Stamtafel Oktober-2013

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#1 Bericht door Falcon »

En Petra, hoe was je eerste werk/studiedag?? Moe??

Ik heb ook mijn eerste halve werkdag erop zitten..
Het was vanmorgen een tijdje droog, maar daarna een flinke bui (even schuilen) en vervolgens knapte het weer op.
Wel zijn alle druiven dan erg nat en dat is niet gunstig voor de prijs bij de coop.
Goed 10 uur, tijd voor ontbijt.. kleedje op de grond met brood, kaas en verschillende soorten worst. Wijntje erbij...(of ijsthee)
Nog ruim een uur kunnen plukken daarna, maar toen er weer een bui kwam die overging in de volgende bui, zijn we gestopt. Je krijgt anders teveel water bij de wijn.. :wink:
Tot slot nog een warme maaltijd om half een bij de eigenaar thuis.
Vanmiddag vrij af, dus jullie lezen het, ik doe rustig aan. :wink:
Morgen weer een dag, de vooruitzichten zijn wat beter, maar vrijdag is het pas echt droog. Zien wel hoe het gaat lopen.

Marian ook weer terug van weg... fijn gehad?
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#2 Bericht door Petra »

Dank AnneMarie, Roely en Herma...

Hm Roely, jij 'ziet' ook niet 1/2/3 welk doel de donaties dienen. Wil het ook graag weten. Zal 't in de gaten houden of als iemand iets meer weet/leest, hier graag posten? Dan pik ik 't wel op. :wink: Wat niet wegneemt dat het een trieste situatie is.

Zucht Herma, als ik jouw 'verslag'/belevenissen lees, zou ik zo oversteken! Niets mis mee. :wink: Geniet ervan!

Tja, de 1e dag. Opmerkelijk hoe snel ik weer mijn 'oude' routine op wist te pikken: lunchboxje mee en hopla, in de auto.
Zo in de ochtendspits valt het wel weer tegen, gelukkig waren er stukken dat ik door kon rijden.
Het bedrijf. Bijzonder. Komt op me over als een betrouwbare werkgever: mijn contract lag klaar om getekend te worden.
Een toffe trainer. Leuke cursisten, 6 stuks. Ik word eerst opgeleid om de aanvragen voor 'Vervoer op Maat' te loggen. Komische situaties kunnen zich voordoen. :lol:
Een stiekem voordeel: de applicatie waar de aanvragen in geboekt worden ken ik, het is 'familie' van de applicatie waar ik 'vroeger' functioneel beheerder van was.
Een aparte werkgever ook. Heel sociaal, maar bijkletsen bij de koffie automaat is er niet bij. Werken, na 2 uur 10 minuten pauze, 30 minuten lunch en dat is het. Daar wordt strak op gestuurd. Ik ben braaf. :lol:
Volgende week al werken onder toezicht, weekend van 19/20 oktober 2 diensten alleen draaien. Jeetje... :shock: :lol:

Zal me denk ik effekes niet zo vaak meer laten 'zien'. Het is zwaar ja, kukel nu om van moeheid. Ik duik wel weer boven water. Nu even een beetje voor mezelf en helemaal voor Dozevrouwtje zorgen!

Dag Lieverds! :bighug:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#3 Bericht door Falcon »

Petra, fijn dat je eerste indrukken zo positief zijn!!
Vermoeiend is zoiets zeker, al die nieuwe indrukken.
Slaap lekker vannacht!
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#4 Bericht door Lucje »

Petra, heel veel succes en als je tijd hebt horen we je wel weer! Herma, toch nog druiven kunnen plukken. Misschien is het morgen beter en je geniet er wel. Misschien ook beter voor je om het rustig aan te doen.
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#5 Bericht door roosje »

Ben blij voor je Petra, dat alles weer zo snel gewoon wordt. Dat je moe bent is ook wel heel logisch, ik hoop dat je gauw weer in het ritme komt dan zal het stukken schelen.

Herma, goed dat het vanaf vrijdag wat beter weer wordt want om zo nat te worden bij de pluk is ook niet prettig.

