Stamtafel Februari-2013

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#251 Bericht door marian53 »

IK wens alle zieken heel veel beterschap , gelukkig is hij bij mij niet langs geweest en hoewel ik best gastvrij ben laat ik hem niet binnen hij zoekt het maar verder op .
Hier sneeuwt het al de hele dag , maar er blijft niet veel liggen in verhouding .de kou valt ook wel mee , het lijkt erger dan dat het is.
Gisteren n dagje naar Hoorn geweest en het museum bezocht 20 ste eeuw
een bron van herkenning huiskamertjes van 1960-1970 etc alles gesorteerd bv stofzuigers , wasmachines erg leuk allemaal .

Ook vandaag een klein beetje afscheid genomen van quismo , vrijdag is zijn baasje uit het ziekenhuis ontslagen , de afspraak was zolang het baasje in het ziekenhuis lag . gister hebben ze hem zelf uitgelaten , maar ik had de sleutel nog dus even gebeld , dus heb ik hem nog even opgehaald en n flinke wandeling gemaakt in de sneeuw en natuurlijk gezegd dat ze altijd mag bellen als het nodig is , net mooi optijd zowel voor de hond als voor mezelf , we beginnen een beetje teveel aan elkaar te hechten :lol:
carpe diem

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#252 Bericht door Zwiersje »

Kan het me ook best wel indenken Marian.

Je gaat snel een band met het beestje krijgen.
Maar gelukkig kunnen jullie elkaar vaker zien :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#253 Bericht door Petra »

Dubbel dat je Quismo 'kwijt' bent als pleegkind Marian, maar wel om een fijne reden, dat baasje weer thuis is dus. Wat Anita schrijft, leen 'm gewoon (of: ontvoeren :lol: ).

Ik heb momenteel geen griep, maar voel me wel beroerd (niezen, hoofdpijn). Hoop gewoon verkouden en geen voorbode van griep. Misschien ben ik de kou en sneeuw meer dan zat. :wink:

Eten staat in de oven en dan gaan we bankluieren. Fijne avond allemaal. :bye:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#254 Bericht door Zwiersje »

Dan toch maar een beetje op jezelf letten Peet :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#255 Bericht door Dorine »

Tja Marian, je was er al wel een beetje huiverig voor maar ook al let je op je tellen,
je gaat je toch hechten aan zo'n dier en er van houden.

Liesbeth, beterschap en pas goed op jezelf, de griep die heerst schijnt een stevige te zijn.
Ook hier, hoofdpijn, niezen, spierpij en niet lekker voelen, alsof je de griep krijgt maar het zet gelukkig niet door,
en dat vind ik helemaal niet erg, dus klaag ik niet want paracetamolletje doen dan wonderen.

Vanmiddag naar Dierenrijk geweest, genoten van de 2 jonge ijsbeertjes.
Wat zijn het toch een stelletje rakkertjes.
Genoeg foto's, van woensdag en vandaag na grote opruiming nog ruim 200 over.
Komende tijd zal ik wel vaker richting ijsbeertjes gaan, want wat zijn ze toch lief.

Afbeelding
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#256 Bericht door Zwiersje »

Wat ontroerend mooi :D
Deze foto zegt zoveel Dorine!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#257 Bericht door Gawo »

Adembenemend mooi en lief.
Wat fijn juist voor jouw foto die sneeuw zeg, want ijsbeertjes horen in de sneeuw.
Ook een prachtig moment vast gelegd :D :heart:

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#258 Bericht door marian53 »

Ach wat lief , wat een mooie foto , ik kan begrijpen dat je daar meer naar toe gaat, zoiets moois ik zou er zo verliefd op worden ,en dan in die sneeuw ,Prachtig Dorine . :)
carpe diem

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#259 Bericht door Yleor »

Schattige foto van de ijsbeertjes. Die zullen zich wel senang voelen met dit weer. Gisteren had ik het bestuursuitje van de vogelwerkgroep, we waren naar IJmuiden en o wat was het koud met die wind. Strak uit Noordoost, en geen briesje. Ben blij dat ik het kan ontvluchten.
Wat naar Liesbeth, ook nog griep. Eergisteren vertelde Erik dat zijn schoonzusje, nog geen vijftig, te horen had gekregen dat ze copd heeft, haar capaciteit is nog 39%. Prognose: nog tien jaar te gaan... Wat een rotziekte toch. Ik hoop dat je medicijnen aanslaan!
Was je dag leuk Herma? Die van mij wel :-)
Heeft Benga een permanent sneeuwvlokje op haar neus Anita? Ze lijkt me geen type voor op de ski's.
Veel plezier van je dierentuinabonnement José, wij zijn vroeger een paar keer geweest toen we nog aan de overkant kampeerden. En dan pannekoeken eten in het pannekoekenhuis.

