April-1 2009

Gesloten
Bericht
Auteur
Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

April-1 2009

#1 Bericht door Barbara »

Mensenlief Afbeelding Waar ben ik aan begonnen om een pup in huis te nemen. Nou lichaamsbeweging krijg ik wel. Gert z'n zin.
Het is zo'n klein slim lief loedertje die me de hele dag aan het uitproberen is en slapen homaar.Vanwege het mooie weer stond de hele dag de tuindeur open.Ze heeft zich kostelijk vermaakt.Ze had zich voorgenomen om alles te gaan doen wat ze niet mag en anders verzin je er wel wat bij :D Alles wat binnen hoort werd naar buiten gebracht.Zo heeft ze ontdekt dat je de standaard van de WC-rollen kunt omgooien dan rolt de dop eraf en dan kun je als het vrouwtje even niet oplet, een voor een alle rollen naar buiten brengen.Dennenappels,stenen stokken bloempotten,die kunnen mooi naar binnen.Verder kan ze het vrouwtje goed helpen met plantjes planten. :lol:
Gisteravond was ik vergeten(slecht vrouwtje)om haar haar laatste maaltijd te geven van de dag,dat is om ongeveer 23.00u.Ze komt naast me zitten en me maar aankijken.Moet je plassen Merah ? Ze blaft en loopt naar de voerbak.Nou dat was duidelijk. Ze kan nu "zit" en dat gaat goed. Ze loopt ook beter aan de riem.Ze is bijna zindelijk.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#2 Bericht door Barbara »

Poeh, het was me het dagje wel!!Vanmorgen vroeg met Merah naar een braakliggend stuk terrein om Merah te laten rauzen, in de hoop dat ze daarna zou gaan slapen. Kuilen graven en met rotzooi slepen,ze vond het allemaal even mooi. Thuis gekomen,nixniet slapen,nee spelen. Gert z'n vest hing over een stoel en daar ging ze aan lopen trekken,net zolang tot hij op de grond lag.Net als ik er iets van wil zeggen,zie ik dat ze erop gaat liggen. Ik pak mijn fototoestel en terwijl ik een foto neem, valt ze opzij en ligt in coma :D Ik had op MP gekeken naar een bench,ik was hier eerst erg tegen maar voor Merah is het het beste anders komt ze nooit tot rust. Ze lag nog maar net op het vest te slapen of de baas kwam thuis en zij weer wakker natuurlijk.Wij met z'n drieen in de auto de bench ophalen.Bij die mensen hadden ze natuurlijk een hond en dus moest er gespeeld worden. Thuis meteen de bench opgezet en een dekentje erin gedaan.Deurtje open en verder hebben wij ons er niet meer mee bemoeid. Daar ging ze hoor,heel nieuwsgierig wat dat nou was. Ze trok het dekentje eruit en toen moest het er weer in. Daarna speeltjes erin en speeltjes weer uit. Oooh,wat een lol :lol: Toen ineens was ze vertrokken,wat een rust. "s avonds moesten we naar de dierenarts voor een prik en een chip. Ze was in 2 weken 2 kilo aangekomen. Toen de prik,ze gaf geen kick en toen de chip en weer geen reactie. Ze viel bij de dierenarts op tafel in slaap.(nu nog wel)Terug in de auto zagen we de chip er weer uit komen,dat klopte niet,wij meteen weer terug. Er was duidelijk niet goed geprikt. Nieuwe chipt nu begon ze wel te piepen en had bijna de baas gebeten.Toen we thuis kwamen was het al 20.00u. Merah brokjes gegeven en ze ligt nu aan mijn voeten te slapen. Vandaag heeft ze helemaal niets in huis gedaan,nu 'snachts nog

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#3 Bericht door Barbara »

