Slechtvalken de Mortel 2011 (vanaf 3-aug-2011)

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#1676 Bericht door Dorine »

Wel mooi beeld in de kast maar de beelden staan wel weer stil :?
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Kuiko
Berichten: 1692
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 13:40:32
Locatie: Gemert
Contacteer:

#1677 Bericht door Kuiko »

Heb daarnet even een mooi filmpje van Gerrit E zitten kijken (van 28 november). Laat die Pa zich als een juvi voeren :shock:
En op het laatst is ie nog een brutale jattert ook :lol:

Goed nieuws van S2 (ja, ik weet het: spuit elluf geeft ook gas, is al oud nieuws).
Ik ben sprakeloos! ... Dus schrijf ik maar...

Mijn verhalen op: http://www.kuiko.nl/

Maria
Berichten: 6234
Lid geworden op: woensdag 9 april 2008, 20:30:50
Locatie: deurne

#1678 Bericht door Maria »

waar blijft de update van s2 maria :roll: :?:

Gebruikersavatar
Anca
Berichten: 2226
Lid geworden op: zaterdag 11 juni 2011, 17:04:03
Locatie: Goudswaard

#1679 Bericht door Anca »

Er is weer Live-streaming van de Mortel!!!

http://www.ustream.tv/channel/slechtvalkdemortel

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#1680 Bericht door Dorine »

Mooi :D

Maar we zitten wel een beetje te lachen hier ..... we horen een radio erbij :lol:
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#1681 Bericht door roosje »

Mooi weer live-stream. Dank voor de melding Anca :)

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#1682 Bericht door Liesbeth60 »

Krijg nou wat, de cams doen het weer. :shock: :lol:
De live-streaming helaas niet, of ligt dat aan mijn laptop?

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#1683 Bericht door Dorine »

Haha, wij waren met hetzelde bezig Liesbeth.

Vanmiddag had ik al gezien dat de stream het niet meer deed, dus dacht ik toen, de cams zullen wel weer met refresh online zijn en dat was dus vanmiddag nog niet,
ik keek zojuist ook en zag ze dat ze weer bij de tijd waren.
Helaas die ene cam nog niet sherp.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Anca
Berichten: 2226
Lid geworden op: zaterdag 11 juni 2011, 17:04:03
Locatie: Goudswaard

#1684 Bericht door Anca »

donderdag 08 december 2011 00:00 | |

S2 niet op korte termijn vrij

Gemert, donderdag 08 december 2011

In tegenstelling tot eerdere berichten zal de slechtvalk S2 niet op korte termijn worden losgelaten in de vrije natuur. De planning is nu dat S2 niet vóór maar pas ná het broedseizoen zal worden vrij gelaten.
De Vogelwerkgroep Gemert heeft hiertoe besloten na overleg met enkele deskundigen.

Tot voor kort was alles erop gericht om S2 zo snel mogelijk vrij te laten vanuit de gedachte: hoe eerder hoe beter. Ook wilden we alles op alles zetten om S2 ruim vóór het broedseizoen los te laten om herhaling van 2007 te voorkomen. Nu dierenarts Caroline Hommen had aangegeven dat de laatste fase van de revalidatie - het op conditie brengen van de valk door een valkenier – bijna kon beginnen, hadden we hoop dat dat nog zou kunnen lukken.
Uit het overleg met de valkenier werd echter duidelijk dat voor het afdragen (zeeg maken en vertrouwen winnen) en voor het trainen aan de loer, met nog drie maanden rekening moet worden gehouden. Dat betekent dat als daarmee nu zou worden begonnen, S2 eind februari zou kunnen worden losgelaten. Dat is weliswaar nog net voor het broedseizoen maar ook midden in de baltstijd. In deze periode van het jaar is de hormoonspiegel bij slechtvalken op zijn hoogst en zijn de territoriumgevechten het hevigst. En dat die niet zachtzinnig zijn heeft S2 in 2007 zelf bewezen. Het is de inschatting van de valkenier dat, hoe goed S2 ook gerevalideerd zal zijn, zij niet opgewassen zal zijn tegen haar concurrente en mogelijk nog dezelfde dag al (letterlijk) het onderspit zal moeten delven.
Zijn advies is daarom om S2 pas na het broedseizoen los te laten. In juli/augustus is het territoriumgedrag veel minder intensief en dulden slechtvalken zich veel beter in elkaars omgeving. Ook dan zal er op enig moment strijdt ontstaan maar de kans dat de verliezende valk zonder fysieke schade het strijdtoneel kan verlaten is dan stukken groter.

