Stamtafel Mei-2012

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#1 Bericht door Petra »

Fijn te lezen Neeltje dat 't met Storm vooruit lijkt te gaan. Hij is dan ook volgens mij heel goed behandeld door de dierendoc... Om over z'n verwenmams maar te zwijgen. Hoe dan ook: zou ik ook gedaan hebben hoor, alles voeren wat het diertje wil eten. Kipfilet en rijst, lekker licht verteerbaar, kan hij z'n energie gebruiken om snel beter te worden. Knuf voor Storm.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#2 Bericht door Yleor »

Ach Neeltje, heb net het verhaal van Storm gelezen, zielepiet... Misschien heeft zijn eigenwaarde ook wel een knauw gekregen nu. Jullie zullen toch allebei wel wat overhouden aan die ontmoeting, zoiets drenst nog wel een poosje door. Veel optimisme gewenst, en voor Storm een aai of wat.

Marian, ik weet nog dat je vorig jaar zei dat je een vakantie met een bijsmaak had gehad, waar je liever niet meer aan herinnerd wilde worden. Zoiets hakt er wel even in zeg. Ik denk weleens dat honden wat ver doorgefokt zijn, hoewel de hond die Storm aanviel een kruising was. Maar misschien versterkt zo'n kruising toch wel wat overheersende zaken. Tja, en nu komt het weer boven. Vervelend hoor.

Wat leuk voor je Barbara! Doe mij ook een valk in de tuin.... ;) Maar ik heb nu jonge heggemussen achter, heel leuk gezicht hoe ze gevoerd worden, op de takken van de boom. Kanjer van een tuin heb je, en heerlijk met rododendrons! Geniet er maar van, werken kan je altijd nog.

Storm was het, daar in het Peakdistrict in Engeland. De hele zondag bijna in de B&B gebleven, omdat het te gevaarlijk was om naar buiten te gaan. Je woei trouwens weg, en het was berekoud en het regende. Gelukkig waren we zaterdag al wezen wandelen, en ontmoette ik eerst een slechtvalk, en daarna mensen die de slechtvalken in de weekenden observeerden, en klimmers verzochten een bepaalde route niet te nemen vanwege het nest. Verrassing hoor, die slechtvalken, vlak boven de B&B :) Maandag ook nog een grote wandeling gemaakt, in de zon.
En vanochtend wadend door de stapels blikjes en glas en troep naar de bakker.... Wat een bende hier, gadver.
Vanavond Ajax, maar Erik heeft de kaartjes weggegeven (aan o.a. zoons) omdat wij naar het theater gaan. Als Ajax wint hoop ik dat het feest hier niet om de hoek is.

En de zon schijnt!

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#3 Bericht door Falcon »

Welkom terug Roely.
Wat leuk een slechtvalk boven jullie B&B.
Jammer van de storm, maar toch ook mooie dagen gehad. :D
Hier schijnt de zon ook en vanavond veel plezier. Waar gaan jullie naar toe?

Las dit.... opmerkelijk :lol:
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Anca
Berichten: 2226
Lid geworden op: zaterdag 11 juni 2011, 17:04:03
Locatie: Goudswaard

#4 Bericht door Anca »

Even een vraag aan diegene die ook wel eens webcams opnemen.
Ik deed dat altijd met Fraps, maar nu kan ik betpaalde site niet meer daarmee opnemen.

Is er een ander progje waar je live-streaming mee kan opnemen anders?

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#5 Bericht door Yleor »

Falcon schreef:Welkom terug Roely.
Wat leuk een slechtvalk boven jullie B&B.
Jammer van de storm, maar toch ook mooie dagen gehad. :D
Hier schijnt de zon ook en vanavond veel plezier. Waar gaan jullie naar toe?