Gisteravond hadden we toch wel een klein drama.Om 22.30u wilde ze nogsteeds niet slapen dus wij haar in de bench gedaan.Ze begon meteen te blaffen en aan het deurtje te krabben.Even volhouden zei Gert,het gaat vanzelf wel over en dan gaat ze slapen. Nou mooi niet dus ,ze raakte helemaal over de rooie. Poepte van de stress in der broek en alles kwam onder te zitten.Ik heb haar er gauw uitgehaald en de bench maar even in de tuin gezet. 'Smorgens met de moed der wanhoop de bench geschobt met een oude afwaskwast.Dat vond ze wel weer spannend en moest zich ermee bemoeien natuurlijk.Gert spoelde de boel nog na met de tuinslang en het was weer feest. Ondertussen heb ik een lesje gekregen in benchtraining.Ik had het helemaal verkeerd aangepakt en moest eerst zorgen dat de bench iets leuks werd door haar steeds wat lekkers te geven als ze erin zat. Oke,wij hadden onze middag geplanned.Eerst naar de Gorsselse hei(mijn camera in de auto laten liggen)Dat vond ze wel leuk maar was eigenlijk te moe. Toen in Gorssel langs de slager(een echte) en daar een heus bot gekocht en toen langs mijn moeder want ze had nog niet kennis met Merah gemaakt.En natuurlijk moest Merah ook kennis maken met de hond van mijn moeder, Tjoemba.
Dat was natuurlijk grote lol en ze kreeg ook nog nieuwe speeltjes mee naar huis.Dat kleine kreng was wel die grote hond de baas. Thuis gekomen ging ze godzijdank slapen.Ik ben het bot gaan koken en toen ze weer wakker werd heb ik het bot(haar eerste bot)in de bench gelegd en zowaar ze heeft een hele tijd in de bench liggen knagen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#4 Bericht door Barbara »

Vanmorgen kwam ik een hondenvriendin tegen, waar ik vroeger met Djati een rondje liep, 's avonds laat als het zo eng donker is.Merah vond dat heel gezellig totdat er ineens een grote Herder door de bosjes komt stormen en zomaar zonder reden Merah grijpt en ondanks dat ze piept en op haar rug ligt, niet los laat. Sorry,ik wist niet hoe hard ik dat beest moest schoppen.Niet normaal. Merah liep mank maar dat was na een tijdje gelukkig weer over.Ik heb geen wondjes kunnen ontdekken.We zijn de baas gaan wakker maken en na de koffie naar een nieuw aangelegd natuurgebied gegaan. Daar heeft zij weer heel wat nieuwe ervaringen opgedaan. Allereerst, paardenpoep, tjonge wat is dat lekker.Toen samen met het vrouwtje schildpadvoer plukken. Mijn hart stond even stil toen we over een brug over de rivier de Schipbeek heen liepen.Omdat ze zo mooi voor me liep maakte ik een paar foto's tot ik zie dat ze haar pootje op de reling zet en bijna naar beneden kukelt.Dat liep gelukkig goed af.
Ik heb snoepjes in de bench verstopt en nu is de bench spannend.
Ze ligt nu aan mijn voeten in coma.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#5 Bericht door Barbara »

Vandaag rustdag allebei moe na een lange wandeling

Afbeelding

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#6 Bericht door Barbara »

Zo'n klein hummeltje moet in een korte tijd zoveel leren. Dat doet ze zo knap :D Dus vandaag tijd voor iets nieuws.Gert heeft voor haar tuigje zo'n band gemaakt als aan een autogordel.Aan een kant,klik je 'm vast aan haar tuigje en de anderekant in dat ding waar je je autogordel in doet.
Ze moet leren alleen achterin de auto te zitten want tot nu toe had ze aan mijn voeten gelegen als Gert reed. Ik moet ook alleen met de auto weg kunnen en dan kan ze niet aan mijn voeten liggen.Zo gezegd zo gedaan.
Naar een bos zo dicht mogelijk in de buurt. Nou daar begon het concert,schreeuwen en gillen, ze was het er niet mee eens.We hadden het advies gekregen dat te negeren,net doen of je doof bent.Nou dat waren we toen we bij het bos aankwamen. Toen begon voor haar natuurlijk de lol,kuilen,bladeren,stokken,dennenappels :D Na een rondje weer terug,ik hield mijn hart vast.Ze ging keurig op de achterbank zitten en ik kon haar makkelijk vast zetten.Ik start de auto , rij weg en ze ligt al languit te slapen.Opdracht geslaagd. :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#7 Bericht door Barbara »

