Deze maand zijn er weer tal van mooie foto's geplaatst.
Op die collage van Roely wil ik nog wel inhaken met aanvullende beelden van Kuifeenden.
En Roos heeft mooie foto's van Staartmeesjes gemaakt. Roos, heb je wel eens overwogen om er een filmpje van te maken ? Je hebt toch een D90 ? Dan was dit met die Staartmezen een mooie gelegenheid geweest.
De Sperwer in de tuin van Dorine is ook goed gelukt.
En wederom Roely had een paar bijzondere ; de Kuifaalscholver en Roodkeelduiker. De laatste heb ik tot dusver slechts op afstand langs zien vliegen in losse groepjes op trek naar het zuiden. En heb nog niet bewust een Kuifaalscholver gezien (hoewel ze regelmatig in deze regio worden waargenomen). En de Drieteenstrandloper staat ook goed op de foto.
Afwisseling alom met Waterhoentjes, Fazant, Pimpelmees in het Rotterdamse ; Ekster, Paarse Strandloper, Roeken en Blauwe Reiger (tegen een blauwe lucht) plus tuinvogels bij Dorine.
Een aantal dagen voordat de sneeuw het landschap veranderde heb ik een groep Kuifeenden kunnen filmen (zonder geluid). Kuifeenden hebben voor mij een bepaalde voorkeur onder de eendensoorten.
De twee foto's zijn van gisteren waar een aantal Kuifeenden in een haven naar voedsel doken.
<embed align="center" src="
http://eagle.peregrines.nl/Kuifeenden-640x480.wmv" width="640" height="525" autoplay="false" controller="true" cache="true">
</embed>