Las dit.... opmerkelijk :lol:
Wij gaan naar Bert Visser in Carré, en vooraf een hapje eten met een groepje.
In Engeland waren we samen met een Engelse nicht van Erik, ook wel weer bijzonder hoor. Familie.... 8) :wink:

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#6 Bericht door Falcon »

Leuk, naar Bert Visser. Slik je eerst even Ritalin... :wink:
Veel plezier en eet smakelijk!
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#7 Bericht door marian53 »

Veel plezier vanavond Roely bij Bert Visser, en je etentje
gewoon een cocktail nemen voor je er naar toe gaat dat helpt ook .of n borrel .
Je geheugen is nog prima merk ik, de mijne soms minder ,maar een voordeel heb ik ,Alles word minder ,maar dat komt allemaal weer terug :wink:

Nou ik hoop het voor jou ook dat feest om de hoek anders kan je morgen lieslaarzen aan naar de Bakker .
En er gaat smorgens niks boven een lekker bakkie koffie met n vers croissantje .

Ik hoorde het net over de radio in mn auto van die parkiet , wel slim :)

We zijn alweer een paar dagen verder Neeltje hoe is het nu met storm is zn onsteking minder ???
carpe diem

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#8 Bericht door roosje »

Ben ik weer eens na een paar dagen wat half gaar te zijn geweest.

Barbara, dat is gaaf hoor in je tuin te kunnen genieten van een koppeltje Torenvalkjes. Kan me voorstellen dat je de boel even de boel laat.

Neeltje, wat een vervelende toestand voor Storm niet alleen dat ie gebeten is maar de onsteking die dat weer oplevert. Ik hoop dat ie gauw weer wat opknapt.

Roely, dat klinkt weer goed (behalve de storm dan) jullie verblijf in Engeland.
Vanavond weer gezellig naar het theater met vooraf een vorkje prikken met vrienden.
Pff Bert Visser leuk :) maar zoooooo druk :!: :rolleyes:

Het was afgelopen weekend prachtig weer en ben dan voor het eerst eens lekker lang de omgeving gaan verkennen. Ik was er achter gekomen dat bij een grindafgraving cq verzamelplaats van zand en grind een Oeverzwaluw kolonie daar elk jaar terugkomt om te broeden.
Via Nederland naar het voetveer gereden. Daar mijn auto gestalt en met het pondje over de Maas eens gaan kijken. En ja hoor, welliswaar nog een kleine kolonie maar daar zullen nog wel meer arriveren. Daarna weer met het pondje terug en de Maasvallei daar eens te voet lopen verkennen. Wat me opviel was dat daar nog vele percelen mooi zijn afgeschermd met Haagdoorn. Perfect voor allerlei vogels die daar mooi in kunnen broeden. Koninkspaarden bij de vleet. En alsmaar in de verte de Koekoek horen roepen. Het landschap daar was een beetje glooiend wat mooie beelden geeft. Daar het de laatste tijd veel geregend had was het Maaswater redelijk hoog en om op het pondje te komen moest ik even door wat water waden omdat het plankier niet ver genoeg de kant op kon. Natte voeten dus. Ik heb diverse foto's gemaakt en zal deze tzt wel plaatsen.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#9 Bericht door marian53 »

Fijn je weer terug te zien Roosje , ik hoop dat je wat uitgerust bent :)
carpe diem

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#10 Bericht door Petra »

Leuk, zowel Roely als Roos weer terug. Wat me wel - grinnikend - opvalt is dat jullie beiden hebben lopen baggeren en dan nog lol gehad ook. Zie Roos helemaal waden, had je wel laarzen/waterdichte schoenen aan! Hoe dan ook, Roely een fijne avond gewenst en ik zie uit naar jullie beider foto's.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
neeltje
Berichten: 8862
Lid geworden op: vrijdag 28 maart 2008, 19:17:38

#11 Bericht door neeltje »

Roely ook weer terug. Jammer, dat het weer niet meeviel. Mooi, dat er zo vlakbij Slechtvalken zaten!
Leuk, Bert Visser, in het theater vind ik hem fijner om naar te kijken dan op tv, ik weet niet waar dat aan ligt, maar zo ervaar ik dat. Ben benieuwd hoe jij dat vindt.
@Roosje, weer een beetje opgeknapt en uitgerust?
De beste ontspanning is toch de natuur in, goed gedaan.
@Marian, Storm gaat nu echt vooruit, iedere dag een beetje beter. Gisteren op controle geweest en de wonden zien er een stuk rustiger uit. Ik mocht vanavond zelf de drain verwijderen, en nu maar afwachten tot alles dicht is.
Hij heeft nog een aantal dagen antibiotica. Alleen uitlaten gaat een probleem worden, wil de straat niet uit :? Hij ziet er natuurlijk ook niet stoer uit, met zijn rompertje en kap op. Maar ik ga proberen het rustig op te bouwen, zodat hij weer wat vertrouwen gaat krijgen en het zo leuk mogelijk maken onderweg.
@Anca, ik weet het ook niet, ik kan ook niet meer opnemen.
@Herma, slimme Parkiet en baasje natuurlijk
:D

