Landschapsfoto's of andere mooie foto's 2008/2009
- Yleor
- Contacteer:
Die Luc . Pim wil ook niet naar buiten in de sneeuw, gaat vlak voor de schuifpui van de keuken zitten en wil dan na een minuut weer naar binnen. Hij was trouwens een paar dagen niet lekker en heeft vanochtend voor het eerst weer een paar stukjes hart gegeten.
De Dozemans wilde pret , maar 't was onverwacht koud aan de pootjes
En Storm Neeltje?
De Dozemans wilde pret , maar 't was onverwacht koud aan de pootjes
En Storm Neeltje?
Neeltje, wat een prachtige foto van Storm! Ik smeerde vroeger ook altijd vaseline onder de voetjes van Jasper. Als hij door de pekel liep gingen ze pijn doen en wilde hij niet meer verder Gelukkig dat Pim weer beter is Roely! Lucje is vandaag heel even buiten geweest maar ze liep gelijk naar de tuin van de buren. Mijn buurman had op zijn oprit steeds de sneeuw opgeruimd en daar kon ze wel goed lopen Ik had vandaag heel veel vogeltjes in de tuin en dat was zo'n leuk gezicht in die sneeuw. Had ik nog een beetje afleiding onder het strijken
There will be sunshine after rain.
Roosje : "Tja, waarom ik niet film met mijn D90 Ben niet zo'n filmer eigenlijk. Maar misschien dat ik wel eens een poging ga wagen'.
Nou ja, het is het proberen een keertje waard. Een paar tips voor een eerste begin : werk vanaf statief, probeer pannen te voorkomen, zoom niet in/uit tijdens de opname, stel handmatig scherp, zorg voor voldoende ruimte op de memory card (mijn reflex slokt 330 MB op per minuut in HD ofwel 11 MB voor elke 2 seconden film).
Recente voorbeelden van filmpjes met de reflexcamera gemaakt : Erasmusbrug in de avond (10 nov), IJmuiden met de ferry in schemerdonker (11 nov) en zee (13 nov).
Er is veel creatiever mee te werken omdat o.a. alle objectieven te gebruiken zijn. Daarnaast is er het nadeel dat het wat omslachtiger werkt dan een echte videocamera.
Een serie winterfoto's van zondag. Ik was al geruime tijd onderweg toen KNMI het weeralarm gaf. Ondertussen al diverse, niet gestrooide, smalle - en dan bedoel ik ook smal - kronkelige en hoge dijkweggetjes vervolgend, met de hoop om geen tegenliggers te treffen.
Trotseerde je die omstandigheden, dan was o.a. dit te zien :
Door de harde wind was ondertussen de sneeuw al van boomtakken weggewaaid. Niet zoveel sneeuw overigens als elders in het land.
Honderden Smienten samengepakt, Wilde Eenden ineengedoken en Ganzen in de weilanden
Nieuwe sneeuwluchten in aantocht en aan het einde van de ronde ; mooie wolkenluchten vermengd met een grijs deel waaruit plaatselijk een sneeuwbui en die bui werd door de laagstaande zon beschenen.
Ook nog een Slechtvalk gezien en daar staan foto's van in Andere Slechtvalken.
Nou ja, het is het proberen een keertje waard. Een paar tips voor een eerste begin : werk vanaf statief, probeer pannen te voorkomen, zoom niet in/uit tijdens de opname, stel handmatig scherp, zorg voor voldoende ruimte op de memory card (mijn reflex slokt 330 MB op per minuut in HD ofwel 11 MB voor elke 2 seconden film).
Recente voorbeelden van filmpjes met de reflexcamera gemaakt : Erasmusbrug in de avond (10 nov), IJmuiden met de ferry in schemerdonker (11 nov) en zee (13 nov).
Er is veel creatiever mee te werken omdat o.a. alle objectieven te gebruiken zijn. Daarnaast is er het nadeel dat het wat omslachtiger werkt dan een echte videocamera.
Een serie winterfoto's van zondag. Ik was al geruime tijd onderweg toen KNMI het weeralarm gaf. Ondertussen al diverse, niet gestrooide, smalle - en dan bedoel ik ook smal - kronkelige en hoge dijkweggetjes vervolgend, met de hoop om geen tegenliggers te treffen.