Peter van Geneijgen van de Werkgroep Slechtvalk Nederland onderschrijft deze visie en ook Vogelbescherming Nederland is het eens met deze aanpak.

De Vogelwerkgroep Gemert heeft daarom besloten om S2 niet in februari, in het heetst van de strijd, voor de leeuwen te werpen maar haar een betere kans te gunnen door haar na het broedseizoen in vrijheid te stellen. Dat geeft ons bovendien de kans om haar daarop nóg beter fysiek voor te bereiden. S2 en al haar volgers zullen dus nog even geduld moeten hebben.

Door de vele donaties uit Nederland en die wereldwijd zijn overgemaakt op de bankrekening van de VWG Gemert hebben wij een vergoeding kunnen geven aan de dierenartsen en verzorgers van de slechtvalk S2.

Donaties

Wij willen alle donateurs uit Nederland en het buitenland bedanken voor hun bijdrage aan de opvang, verzorging en het herstel van slechtvalk S2.

Speciale dank aan:
Slechtvalken Forum Nederland i.s.m het BCAW forum voor hun wereldwijde inzamelingsactie.

Voor de opvang, verzorging en het herstel van slechtvalk S2 en de bescherming van de slechtvalken in het algemeen zijn donaties nog steeds van harte welkom.

U kunt uw donatie overmaken naar:

Vanuit het buitenland:
Bic:RABONL2U
Iban:NL61RABO0155098950

Vanuit Nederland:
Rabobank: 1550.98.950 Tnv Vogelwerkgroep Gemert, Handel, O.v.v.: Slechtvalk S2




Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#1685 Bericht door Dorine »

Wijs besluit,
de zorgen over een vrijlating zo tegen het broedseizoen waren er al langer.

Helaas hangen de cams weer.

Er is ook een nieuw filmpje
<object width="640" height="480"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/r7h5IYt-i68?ve ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/r7h5IYt-i68?version=3&hl=nl_NL" type="application/x-shockwave-flash" width="640" height="480" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed></object>
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#1686 Bericht door Zwiersje »

Vind het ook een verstandig besluit!
Hoop alleen dat ze niet al te veel aan de mensenhanden gaat wennen.

Mooi filmpje
Thanks VWG :D
Afbeelding

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#1687 Bericht door Liesbeth60 »

Ja, een verstandig besluit.
Maar ik moest ook gelijk aan de gewenning bij mensen denken. :?
Het is wel wat hoor. Als ze in juli/augustus vrijgelaten wordt, dan is ze er een dik jaar tussenuit geweest.

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#1688 Bericht door Zwiersje »

Ik denk dat ze bij de Valkenier ook niet in zo'n hele grote ruimte zal zitten.
Hoop dat we van haar nog wel het één een ander te zien krijgen via de VWG!
Afbeelding

Gebruikersavatar
nicole
Berichten: 2695
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 13:32:45
Locatie: Koningshooikt (belgie)

#1689 Bericht door nicole »

Wat een wijs besluit,om S2 de nodige tijd te gunnen om volledig te herstellen. :D Nu kunnen we zonder wrevel weer Pa met zijn dubbeloor volgen.Als daar dan af en toe wat beelmatriaal van ons eske kan bijkomen
dan zitten we weer helemaal goed.

Bedankt aan allen die zo goed voor S2 zorgen.
groetjes nicole

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#1690 Bericht door roosje »

Een goed besluit om S2 pas na het broedseizoen weer vrij te laten.
Aan de andere kant hoop ik dat ze niet al teveel aan mensen gaat wennen en te tam wordt. In elk geval wordt haar bespaard een gevecht aan te moeten gaan waar ik met grote vrees naar uitkeek.
Dank aan een ieder die zo begaan met S2 was en zo goed voor haar gezorgd hebben en nog steeds doen.
En ik hoop inderdaad dat we blijvend op de hoogte worden gehouden hoe het met S2 gaat.