Gisteren zagen we vanuit de auto iemand met een puppie lopen dat leek ons leuk een puppie in de buurt voor Merah om mee te spelen. Omdat veel mensen hun hond op dezelfde tijd uitlaten , zijn we vandaag daar gaan kijken maar helaas geen puppie.Wel een lange wandeling voor ons kleintje.
Ze heeft zoveel speelgoed maar weet al heel goed hoe ze negatief aandacht moet trekken.Ze gaat,zo klein als ze is,bewust etteren.Zojuist heeft ze al mijn shagfilters over de grond verspreid en is er van door met mijn pakje shag en aansteker :D We moeten net als bij kleine kinderen alles gaan hoog zetten. Ze kan al met haar poten op het tafeltje staan.
Vanmiddag heeft Gert bewust moeten wachten tot ze in coma was voordat hij kon vegen. Nu is ze bezig haar bed te slopen. Verder vind ik overal vieze glibberige klodders,dat zijn kapot gekauwde slakken die ze uit de tuin mee naar binnen heeft genomen.
Maar verder is het een schatje hoor dan kijkt ze je zo aan met die loensende oogjes en dan smelt ik. Ze doet een moord voor hondenkoekjes. Ik verstop ze in de bench en zij gaat ze zoeken :lol:

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#8 Bericht door Barbara »

Vandaag zijn we naar de markt geweest. We hadden daar een zak hondenvoer besteld dus moest Merah maar mee het halen. Het is tenslotte haar eten. Ze wist van gekkigheid niet wat ze moest doen. Grote bakken met speeltjes èn grote bakken met snoep. Er hing een grote tennisbal ter grootte van een voetbal aan een touw.Dat was het helemaal maar hoe pakje zo'n ding nu beet? :lol: Grote bakken met kluifjes en ze mocht er eentje hebben,nou dat was feest. Dan nog al die mensen die haar willen aaien om gek van te worden.( Merah dan).Thuis na het brokjeseten was ze vrij rustig en ging slapen.
"s middags moest ik nodig geleende spullen naar een vriendin terugbrengen dat is een mooi wandelingetje dacht ik.Mijn vriendin had bezoek maar ik moest binnenkomen. Op eigen risico zeg ik nog. Ach wel nee,zo'n klein hummeltje :lol: Nu vangt mijn vriendin zwerfkatten uit de buurt op en haar hele huis staat vol met bakken brokjes.Daar moest ik Merah langs zien te loodsen.Dat was nog een heel gebeuren want dat wilde ze natuurlijk niet.Uiteindelijk heb ik haar vooruit getrokken en zij zich schapzetten met als gevolg dat ze plat over de vloer als een zwabber naar de huiskamer werd gesleept. :lol: Daar was het bezoek ook leuk!!
Ondertussen was ze door het dollen heen. Tafelkleedjes met franje. SUPER!!Daar ga je aan hangen.Bijna de kopjes op de grond.Voor de katten had ze heilig ontzag die waren nognet iets groter dan zij en er kwam zulk raar geluid uit. Dan ga je daar eens goed voor zitten met je kopje draaien alle kanten op. Omdat ze wel aan de riem zat kon ik de wirwar gaan ontknopen rond de eettafel.Na een half uurtje maar weer naar huis en de gastvrouw en haar bezoek bloedend en met gehavende kleren achterlatend.

