Stamtafel November/December-2014

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#201 Bericht door Falcon »

Jullie weten hoe je een mens moet laten lachen... :lol:
Zie het theezakjes gebeuren al helemaal voor me. :lol:

Maar Petra, wat fijn voor je een nieuwe auto, daar zal je vast veel van genieten.
Wanneer "krijg" je hem?
Sterkte met werken komend weekend.

Fijn dat het goed met je broer gaat Marian!

Verder gelezen over hoe je jezelf en vooral je handen warm houdt, zeker voor hen voor wie binnen blijven geen optie is. :D

Gerrit, denk niet dat je straks weer alleen gelaten wordt. Ach zo'n dier laat jou vast niet alleen met kerst. :wink:

José je moeders huis kan weer verder aangepast worden?
Lukt het allemaal?

Fijn om je weer te zien Anita, en gelijk met een goed advies voor Dorine..

Brrr wat ziet jouw tuin en koud uit Dorine.
Hier viel het wel mee vandaag, maar voor morgen wel genoeg wind en regen voorspeld. De kerstmarkt hebben ze daarom afgelast.
Erg jammer voor hen die alles georganiseerd hebben en de mensen die een kraam zouden bemensen en alle andere zaken erom heen.
Meestal een heel gezellig gebeuren. Maar het is wel een verstandige keuze.
De wind kan echt zo rondtollen hier om de kerk, dan is het echt geen lolletje om er met je kraam te staan, als die überhaupt zou blijven staan bij heftige windstoten.

Ik volg Maestro elke week, vind dat zo'n fijn programma om te zien.
En wat leren ze veel in korte tijd. Echt genieten! Ben benieuwd wie gaat winnen, ze zijn allebei erg goed. Maar ja vorig jaar was de finale ook al zo spannend.

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#202 Bericht door Dorine »

Ja Herma, Maestro was genieten.
Het eerste stuk van Carlo was spannend, puntje van je stoel en ik had het zweet in mijn handen staan.
Spike met Once upon a time ..... zo emotioneel, zo mooi, tranen dus.
Eigenlijk zijn het alle twee winnaars.

Kijk je daarna ook naar Jort Kelder?
Doe thij best goed.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#203 Bericht door Falcon »

Ja daar kijken we ook naar... is ook zeer vermakelijk!

Beide heren hebben ook heel terecht 3 tienen voor deze stukken gekregen!
Carlo dirigeerde echt spannend. En Spike wist zijn eigen emotie onder controle te houden.
Helemaal mee eens beide zijn al winnaars. Wel heel leuk om te zien hoe ze zo hun eigen stijl van dirigeren hebben.
Ook het orkest geniet zo ontzettend, heerlijk!

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#204 Bericht door Petra »

Haha, theezakjes.... Het is met grote zekerheid de valeriaan waar de poezen op reageren; zijn ze helemaal verliefd op! Gaan er inderdaad van kwijlen.
Lavendel minder, hoewel dat ook 'kopjes geven' (nee, geen thee! :wink: ) verdient.

Maestro heb ik niet helemaal kunnen volgen (onregelmatig werk), maar gisterenavond wel gekeken. Inderdaad, hier ook tranen om Spike's 'Once upon a time...'. Wat een aparte gozer is het! Moet jullie eerlijk zeggen dat ik hém de 1e prijs gun. Zo jong, zo hoopvol.
Vind het ook fantastisch om de reacties van het orkest te zien ja; zou wat mij betreft meer in beeld gebracht mogen worden.