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#6 Bericht door Dorine »

Fijn voor je Petra dat je eerste dag zo meegevallen is, ondanks dat het wennen is en je moe was.
Maar dat komt allemaal wel weer.

Jeetje Herma, ik hoop echt voor je dat het vanaf vrijdag beter weer wordt,
je gaat niet naar Portugal om in de regen druiven te plukken maar
in een heerlijk zonnetje met heerlijke temperaturen.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#7 Bericht door Falcon »

Ach ik moet het er maar mee doen. Heb wel een beter vooruitzicht. :D
Nu laaghangende mist, mogelijk beginnen we dan toch wat later met plukken als het wat helderder wordt en dus droger.
Straks even horen wat de baas zegt. Gaan vandaag wel naar een veld met mooie grote trossen, leuk om te plukken. :D

Edit: De baas (buurman) vond het niet zinvol om vandaag te plukken, de druiven zijn te nat. Morgen opnieuw kijken wat het wordt.
Dus maar andere plannen maken voor vandaag. Eerst tijd voor koffie. :wink:
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#8 Bericht door Falcon »

Roos jij hebt gisteren weer van de zon genoten. Leuk dat je nu toch ook de pootjes van de boomkikker gezien hebt!
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#9 Bericht door Dorine »

Lief kikkertje :D
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#10 Bericht door Petra »

Dank jullie wel; dag 2 ging al een stuk beter! Vandaag geen instortingsgevaar, wel erg moe. :lol: Ben snel alle draadjes af geracet en ben op de hoogte. Dank jullie wel.

Het voelt zó goed dat ik 'weer mee mag doen', voldoende inkomen ga krijgen (als alles goed gaat.... :roll: :wink: ) dat dit gevoel zal winnen van mijn grenzeloze moeheid en andere spoken. Ik moet vooral niet opgeven en doorzetten.

Truste alvast allemaal. Jullie zijn me dierbaar. :heart:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Lia
Berichten: 3497
Lid geworden op: zaterdag 4 mei 2013, 15:28:21
Contacteer:

#11 Bericht door Lia »

In het begin zal de vermoeidheid toch blijven.
Hopelijk kan je snel aan dit ritme wennen zal het met de vermoeidheid ook wel minder worden.
ook spanning speelt nu g een grote rol.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#12 Bericht door Petra »

Denk 't wel Lia, het is nogal een omschakeling. Geeft nix: het is wat ik wil en ben dankbaar dat ik nog een kans krijg. Hoeveel werklozen zijn er niet die niet dit geluk hebben? Ik gooi gewoon 'Rotterdams' de beuk erin, aan mij zal het niet liggen. :wink:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Lia
Berichten: 3497
Lid geworden op: zaterdag 4 mei 2013, 15:28:21
Contacteer:

#13 Bericht door Lia »

Klopt ik werk ook gelukkig nog wel niet veel nog geen 10 uur in de week.
Maar doe het met plezier en werk er al ruim 13 jaar en vind het nog steeds leuk.

En beter dan dan in de WW zal ooit nog wel komen als ik een jaar of 63 ben dan word het schoonmaakwerk echt zwaar.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#14 Bericht door Petra »

Weet je niet Lia, het zijn rare tijden en (bijna) niemand weet meer waar 'ie aan toe is. Ik hoop voor je dat jij ook aan het werk kunt blijven. Maak je geen zorgen, kijk hoe dingen zijn 'als het zo ver is'.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Lia
Berichten: 3497
Lid geworden op: zaterdag 4 mei 2013, 15:28:21
Contacteer:

#15 Bericht door Lia »

Doe ik ook hoor Petra word nog maar 59 jaartjes jong volgende maand.
Maar werk al ruin 13 jaar als schoonmaakster bij het vroegere arbiedsburo nu CWI/UWV.
Maar je merkt wel dat die 1 uur en 3 kwartier er soms inhakt vooral als ik me niet lekker voel.
Maar we gaan gewoon stug door tot tja wie weet. :D

Gebruikersavatar
marga
Berichten: 948
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 21:01:02
Locatie: Dieren

