is)

Ik zit lekker met mn mini laptopje (asus eeepc) buiten aan de tafel. We gaan zo gourmetten, in de tuin. :D Net als de buurvrouw, (ik hoor en ruik dat ze het zelfde doen :roll:) Het was hier zulk heerlijk weer dat we 20km gefietst hebben. We zijn ook even in de kasteeltuin geweest. Zulke mooie dingen, en dat allemaal zo dicht bij huis. Ik kan wel wat fotos laten zien van de dag??

Vanochtend heb ik tot in de middag op bed gelegen omdat ik gister avond migraine kreeg, maar met een pilletje en wat slaap is het nu over :D ITS MAGIC :D

Hoop dat jullie allen ook fijne dagen hebben/hadden :D
Veel mensen getuinierd en genoten van het weer!

In ieder geval, Eet smakelijk en fijne avond nog!

LIEFS
Truusje

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#361 Bericht door roosje »

Ha Charlotte, ook al aan het genieten van het mooie weer en dan nog lekker buiten eten. Jammie klinkt goed.
En foto's zien we graag. Dus laat maar komen :wink:

Dorine ben benieuwd, wat voor gebied je hebt bezocht, en de foto's uiteraard.

Ik ga een potje koken krijg trek.

Later zal ik nog een stukje film van Spanje plaatsen.

Smakelijk voor een ieder. :D

Saluutjes

Gebruikersavatar
Charla
Berichten: 51
Lid geworden op: zondag 5 april 2009, 16:25:07
Locatie: Leusden

Mud Men

#362 Bericht door Charla »

Roosje..... fantastisch, dat zijn ze! Meestal weet niemand waar ik het over heb. Ik bezit een verzameling van ca. 200 stuks, maar zoek nog steeds door :-)

Leuk dat je weet welke ik bedoel.

Charla
"Als ik iets formuleer, kom ik tot de ontdekking dat bijna altijd het omgekeerde ook waar is."

Gebruikersavatar
Charla
Berichten: 51
Lid geworden op: zondag 5 april 2009, 16:25:07
Locatie: Leusden

#363 Bericht door Charla »

Ehhhhh, die letterlijke modderfiguren staan dus niet in mijn vitrinekast... :lol: :lol: :lol: :lol:
"Als ik iets formuleer, kom ik tot de ontdekking dat bijna altijd het omgekeerde ook waar is."

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#364 Bericht door Lucje »

Net een jong mereltje van een kat gered. Hoorde een hoop alarm geroep van merels en dacht ik ga maar eens even kijken. Luc lag gelukkig lekker in haar stoeltje in de serre maar er liep een vreemde kat in de tuin. Ik heb hem weggejaagd en ja hoor er zat zo'n lekker dik mereltje. Zo te zien mankeerde hij niets :) Prettige avond allemaal!
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
truus
Berichten: 151
Lid geworden op: dinsdag 13 januari 2009, 19:00:25
Locatie: Droomland
Contacteer:

#365 Bericht door truus »

:D Goed zo Lucje! De vogel is vast erg blij met je :D Reddende engel

Pernille
Berichten: 93
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 20:20:01

Re: Mud Men

#366 Bericht door Pernille »

Charla schreef:Roosje..... fantastisch, dat zijn ze! Meestal weet niemand waar ik het over heb. Ik bezit een verzameling van ca. 200 stuks, maar zoek nog steeds door :-)
Wat grappig Charla, laat ik er nu net twee gekocht hebben in een antiekzaak. Wel errug klein trouwens... minder dan 2 cm hoog.

Gebruikersavatar
Charla
Berichten: 51
Lid geworden op: zondag 5 april 2009, 16:25:07
Locatie: Leusden

Re: Mud Men

#367 Bericht door Charla »

Pernille schreef:
Charla schreef:Roosje..... fantastisch, dat zijn ze! Meestal weet niemand waar ik het over heb. Ik bezit een verzameling van ca. 200 stuks, maar zoek nog steeds door :-)
Wat grappig Charla, laat ik er nu net twee gekocht hebben in een antiekzaak. Wel errug klein trouwens... minder dan 2 cm hoog.
Wat een toeval :) :) :)

Dat zijn de beeldjes die bij bonsaiboompjes worden gezet. De afmetingen varieren van 2 cm tot ca. 35 cm. Gemiddeld betaal ik op snuffelmarkten ca. 5 tot 6 euro voor. Helaas zie je ze bijna niet meer :-(

Charla
"Als ik iets formuleer, kom ik tot de ontdekking dat bijna altijd het omgekeerde ook waar is."