Gebruikersavatar
Anca
Berichten: 2226
Lid geworden op: zaterdag 11 juni 2011, 17:04:03
Locatie: Goudswaard

#1691 Bericht door Anca »

Ik ben niet bang dat S2 te veel aan mensen gaat hangen. Denk dat ze zo weer aan het vrije leven gewend is zodra ze los gelaten wordt.

Ik vind het ook een verstandig besluit. Zo heeft ze gewoon meer kans om te overleven en hoeft ze niet gelijk vol in gevecht met 2OR.

Komend seizoen dus een ander paartje als alsgelopen 4 jaar en wat er over ene jaar gebeurt, is afwachten.

Maria
Berichten: 6234
Lid geworden op: woensdag 9 april 2008, 20:30:50
Locatie: deurne

#1692 Bericht door Maria »

ik zie het filmpje nu pas ik weet niet wat ik hier van moet denken :roll: ik vind het zielig s2 zo te zien mijn hart breekt maria :x

Gebruikersavatar
Anca
Berichten: 2226
Lid geworden op: zaterdag 11 juni 2011, 17:04:03
Locatie: Goudswaard

#1693 Bericht door Anca »

Alhoewel, even terug komend op wat ik net zei. Als S2 terug komt in de natuur zijn we natuurlijk al een jaar verder, want dan praat je ergens over juli/augustus en dat realiseerde ik mij even niet.

Tja, wat is dan verstandig...

Gebruikersavatar
Loes
Berichten: 1815
Lid geworden op: maandag 9 maart 2009, 11:21:21
Locatie: Sleeuwijk

#1694 Bericht door Loes »

Verstandig besluit ja.. had toch gehoopt dat ze in december al zo ver zou zijn, maar helaas dus.. :cry: Ik vind het filmpje zo idioot.. het tweede stuk was blijkbaar wachten op tot ze ging vliegen, dus ik dacht steeds: dit hadden ze er wel uit mogen knippen! En dan gebeurt er helemaal niets!!! :lol:

Gebruikersavatar
Kuiko
Berichten: 1692
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 13:40:32
Locatie: Gemert
Contacteer:

#1695 Bericht door Kuiko »

We zullen dus met S2 geduld moeten hebben, maar de kansen zullen groter zijn. Er steekt een goede redenatie achter, dus ik ben het er zeker mee eens.

Eigenlijk is het ook wel leuk: de nieuwe dame kan zich nu echt gaan bewijzen en misschien kunnen we er ons dan allemaal in vinden dat zij blijft en de nieuwe queen of the tower wordt. (Tot op vandaag vond ik haar, hoe maf ook, toch meer een passante).

(Tied veur een bezuukske)
Ik ben sprakeloos! ... Dus schrijf ik maar...

Mijn verhalen op: http://www.kuiko.nl/

Maria
Berichten: 6234
Lid geworden op: woensdag 9 april 2008, 20:30:50
Locatie: deurne

#1696 Bericht door Maria »

dat doe maar eens ton veel plezier daar maria

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#1697 Bericht door marian53 »

ja dan kunnen we straks weer lekker genieten van zn schriftjes en zn fotokus :D
carpe diem

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#1698 Bericht door Petra »

Hier dan ook spuit 11; :wink: ik sluit me aan bij alle schrijvers (een wijs besluit). Ook ik maak me zorgen over het lange verblijf in gevangenschap. Aan de andere kant: ze was zwaar gewond en hoe beter ze herstelt, des te sterker zal ze terugkomen. Een jaartje voor herstel is niet zo gek lang, denk ik.... :?:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Kuiko
Berichten: 1692
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 13:40:32
Locatie: Gemert
Contacteer:

#1699 Bericht door Kuiko »

Ik heb de laatste dagen haast op het enge af moeten leren relativeren. Met S2 gaat het perfect, gelukkig maar. (Ik had dit een ander ook zo gegund).

De kou, de wind, het zonnetje, de rust, vandaag was het allemaal meer dan welkom.
Ik ben sprakeloos! ... Dus schrijf ik maar...

Mijn verhalen op: http://www.kuiko.nl/

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#1700 Bericht door marian53 »

Dank je Ton voor je verhaal en foto's en sterkte :goodman:
carpe diem

Gesloten