#16 Bericht door marga »

Al loop ik dagen achter met lezen, nu moet ik toch echt even reageren: Petra wat een goed nieuws!! Hartelijk gefeliciteerd met je nieuwe baan, heel veel succes, veel sterkte met de vermoeidheid nu je weer uren van huis bent en het lijf doodmoe thuis komt, maar ja dan kun je zo blij terugkijken op een werkdag en dat gevoel van de opgaande lijn zal je zoveel voldoening geven. Prachtig. Fijn dat je je nieuwe flat nu zo goed als klaar hebt, wat komt dat goed uit.
Veel succes gewenst, ook van Jan, knuffies van Puce voor Dozevrouwke, en veel lieve groetjes,
Marga

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#17 Bericht door Gawo »

Wel bij met lezen , maar te veel om op te reageren.
Ik pik alleen het nieuws van Petra eruit, meis wat ben ik blij voor je, helemaal super :D

Zelf heel druk geweest, kreeg vrijdag telefoontje of ik Kyan een paar dagen kon hebben, want Elin moest in het ziekenhuis blijven.
Ze waren bij de kinderarts met Elin voor zuigreflex-slikken en verslikken , soms zo erg verslikken dat je haar moest helpen.
De laatste tijd was Wendy de hele dag bezig met Elin te voeden.
Die werd aan de monitor gelegd.
Ik heb Kyan dinsdag middag terug gebracht en Elin mocht die middag tegen vijven naar huis.
Heeft nu een speciale fles en andere speen en moet hele voeding in zij ligging gegeven worden, daar was Wendy al mee begonnen thuis, omdat zij er achter was dat Elin dan wat beter dronk , ze gaf eerste gedeelte in de arm en de laatste twee derde in zij ligging.
Er is uit gekomen dat hart en longen helemaal goed is, maar dat coordinatie zuigen/ademhalen/slikken niet helemaal goed ontwikkeld is.

Dus behalve die zorg, een jochie van twee jaar en zeven maanden in huis die de hele dag tettert en doet, kwam ik verder niet aan veel dingen toe.
Moet zeggen, het was vermoeiend, maar ook heel gezellig :lol:
Moeder ook nog naar fysio gebracht, maar die is gisteren al weer alleen gegaan, dus die pakt langzaam haar eigen leventje weer op.

Kreeg ik gistermorgen telefoon van vriendin, haar man had dinsdag een tia gehad en lag in het ziekenhuis.
Dus gisteren gelijk naar warme hap naar Gorichem op ziekenbezoek, wel een half uur langer over gedaan i.v.m. file.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#18 Bericht door Falcon »

José, rust is je niet gegund..
Gelukkig lijkt het niet al te ernstig met Elin, maar wel een hele zorg voor Wendy en voor jou dus ook.
En dan de man van je vriendin.. hoop dat hij kan herstellen en geen blijvende uitval oid er aan over houdt.
Jij sterkte met alles en pas een beetje op jezelf als dat mogelijk is..

Vanmorgen aan het plukken geweest. Het is droog, de druiven nog nat van de regen en onweer vannacht.
Maar de zon schijnt en de temperatuur loopt ras op.
Even pauze nu en zo een hapje eten.. vanmiddag door tot een uur of 6..
Tot later.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#19 Bericht door Lucje »

Nou José, jullie hebben weer het nodige meegemaakt. Het houdt maar niet op bij jullie en allemaal nare dingen. Hebben ze verder nog iets over Elin gezegd, denk dat het vanzelf wel beter gaat als ze wat groter is? Gelukkig dat je moeder weer zover is opgeknapt dat ze zelf weer dingen kan doen. Ik hoop maar dat de tia van jullie vriend meevalt! Sterkte met alles. Petra, het went vanzelf wel weer. Logisch dat je moe bent, het is allemaal ook weer wennen natuurlijk en je hebt de laatste tijd heel wat moeten verwerken. Als je het echt weer naar je zin hebt gaat die moeheid ook wel over. Lia, schoonmaakwerk is best zwaar hoor, hoop voor je dat je het nog een tijdje vol kan houden. Herma, vanaf nu zon?
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#20 Bericht door Petra »