Herma, ga karretje dadelijk halen. Fijn met die storm de Brienenoord over, grijns. Enfin, weet ik gelijk wat voor ijzer ik onder de kont heb. :wink: Ben best wel beetje nerveus...
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

AnneMarie
Berichten: 4361
Lid geworden op: vrijdag 7 november 2008, 12:45:49
Locatie: Amsterdam

#205 Bericht door AnneMarie »

Succes Petra. Heel veel plezier met je nieuwe auto. :)

Zelf had ik zojuist een byzondere waarneming. Ik zag een blauw vogeltje over het water wegvliegen. Aan de kleur te zien, moet het een IJsvogeltje zijn geweest. Ik woon midden in het centrum, dan is dit toch wel iets heel byzonders, denk ik. :o

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#206 Bericht door Falcon »

Fijn Petra!
En bedankt voor alle campics op de verschillende draadjes.

Ja Annemarie een ijsvogeltje midden in het centrum is best een unieke ervaring.
Hier is een koppeltje langs het kanaal, maar zie ze zelden.
Heel enkele keer wat voorbij zien schieten.

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#207 Bericht door Gawo »

Dat is zeker bijzonder om een ijsvogeltje midden in het centrum te zien Anne Marie :D

En Petra hoe rijdt je nieuwe bolide?

Ook wij kijken graag Maestro, meestal mis ik wel het begin, viel af gelopen donderdag net in het stuk wat Carlo dirigeerde en drie tienen daar voor kreeg, dus heb optimaal van Spike kunnen genieten, wat was dat prachtig zeg!

Moeders badkamer gaat nu zo als het moet gaan, donderdag het hakwerk voor de leidingen en die laatste zijn ook allemaal gelegd en gisteren was er de stukadoor en heeft alles mooi glad gestreken :wink:

Gistermiddag maar even naar het centrum gegaan en mijn servies wat we een paar jaar terug gekocht hadden 9-delig aan gevuld naar 12-delig.
Deze kerst zitten we met zijn tienen aan tafel.
Gek voor je het weet heb je weer van alles meer nodig en bijvoorbeeld ook weer grote pannen.
Ben blij dat ik die niet weg gedaan heb, maar in de kelder heb gezet :wink:

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#208 Bericht door Petra »

IJsvogeltje nu ook al in de stad? Jeetje... Moet haast wel ijsvogeltje geweest zijn toch? Of zijn er andere felle blauwe vogeltjes?

José, met z'n 10en aan tafel? Goedemorgen! Ga er maar aan staan. Kook je? Knap!

Het autootje. Wat een avontuur. Zal 'dagen' bezig zijn alle snufjes, lichtjes, dingetjes, lampjes.... uit te vogelen; wat een elektronica! Heb duidelijk generaties auto's overgeslagen, grijns. Overal is een lampje/knopje voor! Lampje wanneer je moet schakelen, lampje dat je zuinig rijdt.... De muziek is puik: 4 boxen. Er komt dus flink geluid uit! Handig, bedienknopjes geïntegreerd in het stuurtje.
Ze waren lief voor me in de garage: heb zelfs een volle tank gekregen!
Het is echter een totaal andere auto; lichter in gewicht, veel lichter qua vermogen. De winddoop: de Brienenoord kwam ik moeizaam op, kreeg flinke klappen van de wind. Omstandigheden waar mijn oude vriendje de wieltjes niet voor omdraaide. Beide handjes aan het stuur dus.
Enfin, het wordt stevig wennen, moet een andere rijstijl gaan ontwikkelen. Niet 'effe snel' invoegen, niet 'effe snel' gas geven. Zal voorzichtig moeten worden. Hoop niet dat ik als een oude muts ga rijden, grijns.

Nog leuk nieuws uit Blijdorp:

Bron: Vrienden van Blijdorp

Op woensdag 10 december zagen de verzorgers ‘s ochtends een ‘kersverse’ gorillababy bij moeder Aya. Moeder en jong maken het goed. Aya is een ervaren moeder; dit is haar derde jong. De verzorgers kunnen nog niet zien welk geslacht de kleine heeft want moeder klemt de boreling stevig tegen zich aan. De vader is zilverrug Bokito, die tot nu toe alleen dochters heeft verwekt, vijf in totaal.

