Mededeling

Bericht
Auteur
roosje
Contacteer:

#26 Bericht door roosje »

Ook ik heb de mail met excuses ontvangen en aanvaard.

Ik hoop dat nu iedereen weer positief gaat denken en het verleden laat rusten. Achterom kijken heeft geen zin. Hou op met vingerwijzen, gedane zaken nemen geen keer. Zonde van de negatieve energie.

Op mijn eerdere bericht heeft er trouwens zegge en schrijven een persoon gereageerd. De rest heeft blijkbaar al een mening gevormd en oordeel geveld over mijn handelen en persoon. Het zij zo.
Ik ben ook niet de beroerdste om excuses aan te bieden als door mijn handelen of schrijven mensen gekwetst zijn, bij deze. "Wie onschuldig is werpe de eerste steen".

Voor mij is de kous af, wil ik niet in het ziekenhuis belanden dan moet dit allemaal ophouden. Onregelmatige hartkloppingen heb ik al. :!:
Mij dood wensen mag natuurlijk altijd wel. :!:

neeltje

#27 Bericht door neeltje »

Ik heb tot nu toe niet gereageerd, maar ik heb wel direct een mail gestuurd naar desbetreffende persoon. Excuses gekregen, het is niet meer terug te draaien, helaas. Ik hoop dat het een vergissing is geweest, ik ga altijd maar uit van het goede van mensen.
Ik heb gereageerd op het bekend laten worden van alle email-adressen. Later heb ik de brief inhoudelijk nog eens goed doorgelezen, ik weet er te weinig van om daarop in te gaan, misschien maar goed ook, maar er worden onnodig mensen gekwetst en dat dient geen enkel doel, naar mijn mening.
Roosje, je weet dat ik alleen maar waardering heb voor jullie inzet(dat geldt natuurlijk ook voor Piet en Dorine) en laat het aub niet zover komen, dat je er gezondheidsproblemen door gaat krijgen, want dat is het echt allemaal niet waard. Weet, dat er veel mensen achter jullie (blijven) staan!!!

Krokus

#28 Bericht door Krokus »

roosje schreef: Op mijn eerdere bericht heeft er trouwens zegge en schrijven een persoon gereageerd. De rest heeft blijkbaar al een mening gevormd en oordeel geveld over mijn handelen en persoon. Het zij zo.

Voor mij is de kous af, wil ik niet in het ziekenhuis belanden dan moet dit allemaal ophouden. Onregelmatige hartkloppingen heb ik al. :!:
Mij dood wensen mag natuurlijk altijd wel. :!:
Reacties kunnen ook constructief zijn bedoeld Roosje, eerst info vragen uit de eerste hand / aan de perso(o)n/nen zelf en zelfs dan nog volstrekt neutraal blijven en kijken naar toekomstmogelijkheden.

Elkaar dood wensen ... heb ik niet gehoord en gezien in de forums. Is ook volstrekt niet de bedoeling lijkt me. Ik hoop dat allemaal ook niet mee te maken.

Dorine
Contacteer:

#29 Bericht door Dorine »

Ach Krokus,

Na het mislukken had men vrij snel het beschuldigde vingertje uitgestoken, men wist wel wie er schuldig was.
Deze mensen hebben nooit en te nimmer iets gevraagd, nee het was wel leuk om weer flink met modder te gooien,
of beschuldigingen/verhalen nu waar waren of niet.

Verder zijn er de nodige dingen/beschuldigingen al lang weer van internet verdwenen, dus zul je inderdaad weinig tegenkomen.
Dat er in de toekomstvisie nu ook weer bewijsbare onwaarheden staan is blijkbaar geen probleem.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Petra

#30 Bericht door Petra »

Ik sluit me volledig aan bij de posting van Neeltje, met name de laatste 2 alinea's. Goed geschreven Neeltje.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Sander

#31 Bericht door Sander »

Ik kan me vele reacties hier heel goed voorstellen !

Verder denk ik dat we allemaal wel eens dingen gedaan hebben waar we zelf spijt van gehad hebben !!!

We hebben nu eenmaal een aantal mensen in verschillende denkwijze, daar zijn we mensen voor, laten we hopen dat het zich beter gaat ontwikkelen en onzer aller doelstelling ten goede komt, uiteindelijk waar we met zen allen zo gek op zijn , de Valken en vooral waar we ons hart aan verpanden de Mortel !