Ben ik weer (even). :wink:

Lia, als je je niet lekker voelt, is alles zwaar. Mijn instelling is: als je werkt met plezier, je voor jezelf mag en kunt zorgen, dan is geen berg of zee te hoog. Hou vol! Sterkte. :bighug:

Dank je wel lieve Marga, Puce en Jan. Alleen al het feit dat 'ik weer mag meedoen' geeft me vleugels. Inderdaad, die opgaande lijn. De puzzelstukjes lijken op de plek te vallen. Dat ik er qua moeheid bijna bij instort: héél vroeg naar bedje lost dat op. :lol: Ik wil, dus hou vol.
Met Dozevrouwke lijkt het ook goed te gaan. Haar kapotte kinnetje was denk ik het gevolg van alles opnieuw moeten 'vlaggen', dus overdreven kopjes geven. Gekke griet. :lol: Meiske haar kinnetje geneest heel langzaam, wel zeker. Kopjes van Meiske aan Puce. :wink:

Jeetje José, wat een hoop roering! Zorgen om Elin, als ik het een beetje begrepen heb gaat het nu beter? Sorry :oops: voor jou, maar moest een beetje grinniken om jou en de tetterende Kyan; zag het helemaal voor me. :lol:
Goed nieuws over je Mams, wat een sterke vrouw!
Beterschap gewenst voor de man van je vriendin. Wat Herma schrijft: rust is je niet gegund. Hou vol!

Herma, wat heerlijk, ik zie je plukken! :lol: Ik zou zo met je oversteken.

Gerda, helemaal met je eens: als ik het naar me zin heb speelt moeheid een ondergeschikte rol; dat lijkt het geval!

Ik kukel bijkans in elkaar, maar het gaat allemaal zo goed, te goed om te kunnen geloven. Vandaag een eindtoets (zonder consequenties) gehad en ben geslaagd!! Ik mag door naar de volgende ronde en nee, ik ontvang gaan €200,-. Grijns.

Truste allemaal!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#21 Bericht door Zwiersje »

Wat fijn dat je het helemaal naar je zin hebt Petra :D
Het zal zeker niet meevallen in het begin, maar dat komt allemaal nog wel.
Jouw leventje is in korte tijd zo drastisch veranderd, dat gaat je ook niet in de koude kleren zitten,
Komt goed meis :bighug:

Oh José. Jij kan er ook flink druk mee zijn zeg :shock:
Maar wel fijn om te lezen dat het met de kleine Elin verder goed gaat :D

En op Herma ben ik nog steeds niet jaloers :lol:
Meid geniet ervan! zou zo met je willen ruilen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#22 Bericht door Gawo »

Ik denk dat Herma nu druk met plukken is :wink: .

Fijn Petra, eindtoets geslaagd :D

Nadat we vorige week de reservering van de film De Nieuwe Wildernis moesten afzeggen zijn we gisteravond gegaan, moet zeggen prachtige film.
Die zilverreigers in die mist, woh geweldige opname :D .

Ook wel weer eens leuk zo een bioscoop bezoekje.
We waren al weer op tijd thuis, want we hebben de vroege voorstelling gezien.
Ach toen hebben we er maar helemaal een filmavond van gemaakt en zijn we thuis Epic 3D gaan kijken, is een animatiefilm.
Moet zeggen hebben we ook van genoten, ook heel knap gemaakt :D

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#23 Bericht door Petra »

Herma zal wel plukken ja, en nuttigen wellicht? Haha. :lol: Zou ook zo met haar willen ruilen!

Leuk dat je naar de film geweest bent José, zou ik ook eens moeten doen weer.