Bokito bekijkt het tafereel van een afstandje en heeft, zoals het hoort, geen actieve rol bij de opvoeding. Aya beviel in 2010 van dochter Ayba en in 2006 werd Adira geboren. De familieleden komen om de beurt even bij de kleine kijken maar ze mogen haar niet aanraken van de zorgzame moeder.

In het lekkere warme gorillahuis waar de familie tijdens de winterkou vaak verblijft, is de jongste telg al goed te zien voor bezoekers. De verwachting is dat over een paar weken ook meer duidelijkheid is over het geslacht. Begin 2015 wordt er weer uitbreiding verwacht bij de gorilla’s in Blijdorp: in februari is Tamani uitgerekend.

De familie telt nu in totaal elf gorilla’s.


Afbeelding
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#209 Bericht door Falcon »

Nou in ieder geval veel plezier met je nieuwe auto.
Hij mag dan minder snel optrekken, wat wel jammer is vooral op de snelweg, maar hoop dat ie wél lekker zuinig rijdt.

Leuk nieuws uit Blijdorp! Wanneer ga je op kraamvisite?

José, dus weer een stap verder met de badkamer.. :D
En met 10 mensen eten... gelukkig vindt je het leuk om te koken en tafel te versieren. Wordt vast heel gezellig met de kerst.
Succes met de voorbereidingen.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#210 Bericht door roosje »

Petra, voor je het weet ben je er aan gewend. Veel rijplezier en het zal je wel wat centjes aan benzine schelen. Aardig dat ze je een volle tank cadeau hebben gedaan.
Leuk dat de gorillafamilie weer is uitgebreidt. Wat een lieve foto.

Jose, inderdaad knap koken voor 10 mensen. Een hele klus. Maar wel erg gezellig! Goed dat de badkamer van je moeder al opschiet.

Maestro daar kijk ik ook naar. Vind het knap van ze. Ben benieuwd wie gaat winnen maar ook voor mij verdienen ze allebei de eerste plaats.

Wat leuk AnneMarie dat je een ijsvogeltje midden in de stad hebt gezien. Nu uitvogelen waar die huist dan kan je hem/haar blijven volgen.

Simons kat zo leuk dank voor het plaatsen Liesbeth.

Dorine, dat ziet er bar en boos uit in je tuin. Maar inmiddels zal het al wel weer gesmolten zijn.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#211 Bericht door Yleor »

Gefeliciteerd met je karretje Petra, een 1.4 vergt inderdaad wel een andere rijstijl, dat wordt meer rechterbaan rijden. Scheelt weer kosten moet je maar denken. Bovendien krijg je er de leeftijd voor :P

Goh, een IJsvogel AnneMarie! :shock: Moet toch wel verdwaald zijn, want waar is nou een steile zandige oever in de buurt? Of zou die ontsnapt zijn uit Artis? Beetje uit de buurt van het Westerpark geraakt? Misschien zie je hem nog wel een keer...

Toen ik het ANWB krantje doorbladerde en de advertentie voor "verbouwing" van de badkamer met bad tot gemakkelijke instapdouche zag moest ik meteen aan je moeder denken José. Krijgt zij ook zo'n grote douche? Hopen dat ze er met de kerst onder kan, dat de tegels dan gedroogd zijn. Leuk om je servies uit te breiden :-). Ben je er al uit wat je gaat koken?

Het viel wel mee met het weer hier Herma, toch storm in H? Ik hoorde ook van allerlei afgelastingen hier in Noord-Holland vanwege de storm, sneu hoor.