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#9 Bericht door Barbara »

Wat groeit ze hard,we kunnen het nauwlijks bijbenen.Het tuigje wat ik voor haar gekocht had, was eerst veel te groot en vandaag heb ik het voor de tweede keer groter moeten maken.
Ze was voor haar doen vrij tam vandaag. Ik zie dat vaker als ze een dag heel druk is geweest, is ze de volgende dag voor haar doen rustig.
Eindelijk werd het vanmiddag mooi weer en nadat ik de padjes naar buiten had gedaan ging ik een stuk lopen met Merah.Ze had er geen zin in.Te warm denk ik. Ik liep toch door want ik wil geen watje als hond krijgen want met regen wil ze ook al niet.Een behoorlijk rondje door het park gelopen en halverwege de terugweg gaat ze voor me uit rennen,zo naar huis. Ze weet precies waar ze woont,wel handig :D Na de wandeling ben ik met haar in de tuin gaan zitten. Alleen maar rottigheid uithalen. Ze kan nu bij zoveel dingen,ze haalt hele planken leeg. Klimt overal in en onder.Pikt spullen waarvan ze weet dat ze er niet aan mag komen en loopt dan hard voor me weg.
"s avonds rond een uur of zes is het hier in de buurt honden uitlaat tijd.
Ze is hele grote honden tegen gekomen en de del gaat meteen op haar rug liggen :lol: Ook kwam er een grote herder op haar af maar deze ken ik dat is een goedzak. Ze liep gauw achter mijn benen maar toen ze zag dat ik niet reageerde,was het goed.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#10 Bericht door Barbara »

Het was een hele drukke middag voor Merah. Eerst gingen we naar de slager,deze had vorige week beloofd dat hij nieuwe botten voor Merah zou hebben.Ik kom binnen en het meisje pakt meteen een draagtas vol met heerlijke botten.Stond al voor ons klaar :D Merah kan er voorlopig tegen. Toen zijn we met Merah naar het Zandgat gegaan,dat is een inham van de IJssel waar honden heerlijk kunnen zwemmen. Merah heeft daar haar eerste stok uit het water gehaald maar verder dan haar buikje in het water ging ze niet.Daarna naar mijn moeder want daar was mijn zusje uit Spanje.Mijn dochters en mijn stiefkleinkinderen(wat een rotwoord) waren er ook.Merah raakte helemaal door het dolle heen. Een hond en kinderen om mee te spelen en een grote tuin om vanalles uit te vreten.Rauzen en rauzen en nogeens rauzen.Brammetje en Rachel zaten lief kettingen te rijgen van madeliefjes en Merah besluipt ze echt en ineens worden ze bedolven onder een klein nat vies hondje. Arme Bram had het echt te verduren.De waterbak en het vogeldrinkbakje moesten eraan geloven.
Rachel had een nieuwe voetbal bij zich nou Merah wilde ook wel meedoen.
We moesten echt na een uur weer weg ter bescherming van Merah.Ze was zo door het dolle heen, bij kinderen zou je zeggen,dat wordt huilen.
We zetten haar achter in de auto en nog geen 200 meter van huis ligt ze al in coma,helemaal kapot.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#11 Bericht door Barbara »

Nou vanmorgen was onze kleine terrorist weer zeer actief :D Ze leert zo snel het is niet bij te benen.Gert heeft een traphekje moeten maken want mevrouw hobbelde gewoon de trap op en neer(erg ongezond voor een pup in de groei)Vanmorgen bij het paasontbijt ging haar neusje omhoog,ze vond het wel lekker ruiken daar moest ze meer van weten.Nee Merah,dat is niet voor jou,ineens zien we een kopje boven tafel uitsteken, was ze gewoon op een stoel geklommen.Bench?? Hoezo bench??Die maakt ze gewoon zelf open :cry: We waren blij dat we naar onze afspraak met de meiden konden.Ze vond het geweldig,Zand,water,honden,kinderen en velen volwassenen.Alles draaide om Merah :D Brammetje moest het regelmatig ontgelden wat moet dat wel niet worden als Merah groter is.Bram groeit niet zo snel.Gelukkig vindt hij het prachtig :lol: Op een gegeven moment zijn we maar ijsjes gaan kopen want Merah kon wederom niet ophouden met spelen,zelfs niet als je omvalt terwijl je bezig bent een kuil te graven.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#12 Bericht door Barbara »

