Landschapsfoto's of andere mooie foto's 2008/2009

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Ben
Berichten: 209
Lid geworden op: dinsdag 25 december 2007, 12:47:32
Locatie: Rotterdam

#3701 Bericht door Ben »

Petra schreef:
Sprak vanmiddag een dame bij de buurtsuper, die wist te vertellen dat Nijlganzen in de buurt (misschien dezelfde als de jouwe??) rustig uit de hand eten. Probeer eens Ben? :lol:
Nou, ik heb de nijlganzen al een tijdje niet gezien, maar gisteren wist Annette, de eigenaresse van het cafe, te melden dat pa nijlgans en de, inmiddels twee, jonkies inderdaad uit de hand eten. Pa vliegt hiervoor op een van de terras tafels en maakt zijn wensen kenbaar. Dat is overigens niet zonder risico. Een tijdje geleden is hij van de tafel gegleden en op een van de kleintjes terecht gekomen, die pardoes van de vlonder werd geduwd en in het water terecht kwam.

Geen foto's van de nijlganzen dus.
Wel van een andere gans en de hooglanders op het eiland van Brienenoord. Die laatste foto dateert van augustus. Momenteel staan de dieren, geloof ik, op stal.

Afbeelding
Afbeelding
Wie zijn blik verruimt, vergroot zijn wereld en verkleint zichzelf.

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#3702 Bericht door Lucje »

Mooie foto's Ben!
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#3703 Bericht door roosje »

Ben, wat een leuke foto van die gans. En wat een verhaal van die Nijlganzen :? :lol:
Wat een vreemd gezicht die Hooglanders met de gebouwen op de achtergrond, iets heel anders :roll: Lijkt net of ze in de woonwijk thuishoren. Maar ik neem aan dat het gebied waar ze grazen groot genoeg is.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#3704 Bericht door Petra »

Leuke foto's weer Ben; vind 't alleen wel 'n vette gans. :lol: Het verhaal van de Nijlganzen: prachtig! Ook wel een beetje hmm.... Krijgen ze patat te eten. :? Zeker weten doe ik 't niet, maar Hooglanders gaan dacht ik niet op stal?
Dank je voor het moois!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Eagle
Berichten: 2209
Lid geworden op: dinsdag 25 december 2007, 11:13:06

#3705 Bericht door Eagle »

Filmpje van het woeste ijs :
In de volle wind bovenop de dijk en zelfs met camera op statief merk je toch duidelijk de effecten van de wind. Er stond 5 Bft uit oostelijke richting bij een temperatuur van -1° C (dat gaf een windchill factor met een gevoelstemperatuur van min 8 graden).

Het filmpje toont wel dat het een relatief klein gebiedje is van een paar honderd meter waar de dijk een haakse bocht maakt en het ijs de hoek wordt ingedreven door de wind.
Op de foto's niet te zien maar het filmpje wel ; het ijs is door golfslag in beweging.
Het originele geluid is te horen en tijdens het bekijken zonder muts op en handschoenen aan krijg je het vanzelf koud :-)

Een paar honderd meter verderop zat een Slechtvalk hoog in een mast. Daar moet het nog veel kouder zijn geweest en de valk heeft daar helemaal geen beschutting. Zie foto's van deze Slechtvalk in het hoofdstuk van andere Slechtvalken.

<embed align="center" src="http://eagle.peregrines.nl/IJs-640x480.wmv" width="640" height="525" autoplay="false" controller="true" cache="true">
</embed>

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#3706 Bericht door roosje »

Heftig Bert. Wat zal je het koud hebben gehad. :o
Moest met deze beelden van het kruiende ijs denken aan vroeger. Toen was het met het kruiende ijs op het IJselmeer heel link geworden bij de vuurtoren. Het ijs (toen wel heel dik ijs) meters de kant opgeschoven.

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#3707 Bericht door Dorine »

Geselwerktuig zo met die golven :wink:
Wel een mooi gezicht hoor.