Trotseerde je die omstandigheden, dan was o.a. dit te zien :
Door de harde wind was ondertussen de sneeuw al van boomtakken weggewaaid. Niet zoveel sneeuw overigens als elders in het land.
Honderden Smienten samengepakt, Wilde Eenden ineengedoken en Ganzen in de weilanden
Nieuwe sneeuwluchten in aantocht en aan het einde van de ronde ; mooie wolkenluchten vermengd met een grijs deel waaruit plaatselijk een sneeuwbui en die bui werd door de laagstaande zon beschenen.
Ook nog een Slechtvalk gezien en daar staan foto's van in Andere Slechtvalken.
Jeetje Bert wat een machtig natuurgeweld.
Die onderste is natuurlijk helemaal te gek maar ik vind die met die Elsen ook erg mooi, zo desolaat.
De Smieten vind ik prachtig.
Ik hou van legpuzzels maken maar tegenwoordig woorden er naar mijn smaak geen mooie puzzels meer gemaakt.
Ik zit bij een mooie natuurpuzzel altijd te mijmeren.
Vaak denk ik bij foto's van jou,....Oooh bestond hier maar een puzzel van
Wow Herma, dat noemen ze een landschapselement nou noem 'm maar een monument
Die onderste is natuurlijk helemaal te gek maar ik vind die met die Elsen ook erg mooi, zo desolaat.
De Smieten vind ik prachtig.
Ik hou van legpuzzels maken maar tegenwoordig woorden er naar mijn smaak geen mooie puzzels meer gemaakt.
Ik zit bij een mooie natuurpuzzel altijd te mijmeren.
Vaak denk ik bij foto's van jou,....Oooh bestond hier maar een puzzel van
Wow Herma, dat noemen ze een landschapselement nou noem 'm maar een monument
Barbara dan heb je bij die blauwe lucht, wolken en zee echt een uitdaging te pakken.
Nog een paar sneeuw foto's
Nog een paar sneeuw foto's
Laatst gewijzigd door Falcon op dinsdag 22 december 2009, 23:08:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.
- Yleor
- Contacteer:
Storm staat er als een fotomodel op, wat een koddig gezicht Neeltje, je kunt niet anders dan lachen.
Mooie foto's van Bert, met een merkwaardige bewerking, ze komen heel onwerkelijk over. Die onderste is bijzonder, met die sneeuwbui zo pontificaal in het midden terwijl bovenin alleen maar blauw te zien is.
Herma, volgens mij hebben we al eens die eenzame boom op de hei in je foto's mogen aanschouwen? Hij komt me bekend voor. Mooie platen.
Mooie foto's van Bert, met een merkwaardige bewerking, ze komen heel onwerkelijk over. Die onderste is bijzonder, met die sneeuwbui zo pontificaal in het midden terwijl bovenin alleen maar blauw te zien is.
Herma, volgens mij hebben we al eens die eenzame boom op de hei in je foto's mogen aanschouwen? Hij komt me bekend voor. Mooie platen.
- roosje
- Contacteer:
Bert, erg mooi de foto's die je hebt gemaakt .
Verder dank je voor de tips voor het maken van filmbeelden. Zal het onthouden voor als ik me er aan waag .
Herma, prachtige boom inderdaad. En het besneeuwde pad is ook fraai.
Ik had er ook graag even op uit gegaan. Helaas teveel te doen. Maar de winter is nog niet voorbij. Alhoewel het wel moeilijke tijden zijn voor de vogels en na kerst mag het voor mij ook warm water gaan regenen .
Verder dank je voor de tips voor het maken van filmbeelden. Zal het onthouden voor als ik me er aan waag .
Herma, prachtige boom inderdaad. En het besneeuwde pad is ook fraai.
Ik had er ook graag even op uit gegaan. Helaas teveel te doen. Maar de winter is nog niet voorbij. Alhoewel het wel moeilijke tijden zijn voor de vogels en na kerst mag het voor mij ook warm water gaan regenen .