Leuk je weer te zien Anita :D

En dan zo meteen Downton Abbey, daar kijk ik dan weer naar, hoewel ik het vorige week moest missen. Maestro ken ik niet.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#212 Bericht door roosje »

Downton Abby ja dat is ook vaste prik voor mij. Geweldige serie.
Zo kijk ik ook op de Belg naar Mr. Selfridge wat ook een costuumdrama is wat zich afspeelt in en rond een groot warenhuis Selfridges. http://www.pbs.org/wgbh/masterpiece/pro ... selfridge/

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#213 Bericht door Petra »

Downton Abbey; ben er ook een fan van! Heb 't opgenomen en vannacht (na werk) lekker zitten kijken. Mr. Selfridge ken ik niet Roos.
Maar ben niet zo'n TV-kijkert. :wink:

Het autootje. Dank voor de lieve reacties. Ik neem de vrijheid om even te gaan zeuren, want het is: zeuren!
Yep, 't is stukken zuiniger, althans, dat zou moeten. :wink: Maar ik vind 't een 'afgang'.
Na een carrière als motorrijdster (13 jaar) heb ik altijd powerijzers onder de kont gehad. Nee, niet zozeer om hard te rijden (heb geloof ik totaal 2 'kleine' prenten gehad), maar wel genieten van de kracht die ik beheerste. Snel invoegen, snel gevaar ontwijken, met schroeiend rubber optrekken (soms, :hihi: ), doorrijden...

Het is wat Roely schrijft, dit is een braaf, zoet 'rechterbaan' autootje. Ik mis de power, het avontuur! Maar flink wat - alle rationele - overwegingen hebben me laten besluiten dit karretje aan te schaffen. Goedkoper, zuiniger, zeker m'n werktijd (nog 8 jaar) uitdienend.
Bovendien, mijn Prelude moest écht weg! Motorisch was 'ie nog perfect, maar de carrosserie had onderhand status 'wrak'. De gaten begonnen er in te vallen.
Dus nee Roely, ik heb er nu zeker de leeftijd niet voor, maar het leven bestaat uit keuzes, in dit geval keurig rationeel, niet emotioneel. Geef mij maar een Porsche Carrera. :wink:

Nu gelukkig drie dagen vrij. Vandaag tot 13:00 geslapen. Wat was ik moe. Overigens heb ik niet zo hard gewerkt, om 20:00 begaf mijn stem het, kon geen woord meer uitbrengen. De rest van de avond heb ik weinig aanbod gekregen; werd gespaard. Zucht.

Nou nou, heb weer flink zitten kletsen. Sorry dat ik jullie lastigval en bedankt voor de aandacht. :bighug:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#214 Bericht door Yleor »

Dit kletsen gaat in ieder geval niet ten koste van je stembanden :lol: . Dus klets maar verder, als wij hier lezen zijn we er ook klaar voor.

Ik heb een kerstboompje, tot mijn eigen verbazing. Gisteren kwam een vriendin met een kleine attentie aan, een tot kerstboomvorm gedwongen takkenstelsel, met vijf witte ballen erin gestoken en verder een ring van denneappeltjes eromheen. Kaal dus. Ik heb er zelf een feestelijk ding van gemaakt met lampjes en allerhande zaken op prikkertjes die ik in de loop van de jaren heb bewaard. Lampjes aan (het eerste snoer weggegooid) en het ziet er gezellig uit..

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#215 Bericht door Falcon »

Al bijna een week verder....

Petra je stem weer terug?

Roely, bevalt de kerstverlichting?

Leuk dat Spike gewonnen heeft bij Maestro, maar ze waren allebei erg goed.

Iedereen fijn weekend gewenst.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#216 Bericht door roosje »

De kerstboom staat. Vanmiddag opgetuigd.

Ik zit in de lappenmand en aan de antibiotica. Ik kon gelukkig weer gelijk bij de tandarts terecht die me een kuurtje voorschreef.
Door die losse kroon is er toch een ontsteking ontstaan en zit nu aan de 4e dag van de vijfdaagse kuur. Vandaag voor het eerst zonder pijnstillers. Pffff wat is dat afzien. Vloeibaar eten want kauwen was een verzoeking. Mijn humeur is daardoor ook natuurlijk naar een lager pijl gedaald. Nu maar hopen dat deze kuur genoeg is en het niet terugkomt. Het is wel goed voor de lijn hahahaha.