Vandaag was Merah zo tam,nog moe van gisteren.Nu durfden we haar wel aan oma Toos de moeder van Gert voor te stellen.Ze zit heel braaf op de achterbank als we naar het bos gaan.Ze heeft de hele wandeling losgelopen en bleef keurig bij ons.In het bos was een vennetje en daar moest ze natuurlijk in totdat er een kikker van de kant vlak voor haar neus in het water sprong. Daar schrok ze ontzettend van.Op de terugweg via allemaal mooie landweggetjes naar huis.Totdat de moeder van Gert,brantnetels zag en die wou plukken.Iedereen weer de auto uit en dat was tegen de zin van Merah. Ze liep even wat rondjes en ging toen demonstratief bij de auto zitten want ze wilde naar huis. :D
Ze raakt haar fluwelen vachtje kwijt,ze krijgt grote hondenharen :lol:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#13 Bericht door Barbara »

Ondanks dat het eigenlijk een rustdag moest zijn toch maar even naar het bos vanmiddag. Ik kom steeds minder aan dingen toe. Als ik wil afwassen verdwijnt ze met de pannenlappen de tuin in daar vind ik ook mijn pantoffels met de sierrandjes eraf gevreten.Ik ontdek allemaal beetgaatjes in het handvat van een van mijn krukken.Ze trekt de theedoeken met haakje enal naar beneden.Aan mijn nieuwe ochtendjas zitten alvast franje voor de koniginnedag :( Ik word gek!!! Als het ineens heel stil is en ik de kamer in kom, ligt ze te slapen op mijn kussen en ze weet heel goed dat ze daar niet aan mag komen. Ja wat doe je dan?? Maak je haar wakker of laat je haar liggen en heb je even rust? Dan heeft ze wel haar zin. Ik heb haar mooi laten liggen dan kon ik tenminste afwassen. Toen Gert thuis kwam zijn we even naar het bos gegaan. Een terrein waar altijd paardenwedstrijden gehouden worden en daar was ook een waterbak. Grote lol natuurlijk.Haar buikje mag nogsteeds niet nat worden maar als ze iets op de bodem ziet, stopt ze wel haar hele koppetje onder water. Die logica snap ik helemaal niet.

Afbeelding

Afbeelding

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#14 Bericht door Barbara »

De hele ochtend,druk en ontdeugend, M'n ratje. Ik moest weg en mijn vriendin zou oppassen.Tegen die tijd lag ze eindelijk te slapen.Dat wordt een eitje dacht ik,nou mooi niet.Mijn vriendin komt binnen en de lol begint opnieuw :D Nadat Merah, een boek had stuk gelezen en het nieuwe programmablad is ze maar met haar in de tuin gaan bloempotjes gooien.Dat vindt Mertah altijd een feest."s middags zijn we met de auto naar Hardenberg gereden omdat we daar iets op moesten halen en onderweg gaan picknicken :D Merah vond het maar raar. Eerst een nieuw voerbakje en dan zomaar brokjes buiten eten.Daarna water,nou dat ga je dan omgooien en er blubber mee maken.Ze heeft nog nooit menseneten gehad maar weet schijnbaar dat dat ook lekker is want ze zat Gert z'n broodje uit z'n mond te kijken.In de auto is ze heel braaf dat geeft hoop voor de lange rit naar de caravan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gesloten