De wind viel voor Bert wel mee, die is wel wat gewend, zegt ie tenminste altijd tegen me :lol:

Maar ja die kou, och daar heb je dan weer warme chocomel voor, toch :wink:
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#3708 Bericht door Barbara »

Mooi dat huis zo in de middle of nowhere
Prachtig zo met doe golven maar de foto's vind ik mooier :D

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#3709 Bericht door Petra »

Bert, ziet er inderdaad heftig uit. Zo heftig dat ik 't filmpje niet uitgekeken heb; de storm kwam boven de radio (met de Top 2000) uit. :lol: Kreeg 't er ook koud van. :wink:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Eagle
Berichten: 2209
Lid geworden op: dinsdag 25 december 2007, 11:13:06

#3710 Bericht door Eagle »

Barbara schreef:Mooi dat huis zo in de middle of nowhere
Huis ?!? Huis in the middle of nowhere ?!?
Laat ze het maar niet horen daar in ..... . Zoek maar uit. Als tip is in het filmpje (zie link) te zien "Richting Deventer". Dus je had het kunnen weten :-)
Dat huis is het stadhuis en rechts daarvan (in mijn filmpje met het ijs) het station.

Zie ook dit filmpje via deze link (met name het laatste stukje) :

http://www.youtube.com/watch?v=8Dp_eYLl_gY
Petra schreef:Bert, ziet er inderdaad heftig uit. Zo heftig dat ik 't filmpje niet uitgekeken heb; de storm kwam boven de radio (met de Top 2000) uit. :lol:
Ja, maar je keek ook op het verkeerde moment.
Nog maar een keer kijken als nummer 26 van de Top 2000 langskomt :-)
Voor wie de lijst niet op een deur heeft geplakt ;-) Riders on the storm - Doors. Daar past het goed bij :-)
En ik moet nog geduldig wachten tot nummer 2 - dan ben ik in m'n element :-) Maar het beste nummer staat op 15 8) en bij 66 mag de radio ook wel wat harder :-)

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#3711 Bericht door Falcon »

In je element bij nr 2, hoe kan dat nou??? :lol:
Veel luisterplezier gewenst.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#3712 Bericht door Petra »

:lol: Bert... Deel je mening v.w.b. groepen/artiesten, heb zelf een andere voorkeur voor de nummers. Pink Floyd: Wish you were here. Eagles: One of these nights. We delen: Amazing Stroopwafels met Oude Maasweg; dat is echt 'mijn' liedje. Heel ontroerend. Uit m'n dakje gegaan met Michael Jackson, Earth Song.

Had zojuist een record aantal bezoekers: een stuk of 30 kokmeeuwen, 6 waterhoentjes, 4 kauwtjes (een primeur! :wink: ), meneer Fazant, een stuk of 5 houtduiven, 2 eksters.... Wauw, ik word populair. :lol: :lol: Heb staan genieten.

Veel plezier allemaal.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Eagle
Berichten: 2209
Lid geworden op: dinsdag 25 december 2007, 11:13:06

#3713 Bericht door Eagle »

Begin december heb ik het volgende filmpje gemaakt waarin een behoorlijk aantal zeehonden te zien zijn.

<embed align="center" src="http://eagle.peregrines.nl/Zeehonden-de ... 40x480.wmv" width="640" height="525" autoplay="false" controller="true" cache="true">
</embed>

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#3714 Bericht door roosje »

Prachtige film Bert. Moge 2010 voor jou en de Zeehonden en vogels net zo mooi worden als 2009 :!:

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#3715 Bericht door Petra »

Wat 'n prachtige, lieve diertjes zijn 't toch die zeehondjes... Dank je Bert.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#3716 Bericht door Yleor »

Dank voor je filmpjes Bert! Jij, en de Zeehonden en vogels van zee en wad, ook een plezierig jaar gewenst!

Dat huis zag er uit als het Hoge Huis te Egmond, maar dan wat kleiner. Staat in Medemblik?

Gesloten