Voor de kerst een rijstzak voor de fotografie gekregen plus speciale hanschoenen om geen bevroren vingers te krijgen. Leuk he.

Hier is het eindelijk droog wat een regen is er gevallen. Het schijnt dat het morgen weer bar en boos gaat worden.

Ja leuk dat Spike heeft gewonnen het was weer genieten. Wat een spanning en wat knap van die gasten om dat zo snel te leren.

Zo dan zijn jullie weer even op de hoogte :wink:

AnneMarie
Berichten: 4361
Lid geworden op: vrijdag 7 november 2008, 12:45:49
Locatie: Amsterdam

#217 Bericht door AnneMarie »

@Anita; ooit hebben jullie hier gelogeerd. Staat nu te koop. Iets voor jullie (of iemand anders)? :wink:

http://www.funda.nl/koop/amsterdam/huis ... amstel-98/

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#218 Bericht door Zwiersje »

:D oh ja......het schuilkerkje.
Ach dat was toch wel zo bijzonder!
En dan het bed......jeetje.....echt nog nooit in zo,n heerlijk bed gelegen.
Volgens mij was het zo,n Haistens bed.

Heb net mijn spaarvarken leeg gegooid, maar het gaat hem niet worden Annemarie :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 3447
Lid geworden op: zondag 3 februari 2013, 15:27:54
Locatie: Eersel

hoi

#219 Bericht door GerritE »

Hoi, heb even een computer ter beschikking.(lees: zit ergens waar ze een computer hebben.)
Dinsdag moet mijn eigen lappie weer gereed zijn, volgens de laatste berichten.
Maar het is toch geen weer om valkjes te gaan kijken, laat staan iets plaatsen.
Maar als afleiding....Oke bezigheid, heb ik wel die Roetmop.
Die moet ik nog wel enkele circuskunstjes leren, dacht ik zo.
Een paar heb ik er haar al geleerd.
Heb ondertussen de schuurdeur ook al 'vernield' voor die Roetmop, een kattenluikje. :roll:
Afbeelding
En na haar een dag en nacht geen eten te hebben gegeven buiten, ging ze eindelijk dan ook maar door het luik naar binnen om het op te halen.
Nu springt ze er ondertussen bijna door naar binnen en naar buiten, met het klepje dicht.
Ja dat deed ik de eerste dagen nog met een elastiek omhoog binden, dat was een makkie voor haar, maar toen het klepje dicht was werd het weer anders.
:D
Komt helemaal goed met dat beestje.
Of dat met mij ook nog komt................ :wink:
En een lappenmandje heeft ze ook en zit of ligt er vaak in. :D

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#220 Bericht door Petra »

Ha Allemaal!

Ben benieuwd hoe 't met Gerrit's vriendinnetje gaat.... :roll:

Leuk dat je hier weer langs gewapperd bent Anita. Jammer dat spaarvarkentje niet toereikend was. :hihi:

Kerstboompje... hiero niet. Ben er eigenlijk niet zo voor in stemming. Ook ben ik bang dat Doosje hier mogelijk weer allergisch op reageert. Geen risico nemen dus. Hoe vindt jouw Pim 'm Roely?

Hoe is 't nu met de ontsteking Roos? Bij mij sloeg de antibiotica redelijk snel aan. Sinds die tijd spoel ik elke dag met Propolis (van de bijtjes; antibacterieel en verzachtend). Ideetje? Baat 't niet, het schaadt zeker niet! Enne, ben misschien 'n beetje dom, maar een rijstzak voor de fotografie. Wat moet ik me daarbij voorstellen? :oops:

Verder denk je alles meegemaakt te hebben. Gisteren een brief van huisbaas met een ontvangstbevestiging van mijn huuropzegging. Terwijl ik van nix weet. Ik zou per 9 januari moeten vertrekken? Was volslagen in paniek, nog wel 'n beetje.
Morgen maar eerst snel huisbaas om opheldering vragen. Hopelijk is er een grove fout gemaakt. Ben wel blij met m'n rechtsbijstandsverzekering hoor.

