Stamtafel September/Oktober-2014

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#51 Bericht door Falcon »

Deze zijn niet gestampt, die gaan door een apparaat waar de druiven van de takjes afgehaald worden en tegelijkertijd gekneusd worden.
Zal later wel een foto opzoeken waarop je dat kan zien.
Zaterdagavond pas stampen op een ander adresje

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#52 Bericht door Gawo »

Ook ik zal die docu van Dagboek van een postduif op uitzending gemist moeten kijken, want ook voor mij is dat te laat.

Petra gefeliciteerd dat je door de eerste ronde heen bent, super.
Dit nemen ze niet meer van je af.

Herma dat zijn heel wat liters wijn voor één dag plukken.
Klinkt allemaal heerlijk en wijn en boek en temperatuur

:lol:

Met de pc ging het helemaal mis.
Guido heeft hem gisteren naar de fabrieksinstellingen terug willen zetten en toen ging het mis.
Halverwege crashte de pc.
Vandaag heeft Jan pc om geruild en in winkel deden ze helemaal niet moeilijk, alleen ( terecht) even in doos kijken of alles compleet was en andere nieuwe mee gegeven.
Dus dat was perfecte klanten service :D

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#53 Bericht door Lucje »

Petra, gefeliciteerd! Je doet het toch goed op je werk en dat al een jaar lang, wat gaat de tijd toch snel. José, die pc's af en toe word je er gek van. Zeker goede service van die winkel, gelukkig maar voor jullie. Veel succes met jullie nieuwe aanwinst!
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#54 Bericht door Yleor »

Wat een pestdingen toch, die pc's. Ik ben er nog steeds niet toe gekomen om hem verder in te richten, na de terugbrenging naar fabrieksinstellingen.
Wij zijn gisteren teruggekomen van een week afwas- en restauranthulp op de Henry Dunant. Hard en lang werken, maar de gasten waren tevreden en vrolijk, en daar doe je het voor. Toen we vrijdagmiddag Arnhem binnenvoeren zat het hele dek vol gasten en vrijwilligers, het was zulk prachtig weer! Volgens mij heeft iedereen wel genoten. De afwaskeukenmensen hadden het wat zwaarder, want de afwasautomaat is twee keer kapot geweest!! Pfff, 120 mensen aan boord en het serviesgoed lijkt wel van beton, borden van een kilo per stuk. Maar stuk gaan ze niet. Ik weet weer wat werken is haha, maar het was wel gezellig.
Mijn schoonzusje gaat hard achteruit, maar soms "piekt" ze weer even, en gaan ze met z'n allen een ijsje halen... Dinsdag weer heen, nu met Erik want voor hem kon het wel eens de laatste keer zijn dat hij haar ziet. Maar je weet maar nooit. September heeft ze al weer gehaald, tegen onze verwachtingen in. Aan het eind van de week gaan we naar Manchester, deo volente.

Fijn die uitverkiezing groentje :lol:. Dat je nog maar verder mag komen!
Heerlijk dat warme weer Herma, stamp maar lekker door, krijg je nog wat flesjes mee?

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#55 Bericht door roosje »

We zijn weer thuis. Halverwege de reis retour in een mooi hotel vlakbij de Pont du Gard gelogeerd ,tussen Nimes en Orange. Daarna richting huis waar het grootste gedeelte van de reis in de regen plaatsvond. Leuk was het in Spanje om onze vrienden weer gezien te hebben. Weinig vogels behalve de flamingo's en kleine koereigers gezien. Ook veel regen gehad in Spanje met af en toe een zonnetje maar de temperatuur was goed. Nu is het weer prachtig weer daar. Zal je altijd zien. Blij weer thuis te zijn in mijn eigen gedoe. Dadelijk de wasjes draaien en wat boodschappen doen.
In het huisje hadden we geen Wi-Fi daar moesten we voor naar het café dus vandaar weinig of geen berichten hier.

Petra, gefeliciteerd leuk hoor.

Roely, ook weer retour van de boot Henri Dunant. Mooi werk wat jullie hebben verricht. Spijtig te lezen dat het met je schoonzusje slecht gaat. Nog bedankt voor je mailtje!

Nou nu maar eens langzaam opstarten. De silo's weer gevuld met zaadjes want die waren natuurlijk leeg. Ik hoop dat de musjes het weer snel doorhebben dat er weer voedsel voor ze is. Nu is het nog stil op mijn balkon.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#56 Bericht door Falcon »

Roely inmiddels mailtje gestuurd. Veel sterkte te komende tijd.