Zelf heb ik nooit gereageerd en altijd nutraal gebleven, dat wil ik ook graag zo houden, ik heb veel , heel veel respect voor de mensen die beelden met alle macht proberen in de lucht te houden, zoals ik altijd vele mensen die daarvoor de heel heel veel gedaan hebben voor alle liefhebbers onderons !

Voor de rest; ik hou van alle mensen , Amelandse , Coriena en Dorien en jullie forum Piet en Dorine , laten we er echt wat van maken.... ook al zal het nooit 1000 % zijn , we moeten er voor gaan ! vooral omdat vele mensen verder weg wonen en niet altijd kunnen komen, maar ook voor de lokale mensen, die toch ook de binnenkant van de nestkast niet willen missen !

Ik hoop deze zomer toch nog wel een aantal keren op het veldje te kunnen genieten van een mooi schouwspel en rust in mijn hoofd als ik in de Mortel ben !

Mijn zegje gedaan, en hoop dat we met zen allen in alle hoop dat we de goede richting uit kunnen gaan !

Groetjes van Sander uit Gouda

Piet
Site Admin
Contacteer:

#32 Bericht door Piet »

Krokus schreef:Reacties kunnen ook constructief zijn bedoeld Roosje, eerst info vragen uit de eerste hand / aan de perso(o)n/nen zelf en zelfs dan nog volstrekt neutraal blijven en kijken naar toekomstmogelijkheden.
Krokus,
Er is één iemand die zich al heel lang met de stichting bezig houd.
(ook al met de denktank toendertijd)
Die persoon vroeg toen ons ook of we mee wilden doen.
Is er dus steeds bij betrokken geweest, en zover ik begrijp nu nog steeds.
Dat is Marjanne.
Het beste kun je dus haar om eerste hand informatie vragen.

PS: niet via hier een PM sturen aan haar, hier komt ze namelijk niet meer.
Laatst gewijzigd door Piet op zondag 2 mei 2010, 21:32:31, 1 keer totaal gewijzigd.
George Orwell wrote:
"All animals are equal, but some animals are more equal than others."

Don't Worry Be Happy

Maria

#33 Bericht door Maria »

ook ik heb een excuses brief gekregen ik ken de inhoud niet en wil er ook niets over zeggen ik blijf bij dorine en piet ik voel me hier goed dat is het wat ik zeggen wil
groetjes maria

Zwiersje
Contacteer:

#34 Bericht door Zwiersje »

Volgens mij is Marjanne nu zelf een Stichting begonnen Piet
(tenminste dat zag ik op haar Blog)

@ Roosje, het doet mij pijn om jouw laatste regel te lezen.
Voor mij blijf je een grote lieverd! :D

Ik weet wel dat ik het volle vertrouwen had/heb in het vorige bestuur.
Heb er dan ook ontzettend veel verdriet van gehad om te zien hoe het nu allemaal is gelopen.
Afbeelding

Petra

#35 Bericht door Petra »

Ik lees hier veel persoonlijke dingen; je hier goed voelen, verdriet om hoe dingen gelopen zijn, hartkloppingen....

Voel de behoefte om ook wat te schrijven in het verlengde. Ik heb respect voor Roos, een fantastisch lief, bewogen mens. Iemand dood wensen mag nooit, nooit!

Ik heb respect voor dit forum, hoe het respectvol beheerd wordt door Dorine en Piet.
Ik heb respect voor de forumleden die er alles aan doen nooit en te nimmer kwetsend te zijn en de harmonie te handhaven. Een harmonie die draait om de Slechtvalken, de natuur en alle moois wat zij biedt, zoals het hoort. Ik voel me hier thuis.

Wat gebeurd is, had niet mogen gebeuren. Helaas is dat wel 't geval en ik hoop dat het snel een plekje zal vinden en dat niemand de dupe wordt. Ergo, dat we allemaal, rijp, groen, jong, oud tot in lengte der dagen van S2 en Pa kunnen genieten... via de life streaming.

Zo, dat is er nu uit, voel me opgelucht.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

roosje
Contacteer:

#36 Bericht door roosje »

Lieve mensen, sorry dat ik laat reageer maar wij hadden vrienden van ons op bezoek en daar zijn we heerlijk mee uit eten geweest.