Op werk is het razend druk, zoals verwacht. Om een beeld te geven: ging van de week om 17:30 weg. De teller stond op bijna 5.000 Valys navragen/boekingen (landelijk vervoer), de regionale vervoersteller op een kleine 2.000. Er valt niet tegenop te werken. :lol: Spannend hoor! Ben er stiekempjes trots op wat we met elkaar bereiken.
Mijn stem is nog steeds niet je van het. Maar ja, die krijgt ook zo weinig rust. Het is écht 'beuken'. Heb regelmatig pijn aan m'n stembanden. Enfin, zal wel slijten. Helpt ook niet mee dat ik nog steeds zo verkouden ben en hoest, nu al 3 weken. Het heerst, zeggen ze.

Tot slot weer gaaf nieuws uit Blijdorp: ijsbeermams Olinka heeft het leven geschonken aan een tweeling. Link naar de cam staat in onderstaand bericht. :lol:

Bron: Vrienden van Blijdorp

Blijdorp weet het nu heel zeker: ijsberin Olinka uit Blijdorp heeft een tweeling. Op de beelden van de webcam die in het kraamhol is geïnstalleerd zijn twee kleine ijsbeertjes te zien. Het zijn broertjes en/of zusjes (geslacht nog niet bekend) van de populaire ijsbeer Vicks (2010). De tweeling is geboren op dinsdag 2 december. De Diergaarde heeft twee weken de adem ingehouden tot duidelijk was dat de beertjes in goede gezondheid verkeerden.

Bij de geboorte is een ijsbeerbaby heel kwetsbaar. Het is niet veel groter dan een cavia en volledig hulpeloos. Het ligt doorgaans in de oksel van de moeder waar zich de melkklieren bevinden. Omdat de jongen zo kwetsbaar zijn, blijft het altijd spannend of het goed blijft gaan. Moeder Olinka is gelukkig een ervaren moeder die al vaker jongen heeft grootgebracht van dezelfde vader, Eric. Haar laatste jong Vicks is inmiddels aan een vrouwtje gekoppeld en woont in Frankrijk.

De kraamruimte ligt geïsoleerd van publiek en verzorgers om de absolute rust van een ijshol zoveel mogelijk te benaderen. Het minste geringste geluidje kan de rust verstoren met als gevolg dat de jongen het niet redden. De komende maanden blijven moeder en haar jongen in winterrust en zal de tweeling zoveel mogelijk moeten aansterken. Vader Eric blijft buiten te zien in zijn eigen deel van het ijsberenverblijf en heeft waarschijnlijk geen weet van het jonge leven in het kraamhol. IJsberen leiden een solitair leven en mannetjes zijn niet betrokken bij de opvoeding van de jongen.

Als de tweeling sterk genoeg is om hun moeder te volgen, zullen ze naar buiten komen. Als alles goed gaat, zal dat pas begin voorjaar zijn. Bezoekers kunnen moeder en jongen tot die tijd via de webcambeelden live volgen op: www.diergaardeblijdorp.nl/ijsbeer/

De laatste keer dat er in Blijdorp een tweeling is geboren was in 1996 met ijsbeertjes Taco en Winner. In totaal zijn er acht ijsbeerjongen grootgebracht in Blijdorp. Met de tweeling erbij komt dit op tien! In 2008 opende Blijdorp een nieuw, ruim ijsberenverblijf als onderdeel van het Arctica-gebied. Hier zijn de dieren zowel in als onder water te bewonderen. Er is een apart mannenverblijf en een vrouwengedeelte, dat desgewenst met elkaar kan worden verbonden. Blijdorp wil haar bezoekers laten meebeleven hoe mooi en bijzonder ijsberen zijn en daarmee het besef vergroten van de invloed van klimaatverandering op deze bedreigde diersoort.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#221 Bericht door roosje »

Dat heb je vakkundig "vernield" Gerrit. Zo te zien ben je helemaal verkocht aan Roetmop.
Ik hoop voor je dat je laptop dadelijk weer volop werkt dan kun je ons nog meer foto's van de vorderingen van Roetmop laten zien.