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#368 Bericht door roosje »

Goede avond allemaal,

Allemaal lekker gegeten :?:

Lucje, goed van je dat je de merel hebt gered. Zijn de Mereljongen dan nu al aan het vlieden :shock: Dat is wel erg vroeg toch.

Charla, maar 200 stuks :shock: heb je dan ook zoveel Bonsai boompjes :?: By the way, Barbara heeft ook prachtige bonsaiboompjes. Die hebben we vorig jaar mogen bewonderen.
Ik spaar oude pudding vormen. Maar daar heb ik er gelukkig geen 200 van, dan zou ik in een groter huis moeten gaan wonen.
Zo heeft ieder zijn verzameling. Leuk hoor.

Edit:
Ik ga bankhangen. Ben moe van de uren arbeid in de tuin en morgen weer :?
Fijne avond allemaal en tot morgen.

Saluutjes :bye:

Gebruikersavatar
Charla
Berichten: 51
Lid geworden op: zondag 5 april 2009, 16:25:07
Locatie: Leusden

#369 Bericht door Charla »

:cry: Als ik zo die veertjes zie wapperen van onze broedvalk krijg ik telkens de neiging even een dekentje te pakken en die erover te leggen. Kan natuurlijk niet want onze valken zijn sterke vogels die mijn bemoeienis totaal niet nodig hebben....maar toch :shock: :shock:
"Als ik iets formuleer, kom ik tot de ontdekking dat bijna altijd het omgekeerde ook waar is."

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#370 Bericht door roosje »

Nog even naar aanleiding van de foto's van Dorine bij "Rond de Toren"

Dit Reetje had het wat moeilijker, maar gelukkig goed afgelopen. In dit geval was de brandweer zijn beste vriend. :wink:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3697 ... tml?p=14,1

Pernille
Berichten: 93
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 20:20:01

Re: Mud Men

#371 Bericht door Pernille »

Charla schreef: Wat een toeval :) :) :)
Dat zijn de beeldjes die bij bonsaiboompjes worden gezet. De afmetingen varieren van 2 cm tot ca. 35 cm. Gemiddeld betaal ik op snuffelmarkten ca. 5 tot 6 euro voor. Helaas zie je ze bijna niet meer :-(
Leuk om dat te weten, Charla... ik had geen flauw idee waar ze voor bedoeld waren! De mijne zijn iets van 17 mm, twee verschillende. Ik kocht ze als decoratie voor een poppenhuis trouwens. Samen 8 euro.

Gebruikersavatar
Charla
Berichten: 51
Lid geworden op: zondag 5 april 2009, 16:25:07
Locatie: Leusden

mud men

#372 Bericht door Charla »

Pernille,

Je maakt me erg nieuwsgierig welke vorm je hebt gekocht, ze zijn er in allerlei variaties, muziekspelers, vissers, marktkooplui.
Het is een chinese volkskunst, al wat eeuwen oud. 's Winters worden ze gemaakt als er weinig werk op het land is.

:bball:
"Als ik iets formuleer, kom ik tot de ontdekking dat bijna altijd het omgekeerde ook waar is."

Maria
Berichten: 6234
Lid geworden op: woensdag 9 april 2008, 20:30:50
Locatie: deurne

#373 Bericht door Maria »

welterusten allemaal
groetjes maria

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#374 Bericht door Petra »

Goedenavond Allen,

Heel veel leuke dingen gelezen hier: moddermannetjes, nooit van gehoord, wel maanmannetjes. :lol:
Iedereen met bloemen en plantjes in de weer. Lucje heeft een merel gered. Goede actie Lucje! Las pas trouwens dat jonge merels op de grond 'vliegles' krijgen.

Ik heb genoten van het kuikenfestijn op de AEB en de Paasviering in Spanje, compleet met Paastak; prachtig.

Ga zo m'n laptopje uitgooien, genoeg geweest voor vandaag.

Voor dadelijk truste allemaal, slaap lekker.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Grijze Muis
Berichten: 3936
Lid geworden op: zondag 16 maart 2008, 21:55:18
Locatie: Workum

#375 Bericht door Grijze Muis »

Afbeelding

Welterusten allemaal, ben erg moe en druk bezig geweest. Hebben nog wel even in de tuin kunnen genieten van het zonnetje en de aromatherapie. ( Stermagnolia) :lol:

Tot morgen.


Afbeelding
De zon schijnt altijd
Afbeelding

Gesloten