Sorry dat ik jullie heb laten schrikken met mijn laatste zin. Daar bedoelde ik mee te zeggen dat mensen elkaar zover kunnen drijven met woorden die voor sommigen zo kwetsent kunnen zijn dat het ze letterlijk en figuurlijk kapot kan maken. Zijn zij dan zo perfect dat ze zich dat denken te kunnen permiteren. Is hun aanzien en reputatie dan zoveel waard :?:
Ook nu noem ik geen namen of insinueer omstandigheden waardoor sommigen wel weten wat er bedoeld wordt. Dat is achterbaks en daar pas ik voor.
Nee ik ben niet perfect, ik heb mijn excuses aangeboden.

Ik ben blij met de mensen van dit forum, waar de Valken, vogels en de natuur de grootste prioriteit hebben, met zorg en liefde worden wetenswaardigheden achter elk onderdeel uitgezocht enz. Daar gaat het toch allemaal om. Dat waardeer ik in Dorine en Piet en iedereen die zich hiervoor inzetten.

Als ik dan wel eens aan iemand twijfelde heb ik dat nooit openbaar gedaan. Iemand uitlachen, of belachelijk maken, ik zou het niet durven om dat openbaar te doen. Niemand is perfect :!:

Krokus, ik waardeer het des te meer dat je naar mij hebt gereageerd. En voor je open constructieve houding.

Sander, je bent een toffe peer. :wink:

Neeltje, dank je wel voor je lieve woorden.

Maria, ik ben blij dat je je hier heerlijk thuisvoelt.

Petra, je ben een grote lieve schat :D

Anita, mag het met een :bighug:

En Piet en Dorine jullie krijgen van mij twee maal :bighug: :bighug:

Krokus

#37 Bericht door Krokus »

Wie of wat is Alticam?

Zwiersje
Contacteer:

#38 Bericht door Zwiersje »

Alticam is een domeinnaam.

Deze naam is destijds vastgelegd voor de uitzending van de refreshbeelden.
De kosten van het hosten van de refreshbeelden en domein werden voorheen altijd gesponsord door Internl.net.

Helaas zijn zij met de sponsoring gestopt en hebben zij de naam weer overgedragen aan Roel. (Roel heeft het destijds aangevraagd bij Internl.net)
Ook nu draaien de beelden dus gewoon weer op de oude vertrouwde website http://www.alticam.nl
Deze website was immers bekend bij de Slechtvalkenliefhebbers De Mortel (ook in het buitenland)

Samenvattend: Alticam is geen stichting maar een domein die geregistreerd staan op naam van iemand met een goed hart die nu de kosten van het hosten van de refreshbeelden voor zijn rekening neemt :wink:
Afbeelding

Krokus

#39 Bericht door Krokus »

Zwiersje schreef:Alticam is een domeinnaam.

<<knip>>

Samenvattend: Alticam is geen stichting maar een domein die geregistreerd staan op naam van iemand met een goed hart die nu de kosten van het hosten van de refreshbeelden voor zijn rekening neemt :wink:
Oftewel Roel?
Zo'n registratie is ook niet gratis, en zou feitelijk ook uit de pot van de stichting moeten worden betaald, als .... enz.

Is het de bedoeling dat de rechter cam op de rand en de dakcam tzt ook weer gaan uitzenden?

Dorine
Contacteer:

#40 Bericht door Dorine »

De tijd voorafgaande aan de oprichting van de Stichting was al moeilijk, de tijd dat de stichting er was was nog veel moeilijker.
Dit is allemaal aan de donateurs uitgelegd in de nieuwsbrieven.
Na het mislukken om de beelden in de lucht te houden is uiteindelijk het bestuur afgetreden.
Na dit gebeuren zijn er heel wat dingen op internet verschenen die betreurenswaardig zijn en er neer zijn gezet om m.i. mensen bewust te schaden.
Er werd o.a. door een niet bestuurslid één zin uit een verhaal gehaald en op internet gezet. Deze zin was afkomstig uit een post die op een besloten overlegforum van het bestuur en betrokkenen stond. Door deze ene zin te gebruiken en niet het hele schrijven werden mensen bewust op andere gedachten gezet, werd een verkeerd beeld gegeven en de persoon die aangehaald werd m.i. geschaad
Zo zijn er meerdere dingen geschreven waarvan ik me verbaasde dat niet het hele verhaal erbij verteld werd en weer werd het zo gedaan om m.i. mensen te schaden en de lezers een bepaalde richting in te sturen.
Negeren van dit alles leek me het beste, laat maar waaien.
De rust leek enigzins weergekeerd, alhoewel er achter de schermen het nodige bleef spelen.