Ik denk dat ik maar ga slapen, morgen genoeg te doen. Prettige en goede week allemaal!

AnneMarie
Berichten: 4361
Lid geworden op: vrijdag 7 november 2008, 12:45:49
Locatie: Amsterdam

#260 Bericht door AnneMarie »

Lief die foto Dorine. Het is bijna van: 'Ik zag 2 beren.....enz.' :D

Gebruikersavatar
nicole
Berichten: 2695
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 13:32:45
Locatie: Koningshooikt (belgie)

#261 Bericht door nicole »

O Dorine wat lief :inlove:
groetjes nicole

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#262 Bericht door roosje »

Wat een schatjes die twee ijsbeertjes.

Roely, een fijne week gewenst!

Petra, ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt, zo ook Dorine. Het moet nu maar lente worden met zon. Dat heeft iedereen nu hard nodig.

Marian, leuk hoor dat je genoten hebt in Hoorn. En goed te lezen dat het baasje van quismo uit het ziekenhuis is. Dat je hem gaat missen is duidelijk.

Anita, geweldig Benga in de sneeuw :!:

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#263 Bericht door Gawo »

Ik wens iedereen heel veel beterschap, mezelf ook :lol:
Ook hier heel erg verkouden hopen dat het daarbij blijft :lol:
Liesbeth hopenlijk gaat het vandaag ietsje beter.

Wat leuk Benga in de sneeuw :D

Jij bent lekker verwend Roely, geniet er fijn van :wink:

Marian goed nieuws dat het baasje van Quismo uit het ziekenhuis is en misschien kan je je adoptie hondje af en toe lenen als je zelf wil wandelen met gezelschap, want dat is toch af en toe wel gezellig met hond.
Fijn dat je een leuke dag in Hoorn hebt gehad.

Petra leuk dat je geniet van je facebook, mijn dochter is daar ook heel druk mee :wink:

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#264 Bericht door Petra »

Nou Roely, je hebt een leuk dagje gehad zo te lezen? Wel koud.... Brr!

Dorine, wat een enige foto van de 2 ijsbeertjes, helemaal in hun element. Wat zijn ze toch knuffelig (schreef ze tegen beter weten in). :lol:

Ik ben gisterenavond heel vroeg naar bed gegaan, vandaag uitgeslapen en voel me nu stukken beter. Nog wel hoofdpijn maar zo te voelen gaat 'het' niet doorzetten. Hoop Dorine dat dit ook voor jou geldt.

De sneeuw is hier zo goed als weg en de temperatuur is aarzelend boven '0' gekomen. Gelukkig. Want o lieve mensen, wat ben ik het zat (sorry voor mijn geklaag :oops: ).

Ja, FB is écht lollig José, heb er een album met alleen DD'tjes op geplaatst, krijg zulke leuke reacties. :wink: Schreef eerder (geloof ik) dat ik het 't allerleukst vind om mijn foto's te delen.

Zo, ga mezelf nu maar eens op de benen zetten en een frisse (?) neus halen.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#265 Bericht door Falcon »

Heb gisteren een hele gezellige dag gehad en mijn zus was echt jarig.
Ze is dus gelijk met Roely jarig en ze hebben allebei exact hetzelfde kado gekregen... grappig hè.
(Toen ik dat las, bevestigde het mij dat ik een goede keuze gemaakt heb, uit de veel verschillende soorten e-readers.)
We zijn vooral in de Bush en Ocean geweest en bijna niet buiten.
Foto's binnen lukte niet zo goed, was snel te donker..
Maar wel een paar leuke hoor. Had ook mijn kijker mee, heerlijk om dan toch vogels te spotten of een verstopte schildpad en kaaiman.
We hebben in het Bush restaurant gegeten en het Indonesische eten was heerlijk! Zo smaakvol en veel verschillende gerechten. Klasse!
Gisterenavond best moe, maar dat mag na zo'n dag en vandaag alle tijd om rustig aan te doen..

Leuk filmpje van Benga in de sneeuw.
Dorine wat een pracht foto van die ijsbeertjes!

Liesbeth, wat extra naar voor je om nu griep erbij te hebben. Beterschap!
Fijn dat het beter met jou gaat Petra en ik hoop dat jouw verkoudheid José weer snel over zal zijn.