Dank voor je lieve woorden Anita. Het MOET nu gewoon goed komen. Tja, hier heeft het nodige op z'n kop gestaan. Nu wil ik rust! Me volledig richten op werk, dit laten slagen.
Het wordt tijd dat ik nu een beetje 'wind mee' krijg (maar voor wie geldt dat niet). :wink:
Morgen lekker vrij, de rest van de week werken. Weer vroege diensten allemaal, brr. Ik ben niet van 'de vroege'. Gelukkig mag ik na m'n opleiding mijn voorkeuren aangeven. Dat wordt dus middag/avond, grijns. Overigens hoorde ik dat 57+ wettelijk geen nachtdiensten hoeft te draaien. Ben benieuwd hoe mijn werkgever hier mee omgaat. Maakt mij eigenlijk niet zo uit. Vrijdag werk ik al solo, spannend! Gaat snel. :lol:

Rest me jullie allemaal een fijn weekend te wensen.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#24 Bericht door Falcon »

Vandaag een dagje vrij van plukken..
Maar wel het wijnoogstfeest in het dorp. Gezamenlijke maaltijd met varken aan het spit.
Rijst met bonen erbij en wijn natuurlijk. Meloen en rijstpudding toe.
Smaakte prima en was heel gezellig, zeker omdat ik nu toch een aantal mensen "ken" van het plukken.

Daarna met de buurman S voor wie we nu aan het plukken zijn, even bij de coöperatie wezen kijken. De hele omgeving kan daar dus zijn druiven brengen.
Leuk om te zien wat er met de druiven gedaan wordt nadat we ze geplukt hebben.
Het gebouw zelf is een paar verdiepingen hoog.
Eerst wordt de wagen met volle bakken erop gewogen en dan leeg gekieperd boven een soort molen, waardoor de takjes eraf gehaald worden.
Wagen met lege bakken opnieuw wegen en zo weet je dus hoeveel kg druiven er gebracht zijn.
De geplette druiven met het eerste sap wordt helemaal naar boven gepompt nadat eerst een monster genomen wordt om het suikergehalte te meten.
Dit bepaald oa de prijs die je voor je druiven krijgt.
Boven in het gebouw heb je een hele serie putten, waar de geplette druiven een paar dagen in blijven en vervolgens laten ze het sap via slangen weglopen naar vaten op de "begane" grond.. De pulp wordt ook nog apart uitgeperst en dat sap komt erbij.
Daar moet het nog een dag of 21 staan gisten. Wat hierna ermee gebeurd, ben ik vergeten te vragen.. heb niet gezien dat daar ook gebotteld wordt.
De pulp wordt vervolgens nog aan de stokerij verkocht, voor een soort jenever en aanverwante sterke alcoholische dranken.

Al met al een hele leuke dag, ook nog eens met mooi weer.
Morgen weer voor de buurman plukken, maar dan voor zijn eigen gebruik. Het verwerken gaat bij hem thuis ongeveer hetzelfde maar dan op een veel kleinere schaal.
Dinsdag plukken we in de wijngaard van D en I waar we ons huisje van huren.
Dan gaat het om een nog kleinere hoeveelheid, maar de opbrengst zal ws toch nog een 500 liter kunnen worden.

Het met de voeten pletten van de druiven zal pas bij de andere buurman zijn, maar ik weet nog niet wanneer daar geplukt gaat worden.
Met mijn enkel gaat het goed, alleen nog een beetje dik.
Nou jullie zijn weer een beetje op de hoogte.
Tot later..
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#25 Bericht door roosje »

Weer een hoop berichten om op te reageren.

Jose, dat was weer schrikken met die kleine. Hoop dat het geen blijvend probleem is. En al met al heb je het er weer druk mee. Fijn dat je zo genoten hebt van de film.

Petra, geslaagd met vlag en wimpel en volop in het proces en vrijdag al een dienst alleen draaien. Petje af hoor.

Lia, schoonmaakwerk is zwaar werk en wordt vaak ondergewaardeerd. Ik was destijds altijd helemaal happy na het werk, in een schoon huis te kunnen stappen. En nu dat het me allemaal niet zo vlot meer afgaat zou ik zo weer iemand willen hebben die dat voor me doet.

Herma, leuk te lezen dat de druivenpluk nu in volle omvang bezig is. Leuk ook die rondleiding in de fabriek. Geniet er maar van.

Gesloten