In de afgelopen dagen begon het gerommel weer, opvallend dat dit gebeurde ten tijden dat de straalverbinding stuk leek te zijn en de WSN een nestkastinspectie uitvoerde.
Weer verscheen er het nodige op internet en kwam er de toekomstvisie van de stichting.
M.i. weinig toekomstvisie maar getrap naar bepaalde mensen en helaas staan er weer dingen in die absoluut niet waar zijn (er is bewijsmateriaal genoeg) en die weer mensen kunnen schaden.
Ik heb om rectificatie gevraagd en die is er niet gekomen, dus rest mij niets anders dan vanmiddag aangifte hierover te gaan doen.
Grenzen zijn bereikt, genoeg is genoeg.
Iedereen heeft zijn uiterste best gedaan om de Stichting te laten slagen en ja, wellicht zijn daar achteraf gezien fouten mee gemaakt, maar alles werd wel in het belang van de stichting en het behoud van de webcambeelden gedaan.
Tenslotte waren de beelden het doel van de stichting, zoals ook in de statuten vermeld staat:
Doel
Artikel 2
1. De stichting heeft ten doel:
a. het nationaal en internationaal verspreiden van kennis en informatie over de slechtvalken
op de communicatietoren in De Mortel (gemeente Gemert-Bakel) middels rechtstreekse
webcambeelden met geluid;
b. het verrichten van alle verdere handelingen, die met het vorenstaande in de ruimste zin
verband houden of daartoe bevorderlijk kunnen zijn.
2. De stichting tracht haar doel te verwezenlijken met gebruikmaking van alle wettige middelen.

www.peregrines.nl

Krokus

#41 Bericht door Krokus »

Deze zin trof me heel erg:
Er werd o.a. door een niet bestuurslid één zin uit een verhaal gehaald en op internet gezet. Deze zin was afkomstig uit een post die op een besloten overlegforum van het bestuur en betrokkenen stond. Door deze ene zin te gebruiken en niet het hele schrijven werden mensen bewust op andere gedachten gezet, werd een verkeerd beeld gegeven en de persoon die aangehaald werd m.i. geschaad
Dat soort dingen kan heel erg vervelende gevolgen hebben.
Zeker als het bewust wordt gedaan.

Ik ben duidelijk ver van de forums geweest, het is me allemaal ontgaan.
Al die tijd niets ervan meegekregen.

Ik herinner me de toestanden in en na de denktank ..... en de aanleidingen daar mee te stoppen...
In de afgelopen dagen begon het gerommel weer, opvallend dat dit gebeurde ten tijden dat de straalverbinding stuk leek te zijn en de WSN een nestkastinspectie uitvoerde.
Weer verscheen er het nodige op internet en kwam er de toekomstvisie van de stichting.
Door ontbreken beelden had men weer tijd om daar aan te denken. Als er beelden zijn is iedereen zoet en kijken we. Zijn er geen beelden dan gaan we klagen en trappen.

De onverwachte nestcontrole was wel een duidelijke aanleiding, zeker als er geen enkele uitleg wordt gegeven en een aantal mensen zegt het wel te begrijpen.

Je zal nu opnieuw stemmen horen als mogelijk het kleinste vierde jong echt verdwenen blijkt te zijn (nog onduidelijk maar lijkt er wel op) : iedereen zal roepen dat zonder nestcontrole het steeds allemaal prima is gegaan en nu is er mogelijk een probleem gekomen na die nestcontrole.
Niet voor niets wil iedereen dat iedereen er af blijft, het ringen is al stress genoeg, laat staan met jongen die net uit het ei zijn!

Doelstellingen van de stichting zijn duidelijk. Beelden verspreiden met alle wettelijke middelen.
Een stichting leeft van donaties en legaten dus ook dat zal duidelijk zijn.