Marian, fijn dat baasje van Quismo weer thuis is. Hoop dat je af toe nog even met hem uit mag..
Zoiets moet je toch afbouwen? :wink:

Zoveel sneeuw als bij jou Roos, lag hier niet, maar even alles wit is wel een mooi gezicht. Nu is het hier weer groen en grijs...

Zo even bij buren op visite, dus tot later maar weer.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#266 Bericht door roosje »

Petra leuk dat je zoveel reacties krijgt op de foto's van DD :D

Herma, fijn dat het zo'n geslaagde dag was. En lekker indonesies gegeten, jammie.

Jullie willen het vast niet geloven maar hier sneeuwt het weer, al uren. Wel natte sneeuw want het smelt gelijk weg. Maar toch. Ben even een medeklager met Petra. Ben het ook zo zat :(

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#267 Bericht door Petra »

Dank Roos!

Voor de zieken: beterschap en een suggestie.

Afbeelding
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#268 Bericht door Gawo »

Petra leuk die Dr Vogel :lol: :lol:

Fijn Herma dat je gisteren zo genoten hebt :D en dan heerlijk indonesisch eten gehad :)

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#269 Bericht door Lucje »

Ach Liesbeth, ook nog griep erbij. Ik hoop dat je inmiddels het ergste gehad hebt. Anita, wat leuk om Benga in de sneeuw te zien. Wat een prachtig dier is het met die dikke vacht. Ze zal in ieder geval geen last van de kou hebben :lol: Roosje, bij jullie lag meer sneeuw dan bij ons. Mooie foto! Dorine, wat prachtig die kleine ijsbeertjes, kan me voorstellen dat je vaak naar ze gaat kijken! Herma, ook een leuke dag gehad. Wel fijn dat jullie lekker binnen waren want om heel de dag in die kou en sneeuw te lopen is ook niet leuk. Marian, voor Quismo is het wel fijn dat z'n baasjes er allebei weer zijn maar voor jou is het minder leuk. Je was er natuurlijk al aan gewend om iedere dag lekker te gaan lopen met hem. Maar als ik het zo lees verveel jij je niet en ga je overal op af en gelijk heb je! Petra veel succes op fb, het ziet er heel leuk uit! Kees, mijn man, heeft gisterenmiddag ook een account geopend. Hij wilde het nooit want hij vond het maar onzin maar toen zag hij dingen die hij toch wel leuk vond en is hij er toch maar aan begonnen :lol: Niet ziek worden hoor! José, jij ook beterschap! Roely, jij ook een fijne week. Mooi cadeau heb je gekregen voor je verjaardag!
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#270 Bericht door Dorine »

Op BBC1 is de afgelopen weken een serie te zien geweest over het leven van pinguïns.
Penguins: Spy in the Huddle
O.a. gefilmd met camera's in nepdieren en stenen zoals we dat ook zagen in de serie van de ijsberen, Polar Bears.
Deel 3 wordt a.s. zondag 3 maart herhaald.
BBC1 - 18.05 uur.

De delen 1 en 2 zijn via you-tube te zien.
Deel1: http://www.youtube.com/watch?v=s1R-oh9fqKo
Deel2: http://www.youtube.com/watch?v=BmjwU-TAAuo
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#271 Bericht door marian53 »

Geweldig die twee ga ik straks eens op mn gemakkie bekijken , ik heb de trails net even bekeken , wat schattig hoe ze die pootjes krom houd om dr ei op te vangen , en dan heel trots het aan dr man toont , hij moest nog eens extra goed kijken .Bedankt Dorine

Gisteren kwam mn zoon nog even snel langs , ook die blijkt de griep al onder de leden te hebben zitten .
Straks toch even bellen voor een wandeling want ik mis die Quismo toch wel erg (muts die ik ben )

Herma wat fijn dat je een goede keus hebt gemaakt, ik hou het in mn achterhoofd want die van mij begint wat uit de tijd te raken , en de accu vertoont al verslijtingskuren , maar hij is dan ook al jaren intensief gebruikt .
Ze zal er zeker heel veel plezier van hebben . En wat heb je een leuke dag gehad , heerlijk zoiets , dat zijn de zonnestraaltjes ,van dit jaargetijde denk ik altijd , je kan er dan weer een poos tegen .lekker even eruit , p.s. waar ligt Bush en Ocean , ik heb er nog nooit van gehoord ???