Roos welkom terug. Erg jammer dat je weinig vogels gezien hebt.
Ook dat het veel regende. :(
Ook onderweg naar huis, dat is vermoeiend reizen.
Maar wel fijn dat het bezoek aan vrienden goed was!!
Hoop dat je thuis je draai weer vindt, de mussen zullen jouw balkon vast snel weer vinden.

Hier afgelopen week prachtig weer gehad.
Komende weken wordt het wisselvallig.
Maar ik vermaak me prima!
Vrijdag naar zee geweest.
Zaterdag de laatste druiven geplukt en daar dus ouderwets "gestampt"
Gisteren met Portugese buren uit eten geweest.
Was erg gezellig.

Trouwens de docu over de postduif vond ik tegenvallen, wat vond jij ervan Dorine?

Vandaag maar een eindje gaan wandelen.

Groetjes!

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#57 Bericht door roosje »

Herma fijn te lezen dat jullie wel goed weer hebben en kunnen genieten van de zon en dat je veel plezier beleeft met de druivenoogst en de mensen.
Doe zo voort. :)

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#58 Bericht door Yleor »

roosje schreef: Doe zo voort. :)
Je begint al aardig te vervlaamsen Roos :lol:

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#59 Bericht door Petra »

Ha Allemaal!

Allereerst: mijn gedachten gaan uit naar 't schoonzusje van Roely. Wat erg allemaal. Ik weet eigenlijk niet goed wat ik moet of kan zeggen. Ik hoop in ieder geval dat het haar nog gegeven is zo lang mogelijk bij haar gezin te mogen blijven. Sterkte Roely! :bighug:

Balen dat gedoe met je PC. Raar; ik doe er zelf weinig spectaculairs mee en alles werkt als 'n tierelier (afkloppen!). Bij mij moet 'ie het ook altijd 'doen'. Als nee, dan word ik razend. José heeft ook al te kampen met onwillige pc's. Vervelend!
Jullie hebben je dus weer tandjes gewerkt op de Henri Dunant. Ben wel benieuwd naar kiekjes, kan me nog herinneren vorig jaar, jullie beiden met schort voor in de spoelkeuken. :wink: Petje af ja.

Ha, Roos was met vakantie! Leuk. Heb e.e.a. bewonderd op FB en je blog, dank je!

Herma verveelt zich ook niet. Dus uiteindelijk wel kunnen stampen? :lol: Ben ook wel benieuwd naar kiekjes om te kunnen zien hoe het allemaal in z'n werk gaat. Denk inderdaad in de praktijk weinig 'voetwerk'. Lekker wel dat je naar zee hebt kunnen gaan, mijn favo plekje!

Nou, met mijn verdere deelname aan de test is het fout gegaan. Op een of andere manier ben ik niet betrokken bij de 2e ronde. Ach, lig er absoluut niet wakker van. De wereld draait toch wel door en ik ben niet zo van de 'wedstrijdjes'. Dank voor jullie lieve, goede wensen.

De rest van de week moet ik stevig aan de bak. Allemaal 'laat en lang'. Weer een opleiding erbij. Moet er zelfs zaterdag op m'n vrije dag voor terugkomen. Tja.... :roll: Had ik maar een vak moeten leren.

Voor de mensen die niet op FB zitten. Ik heb gisteren de spectaculaire Markthal in Rotterdam bezocht. Een aanrader! Een andere wereld. Dus zeker een dagje 'uit' in Rotterdam waard.
Hierbij de link om alvast de sfeer te proeven:
http://markthalrotterdam.nl/
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#60 Bericht door Yleor »

Gisterochtend is in ons bijzijn ons schoonzusje gestorven, als een kaarsje uitgegaan. Zondag heeft ze nog een ijsje gegeten, maar 's nachts verslechterde haar toestand en heeft ze morfine en dormicum gekregen. Ze ademde moeizaam en in de laatste paar minuten was het duidelijk dat ze zou gaan, de ademhaling werd zachter en minder diep. God zij geprezen dat wij erbij waren en samen met Eriks broer en de kinderen konden huilen. We hebben alles heerlijk op ons gemak gedaan, pas na een tijdje gaan bellen. We hebben haar gewassen, ingesmeerd en aangekleed, en daarna werd het druk. Van de weeromstuit mijn tasje laten liggen, dus geen geld, sleutels, paspoort, autopapieren. Het verdriet komt met plotselinge golven, we kunnen er ook goed rationeel in zijn. Dit is het beste voor haar, en ze is eigenlijk nog heel snel gestorven, zonder veel ellende. De ellende zat ervoor.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#61 Bericht door Falcon »

Jullie waren er dus bij..
Bijzonder en fijn dat je dan ook gelijk er voor hen kon zijn en samen huilen, ook goed voor jullie allemaal.
Laat hier ook een traantje.
Sterkte de komende tijd. Liefs en een big hug.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#62 Bericht door roosje »

Lieve Roely en Erik,

Gecondoleerd. Ik heb je een mailtje gestuurd.