Dorine
Contacteer:

#42 Bericht door Dorine »

Nog even want er worden weer dingen geschreven die niet waar zijn.
Op de mail van svsadm, die aan ons beiden gericht was, heb ik geantwoord en niet Piet.

Het antwoord was ook ondertekend met:
D. van Asten (voormalig bestuurslid SVSADM)

www.peregrines.nl

Krokus

#43 Bericht door Krokus »

Schreef ik dat ergens of iemand anders?

Ik geloof niet dat ik iets heb genoemd wat niet door mij is geschreven of buiten de nieuwsbrieven.

Dorine
Contacteer:

#44 Bericht door Dorine »

Krokus,
dat was iemand anders en ergens anders,
maar alles gaat zo snel rond dat ik het maar even hierzo neerzette,
gewoon voor alle duidelijkheid.
Als er beschuldigd moet worden, moet je wel de juiste persoon beschuldigen, toch.

www.peregrines.nl

Lucje

#45 Bericht door Lucje »

Sorry dat ik nu pas reageer op alles wat er gebeurd is. Ben pas vanmiddag weer gaan kijken en heb alle berichten hier zo goed mogelijk doorgelezen. Ook ik heb vrijdagavond de nieuwsbrief gekregen en was ook heel verbaasd over de schending van onze privacy! En kreeg later een excuus daarvoor. Ik weet maar weinig van wat er allemaal speelt dus daar bemoei ik mij niet mee, maar dat Roosje zich zo ellendig voelt door alles is toch wel heel erg! Roosje, trek het je niet te veel aan en je weet dat wij op dit forum achter je staan (las ik ook in de berichtjes van Petra, Neeltje en anderen). Piet en Dorine sterkte gewenst als jullie inderdaad stappen gaan ondernemen. Ik kan het me goed voorstellen dat jullie dit gaan doen want al dat gedoe moet nu maar eens afgelopen zijn! Ik ben nog altijd blij dat ik op dit fijne forum zit en ik hoop dat het allemaal weer goed komt en jullie eindelijk de rust krijgen om echt van de valken te genieten want daar gaat het toch om?
There will be sunshine after rain.

Harry (van A)

#46 Bericht door Harry (van A) »

Krokus schreef:
Je zal nu opnieuw stemmen horen als mogelijk het kleinste vierde jong echt verdwenen blijkt te zijn (nog onduidelijk maar lijkt er wel op) : iedereen zal roepen dat zonder nestcontrole het steeds allemaal prima is gegaan en nu is er mogelijk een probleem gekomen na die nestcontrole.
sorry krokus,
maar er is nog niemand geweest die zoiets geroepen heeft.
ik persoonlijk vind dit toch wel iets hebben van "stemmingmakerij" ?????

Als ik de foto's super vergroot lijkt het erop, dat het vierde jong onder de anderen ligt, en dus dood is
De natuur is de natuur,
dus de sterksten blijven over,
helaas voor het 4e jong,
maar die had het waarschijnlijk toch niet overleefd.

nature rules,.:( :D ..zeg ik altijd. :(
Laatst gewijzigd door Harry (van A) op maandag 3 mei 2010, 19:00:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Dorine
Contacteer:

#47 Bericht door Dorine »

Ja Harry, en ????

www.peregrines.nl

Harry (van A)

#48 Bericht door Harry (van A) »

Dorine schreef:Ja Harry, en ????
Mijn commentaar was op "iedereen zal roepen...."

ik heb gelukkig nog niemand zien roepen, gelukkig :D

nature rules!!!!!!!

vaak niet leuk, maar wel goed :D

Yolande

#49 Bericht door Yolande »

Wel erg late reactie. Ik heb alles gelezen hier en ik heb geen woorden. Ook ik heb natuurlijk de mail van de stichting ontvangen en het antwoord van Dorine gelezen. Daar sta ik overigens volledig achter. Ik ben overigens Dorine en Piet wel dankbaar voor hun adviezen. Het is een grote beerput. Waarom is het niet mogelijk om allemaal gewoon te genieten van de valken in plaats van modder gooien. Op het Amelandse forum kom ik niet meer (kan ni et alles bijhouden :) ) en ik lees wel bij Coriena en Dorien. Dit is een prettig forum en ik hoop dat het zo kan blijven. Fijn om te zien dat de moderators kwetsende teksten verwijderd.

Groetjes
Yolande

Gesloten