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#12 Bericht door Petra »

Gelukkig Neeltje; zo te lezen gaat het beter met de verwondingen van Stormpje. Ik denk dat een rompertje en kap op zijn zelfvertrouwen inderdaad niet bevorderen (ziet er eigenlijk ook niet uit :wink: ). Maar: zo te lezen doe je het fantastisch met je kleine Liefje! Het heeft tijd nodig, voor jullie beide(n), heb er alle vertrouwen in dat het goed komt. Knuf voor Storm!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#13 Bericht door Liesbeth60 »

Wat fijn Neeltje, dat het beter gaat met Storm.
Het heeft natuurlijk, wat Petra ook al schreef, tijd nodig.
Ik hoop dat je zelf niet bang bent geworden, want dat voelt een diertje heel goed aan.
Maar stapje voor stapje zullen jullie er samen best wel komen. :wink:

Tja Roely, Engeland hè? Helaas vaak veel regen. :?
Maar het was nu wel het meest rampzalige weer sinds tijden. :shock:
Leuk die slechtvalken in de buurt van je B&B.
Ik hoop dat die minder last van de regen hebben gehad als de valken in Nottingham.

Roosje ook weer een beetje onder de mensen?
Klinkt leuk zo'n voettocht door de Maasvallei.
En natte voeten moet je er dan maar voor over hebben toch? :lol:
Ik kijk uit naar je foto's!

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#14 Bericht door marian53 »

Wat fijn Neeltje het wat beter gaat met die kleine opdonder ,ik heb toch wel met hem te doen , en het zal zeker wel een poos duren voor je grotere honden weer een beetje vertrouwt ,( bang zijn is iets anders ) heel logisch .Die kap zal er wel zo af mogen
Geef hem nog maar en hele grote knuffel van mij .

Ja de regen in Engeland , wat een drama in Nottingham ik hoop dat de laatste kleine het haalt , Ma doet in ieders geval dr best de Kuik droog te houden.

Kleine Binky heeft in iedersgeval vandaag ook een vol buikje gehad , het word een schoonheid die kleine :)
carpe diem

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#15 Bericht door Lucje »

Neeltje, gelukkig gaat het wat beter met Storm. Logisch dat hij bang is om naar buiten te gaan, dat zal nog wel even duren denk ik. Barbara, dat is genieten bij jou in de tuin. Dat werk komt later wel :) Roosje, fijn dat je weer opgeknapt bent en ook weer gewandeld hebt! Roely, jammer dat jullie slecht weer hadden in Engeland, maar wel slechtvalken gezien. Ja, het kan daar stormen hè, hebben wij ook wel eens meegemaakt :lol: Hoop dat Bert leuk was! Marian, wat een slimme parkiet :D Hier al de hele avond onweer. Om een uur of acht ineens een hele rare gele bliksem en we hoorden gesis. Zijn gelijk op de zolder gaan kijken en daarna buiten maar er was gelukkig niets te zien. Onze buurman had het ook gehoord, stond ook buiten. Lucje lag in de serre toen het gebeurde maar die konden we nergens meer vinden, bleek ze op een stoel te liggen die onder de eettafel geschoven stond, lekker verscholen dus :lol: En het onweert nog steeds :?
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
Adrie
Berichten: 728
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 22:33:07
Locatie: hoogvliet

#16 Bericht door Adrie »

Lieve mensen
Sorry heb jullie een beetje verwaarloosd. En niet alles gelezen,
Ben blij dat het met Storm wat beter gaat.Jaco is 27-4 weer geopereerd, . niet alles weg kunnen halen. Maandag 30-4 mocht hij naar huis, gaat redelijk goed. Zelf ook al 3 dgn Z.huisbezoek.Dus met andere dingen bezig.Nogmaals sorry. Ga proberen wat meer te reageren.
Maar ik ben niet zielig hoor. :wink: :wink:
Allemaal de groetjes.
Afbeelding

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#17 Bericht door marian53 »

Nee Adrie dat weten we wel , maar ik hoop dat het snel beter met je gaat .fijn dat het met Jacko goed gaat. T is niet niks weer een operatie .