Gebruikersavatar
nicole
Berichten: 2695
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 13:32:45
Locatie: Koningshooikt (belgie)

#63 Bericht door nicole »

Lieve Roely en Erik , mijn oprechte deelneming.Veel sterkte voor de hele familie.
groetjes nicole

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#64 Bericht door Dorine »

Roely,

Fijn en goed dat jullie er bij konden zijn en samen met haar man en kinderen afscheid hebben kunnen nemen.
Heel veel sterkte voor jullie allemaal.

Liefs en een knuffel.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#65 Bericht door Gawo »

Lieve Roely en Erik,

Fijn dat jullie bij elkaar waren en samen met Eriks broer en kinderen konden huilen.
Ik wens jullie allen heel veel sterkte toe.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#66 Bericht door Yleor »

Herma, Roos, Nicole, Dorine en José, dank jullie wel voor jullie medeleven. Fijn dat ik het hier kan delen.

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#67 Bericht door Liesbeth60 »

Gecondoleerd Roely, ook voor Erik en je zwager en kinderen natuurlijk.
Je "wacht" erop, maar het komt toch altijd plotseling...
Maar heel mooi dat jullie er allemaal bij waren.
Heel veel sterkte voor de komende tijd en een dikke knuffel!

Lia
Berichten: 3497
Lid geworden op: zaterdag 4 mei 2013, 15:28:21
Contacteer:

#68 Bericht door Lia »

Roely en Erik gecondoleerd met het verlies van je schoonzus.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#69 Bericht door marian53 »

Heel veel sterkte met het verlies Roely , ook de family natuurlijk .
De dood komt altijd te vroeg , je wilt niemand kwijt , maar voor haar is er nu rust , sterkte . :goodman:
carpe diem

Gebruikersavatar
Piet
Site Admin
Berichten: 4909
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:22:30
Locatie: Helmond
Contacteer:

#70 Bericht door Piet »

Lieve Roely,

Je zult vast wel het gevoel hebben dat dit zo oneerlijk is.
Ze was immers nog veel te jong, dan hoort dit niet zo te gaan.
Helaas gaat niet alles eerlijk in het leven, verre van zelfs.

Fijn dat jullie erbij konden zijn, en steun bij elkaar kunnen vinden.

Heel veel sterkte gewenst, en een heel dikke knuffel van mij.
George Orwell wrote:
"All animals are equal, but some animals are more equal than others."

Don't Worry Be Happy

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#71 Bericht door Petra »

Lieve Roely, Erik, Familie,

Mijn diep, oprecht medeleven met het overlijden van jullie zusje, schoonzusje, tante, moeder, echtgenote....
Wat een dappere strijd heeft ze gestreden, een oneerlijke strijd. Kostbaar dat ze niet alleen heeft hoeven zijn en jullie bij haar waren.

Heel veel sterkte gewenst met het afscheid, het verlies.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#72 Bericht door Zwiersje »

Lieve Roely, Erik en familie,

Ook names ons heel veel sterkte gewenst met dit enorme verlies!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#73 Bericht door Yleor »

Liesbeth, Lia, Marian, Piet, Petra en Anita, ik dank jullie ook hartelijk voor jullie medeleven. Oneerlijk voelt het inderdaad aan, precies wat ik gisternacht nog tegen Erik zei. Maar het is natuurlijk de onvoorspelbaarheid van het leven. " Life is a deadly disease" wordt wel gezegd, alleen duurt die bij de een wat langer dan bij de ander. Om de langere weg te nemen ga ik vanmiddag maar een griepprik halen.

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#74 Bericht door Lucje »

Lieve Roely en verdere familie. Gecondoleerd met het grote verlies! Voor je schoonzusje is er gelukkig een einde gekomen aan alle ellende maar jullie zullen door moeten met leven. Bijzonder dat jullie net bij haar waren, het heeft zo moeten zijn denk ik. Heel veel sterkte voor de komende tijd!
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#75 Bericht door roosje »

Een jonge zeearend gered door een visser en daarna naar de vogelopvang.
Twee filmpjes te zien.

http://www.ad.nl/ad/nl/5596/Planet/arti ... dood.dhtml

Gesloten