Ja Petra FB is en kan leuk zijn , zolang je maar voorzichtig blijft met wat je er plaatst .veel plezier , maar dat gaat jou wel lukken .

Verder wens ik iedereen een hele snelle beterschap , en snel wat zon , hoewel jullie hier toch ook wel een beetje de zon zijn
:wink:
carpe diem

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#272 Bericht door Falcon »

Marian, dat zijn twee delen van het park, we waren in Burgers Zoo in Arnhem.
Ook wij hebben zelf een e-reader en ook die is al heel wat jaren oud.
Mijn zus wil hem vooral voor boeken lezen gebruiken. Maar wil je documenten lezen en daar aantekeningen bij wil maken dan is dit geen goede keus.
Dat kan met deze reader nl niet.
Heeft wel als extra achtergrond verlichting, zodat je geen los lampje nodig hebt als het donker is. Verder is het wel gewoon een e-ink scherm.

Goed idee toch om even met Quismo te gaan wandelen, rustig aan afbouwen is niets mis mee hoor, zeker als het zo'n lieve hond is en je er zelf zo van geniet. Kan ooit ook weer eens goed van pas komen als je weer eens echt zou moeten oppassen, dan is ie nog wat aan je gewend..
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#273 Bericht door Gawo »

Ik ben vandaag niet naar Zwolle oppassen, ik ben zo vreselijk verkouden, mijn hoofd zit stamvol.
Dus even voor mij zelf zorgen :wink: , het is geen griep, want botten spieren en maag zijn oké.
Wendy is in de ziektewet, heeft issias en bekken problemen, dus ging ik al de laatste tijd dinsdag's ochtend wat later naar Zwolle, zodat zij die dag wel wat rust kon pakken, maar vandaag moet ze het zelf doen.
Wendy moet rustig aan doen en proberen te zorgen dat deze problemen niet blijvend worden en na de zwangerschap over zijn. :wink:

Ook worden wij Opa en Oma van onze zoon en schoondochter ( hun eerste ) , dus het wordt een drukke boel hier.
Wendy en Dennis verwachten de baby 8 Juli en Guido en Odette verwachten de baby 15 Augustus.
Dit betekent wel dat er een oppasdag bij komt :wink:
Want wat je voor het ene stel doet, wil ik ook het andere stel aanbieden en die nemen er ook graag gebruik van, en zo krijg je ook een band met zo een kleine.
Kunnen we ook aan die kant de kleine gek maken van vogels :wink:
Want dat Kyan gek op vogels is is goed te merken , hopenlijk blijft dat zo :)

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#274 Bericht door Falcon »

Nou José goed van je dat je lekker thuis blijft.
Wel vervelend voor Wendy, dat ze ischias heeft en bekkenproblemen.
Hoop dat het niet erger wordt, want 8 juli is toch nog een eind weg...
En dan weer een kleine op komst. Wat leuk! Gaat het daar tot nu toe naar wens?
Zal best een hele verandering zijn, zo'n eerste.
Jij hebt inmiddels ervaring als moeder én oma dus dat komt helemaal goed..
Geniet ervan.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#275 Bericht door Petra »

Meesterlijk die pinguin docu's! :lol: Dank voor de linken Dorine, ik ga er later op m'n gemakje naar kijken.

Een e-reader... Hm, staat al even op m'n verlanglijstje. Als het ervan komt weet ik bij wie ik advies kan inwinnen. :wink:

Ja, FB is zeker lollig Gerda. Er is ook een 'slechtvalkengroep' en er worden net als hier, pics van allerlei nesten geplaatst. En ja, ik realiseer me drommels goed dat alles wat je er op zet openbaar is. Maar dat geldt ook voor dit forum. :wink:

Gaat het lukken je wandeling Marian? Wandelse! Jeetje, wat een hoop mensen in de ziekenboeg. Beterschap voor iedereen.

José dus ook geplaagd, 'gelukkig' alleen een verkoudheid. Nou nou, kleinkindje 2 onderweg. Je hebt er dadelijk je handen aan vol! Nu, kan me geen betere tijdsbesteding bedenken dan voor een klein mensje te zorgen, toch?

Ik hobbel zo naar de manege. Het wordt een druk dagje, het is schoolvakantie en alle stagiaires schitteren door afwezigheid :roll: . Mij is vorige week gevraagd of ik ook 's avonds wil lopen. Natuurlijk doe ik dat. Dadelijk even wat te eten maken (geen flauw idee nog) en dan hop, aan de wandel. Het is hier gelukkig droog! :wink:

Een fijne dag gewenst. :bye:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gesloten