April-2 2009

Gesloten
Bericht
Auteur
Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#1 Bericht door Barbara »

Er moest natuurlijk een keer iets gebeuren hè. Merah de hele dag ondeugend en onderzoekend en........Noem maar op. Slapen doet ze bijna niet meer en ze moet zich overal mee bemoeien.Dus het kon niet uitblijven.
Ik ben binnen bezig een terrarium in te richten en Gert is de laatste hand aan de nieuwe vijver aan het leggen.Ik hoor 'm niet anders dan mopperen en Merah tot de orde roepen.Ik kijk dus eens even uit het raam en zie tot mijn schrik Merah op een smal randje lopen van 15cm tussen de schutting en de vijver.Ik ren naar buiten maar het was al te laat.Een grote plons en Merah lag erin.Bijna sprong Gert haar na maar gelukkig ze kwam weer boven water.Wild spartelend heeft Gert haar aan haar nekvel eruit getrokken.Ze was hevig geschrokken en wij ook.Gauw naar binnen en afdrogen. Wat ben ik blij dat wij plavuizen hebben want de hele huiskamer was een zwembad


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#2 Bericht door Barbara »

Ik kon mezelf wel voor mijn kop slaan.Vanmiddag zijn we weggeweest.
Dat was helemaal die de bedoeling, we gingen alleen maar wat schildpadvoer plukken maar het was mooi weer en je loopt wat verder en weer wat verder en zo is het toch een grote wandeling voor Merah geworden.En ik? Ik idioot had mijn camera niet bij me :cry:
Eerst al heel mooi,Merah ging paardebloemen plukken,prachtig zo'n bruin hondje met gele bloemen in haar bek :D Daarna kwamen we bij een weiland met koeien.Merah had nog nooit een koe gezien dus daar ging ze eens even voor zitten.Alles eens aandachtig bekijken.Die koeien vonden dat ook wel leuk dus die kwamen naar het hek.Het was gewoon niet te filmen.Een klein eigenwijs hondje op haar kontje en tegenover haar 10 koeien op een rijtje.Het was echt lachen :lol: :lol:

Gisteren heeft ze zich heel goed gedragen alleen een paar schildpadliefhebbers geperforeerd :D

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#3 Bericht door Barbara »

Ze groeit zo hard,ze weegt alweer 7½kilo en krijgt ook al een beetje een slungelig uiterlijk. Met dat ze groeit ,groeien ook haar streken om gek van te worden.Geef ik haar straf, staat ze me gewoon uit te lachen en doet het gewoon weer.Vanmorgen werd ik gek dus zijn we gaan wandelen om haar een beetje moe te maken zodat ik het vanmiddag een beetje rustig zou hebben.Vanmiddag wel ja maar nu wordt ik weer langzaam gek. Terwijl ik dit type kan ik nog net mijn beeldscherm grijpen want mevrouw vindt het nodig aan het snoer te trekken.Ze heeft weer paardenbloemen geplukt en kikkervisjes bekeken,ook waren er weer koeien om te bewonderen.Alleen waren deze wat veraf maar dat weerhield Merah niet om rustig op haar kontje de koeien te bekijken.
Lisdodden zijn ook zo leuk alleen wat droog van stof.Thuisgekomen moest ze Gert nog helpen een teil met water te vullen om de bonsai's in onder te dompelen.Toen was er heel even rust.Als jullie een tijdje niets van me horen dat hebben ze me opgenomen in een gesticht :D


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#4 Bericht door Barbara »

Gisteren was ze vrij rustig na zo'n drukke dag als maandag.Vanmorgen begon de ellende weer.Dus wij weer een eind met haar wandelen. We hadden een bal meegenomen om haar eens flink te laten rennen.Nou mooi niet,ze had geen zin.Het leukste was mijn kruk onder me vandaan trekken. Hulphond? :shock:
Vanmiddag heeft ze met een grote Boxer gespeeld,dat ging er wild aantoe.Ze werd lekker smerig en stoffig.Het was zo leuk dat we voor morgen weer afgesproken hebben.Dan zal ik mijn camera meenemen.
Verder heeft ze haar eerste boterham gehad.Djati kreeg altijd het kapje maar totnu toe vond ik zo'n boterham zo groot voor zo'n klein hondje.
Ze wist niet goed wat ze ermee moest en heeft er wel een half uur overgedaan.Lekker rustig.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#5 Bericht door Barbara »

Gisteren hadden Merah ernstige communicatiestoornissen.Het wilde niet tussen ons en we zijn allebei verdrietig gaan slapen.Vandaag ging het zo te gek :D Ze was zo lief en braaf en luisteren,verbazingwekkend.Het begon al toen ik uit bed kwam,ipv van me helemaal kapot te bijten had ze haar knuffel meegenomen en terwijl ze helemaal gek was van blijdschap beet ze in haar knuffel.Als ze zich vandaag toch eens vergiste zei ik los of niet bijten en dan ging ze me gauw likken.Goed luisteren met zitten en wachten en naast :D Ze heeft heel veel gespeeld vandaag.We gingen naar ons speciale afspraakje met de Boxer maar we waren iets te vroeg en daar kwam de grote Herder van de achterburen.Daar eerst mee gespeeld en toen kwam de Boxer en die had de bal bij zich en dat is altijd mooi.Ze was bekaf."s middags heeft ze geslapen en me op haar manier geholpen met de schildpadden etengeven al vond ze het wel zonde dat ik kattenbrokjes in de vijver gooide.Aan het eind van de middag was de Boxer er alweer,grote lol.Voor morgen hebben we weer een afspraakje.
Ze heeft haast geen rottigheid uitgehaald.De hele dag was ik gelukkig en Merah ook. :lol:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#6 Bericht door Barbara »

Ze groeit zo hard,je houd het niet voor mogelijk. Het gaat zoveel beter tussen ons en ze kan al heel goed luisteren.
Vandaag zijn we naar de recreatieplas Busloo geweest want het was de laatste dag dat er honden mogen komen."s zomers is het daar verboden voor honden.Schijnbaar waren meer hondenliefhebbers op het idee gekomen. Er was zelfs een wandeling uitgezet,daar kon je aan meedoen voor 2,50€ per hond.Georganiseerd door Royal Canin ten bate van Stichting Hulphond.Er zijn 1500 honden geteld. Merah wist dan ook niet waar ze moest kijken.Zoveel mensen en evenzo veel honden.Ze rende als een kip zonder kop rond en kon ook niet meer luisteren.Ze vond het prachtig maar raakte ook best wel in de war.Nergens bang voor. Zulke grote honden. Sint Bernards en Bordeaux dogs maakte niet uit,alles was lol en leuk en ze had nog een grote bek ook.1 hond was favoriet, een voorbeeld hond :D :D


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gesloten