Ik hoop dat Roely vandaag gewoon naar de bakker heeft kunnen lopen :D
Want het zal wel weer lekker druk om de hoek zijn geweest.

Hier heeft het wel geonweerd maar gelukkig niet zo erg als bij jullie lucje was wel slim om onder de tafel op een stoel te gaan liggen , lijkt me geen pretje dat gesis, maar gelukkig was het niks .
carpe diem

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#18 Bericht door Lucje »

Adrie, ik wens je toch maar weer heel veel sterkte! Voor jezelf en ook voor Jaco!
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#19 Bericht door roosje »

Adrie, fijn dat Jaco weer thuis is na de operatie. Het is en blijft heftig allemaal.
Jijzelf ook sterkte.
Laatst gewijzigd door roosje op vrijdag 4 mei 2012, 0:21:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#20 Bericht door Liesbeth60 »

Fijn weer wat van je te lezen niet-zielige-Adrie. :wink:
Het is toch wat met Jaco. Weer geopereerd en nog niet alles weg. Wordt hij in de toekomst dan nog een keer geopereerd?
Ik ben blij dat het toch weer wat beter met hem gaat.
En dan jijzelf ook weer aan het ziekenhuis lopen. Wanneer komt daar toch eens een einde aan?
Voel je niet bezwaard dat je niet zo vaak schrijft. We weten allemaal de reden.
En bovendien is het geen moeten maar mogen. :wink:
Veel sterkte weer!

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#21 Bericht door Zwiersje »

Lieve Adrie, wat fijn om je weer even te lezen hier. :D
Wat hoop ik toch voor jullie dat er eens wat meer zonneschijn in jullie leventje komt.

@ Roos, ik heb zo genoten van jouw prachtige foto op jouw Blog.
Het is toch wel een schitterende omgeving als ik het zo allemaal zie.
Het komt me ook een beetje bekend voor, maar ik heb het nog niet helder :roll:
Afbeelding

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#22 Bericht door roosje »

Anita, hoe bedoel je? Nou misschien dat het je morgen te binnen schiet :?:
Enne bedankt voor je reactie op mijn blog :wink:

Gebruikersavatar
Adrie
Berichten: 728
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 22:33:07
Locatie: hoogvliet

#23 Bericht door Adrie »

Jullie zijn allemaal lief.
Bedankt.Traantjes
Afbeelding

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#24 Bericht door Petra »

Lieve Adrie, fijn dat je er weer even was, als lijkt het zonnetje nog niet voluit te schijnen bij je. Kan niet anders doen dan je sterkte wensen, hou vol!

Verder reageer ik hier op de foto's van Storm uit de 'verdwaalde stamtafel', oeps, we zijn stout geweest! :wink:

Heb genoten van zijn foto's, want ondanks dat hij nog een rompertje aan heeft, straalt hij vreugde uit! Dat het wandelen ook weer goed ging: helemaal mooi. Misschien als jullie uitstralen 'dat er niets aan de hand is', dat hij dat vanzelf oppikt. Maar ja, moet je wel kunnen natuurlijk met die schrik in de benen! Beterschap, knuf voor Storm.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

AnneMarie
Berichten: 4361
Lid geworden op: vrijdag 7 november 2008, 12:45:49
Locatie: Amsterdam

#25 Bericht door AnneMarie »

Petra, weet jij dat er veel Slechtvalken in Rotterdam e.o. zijn gesignaleerd? Zie onderstaande link

http://www.roofvogels-hw.nl/slechtvalkenzh.html

Gesloten