Petra ik had over je "opzegging" al gelezen op FB. Wat een toestand toch weer. Ik hoop dat je vandaag opheldering krijgt over het hoe en wat.
Als het je buurman is geweest dan vrees ik dat het een gestoorde is. Want wie doet nou zoiets. Ik zou ook maar eens vragen of dat al vaker is voorgekomen, bij je andere buren of de vorige bewoner van je flat. En hoe die persoon aan je contractnummer komt verbaast me helemaal :shock:

Mijn ontsteking is weg. Althans nog even aanzien of na de kuur het niet terugkomt.

Een rijst/bonenzak kun je gebruiken om je fototoestel op te leggen. Vanaf je raam van de auto of op de grond om stabiel foto's te maken van bijvoorbeeld paddestoelen.

Wees zuinig op je stembanden!

Afbeelding

Ja leuk he een tweeling ijsbeer. Hoop dat alles goed blijft gaan.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#222 Bericht door marian53 »

Tot mijn schande moet ik bekennen dat ik hier al even achter lig met lezen , :oops: zal het maar snel gaan doen .
carpe diem

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#223 Bericht door marian53 »

Gelukkig Roos dat je ontsteking weg is , en die rijstzak , een makkelijk ding voor als je laag moet , je kamera blijft er wel mooi droog bij , maar ik word niet goed van het gesjouw van dit soort dingen :)

Roely een kerstboompje , en Anita's hotelletje kan ik me ook nog herinneren .

Petra jammer dat je niet helemaal tevreden bent over je karretje , maar helaas , je zal het ermee moeten doen , ben benieuwd wie dat geflikt heeft, bij je huisbaas , dit vind ik toch geen geintjes meer .

Anne-Marie een ijsvogeltje midden in de stad , wonderlijk .

Gerrit , dat Roetmopje zit wel goed bij je , wat leuk haar eigen voordeur :) ,Inderdaad het beestje heeft het goed getroffen met jou , en met jou komt het ook wel goed,
En ik hoop dat snel je pc terug is , klinkt misschien raar voor sommige hier , maar het is toch gedeeltelijk de buitenwereld voor mij .Ik zou echt over de rooie gaan als mn pc uitvalt .

Zaterdag gezellig een dagje naar Brugge geweest op mn eentje , jammer miste mn broer toch wel voor de gezelligheid , het was koud , maar droog , jammer al heb je zon 5 uur gezworven daar , dan heb je nog niet veel gezien het is zon mooi stadje , ik denk in het voorjaar er een paar dagen heen te gaan , en alles op je gemak bekijken zonder teveel drukte
:wink:
carpe diem

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#224 Bericht door Petra »

Ha, ben ik eventjes.... dat gedoe met de huuropzegging was een foutje van de huisbaas. Huisnummers verwisseld. Ze had me vrijdag nog geprobeerd te bellen, maar ving dus bot (mobieltje moet immers uitstaan met werk?).

Maar ja, ondertussen ging ik 'over de rooie'. Zelfs opvang voor DD geregeld (hoezo paniektypetje?). De dame ging door 't stof, terecht. Dus ik laat 't maar verder zo, het is goed.

Dank voor je toelichting Roos. Rijstzak, nooit van gehoord dus! Wel handig ja.... :lol:

Volgend jaar gewoon met je broer naar Brugge Marian? Is toch een mooi vooruitzicht?
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#225 Bericht door Falcon »

Fijn om alles te lezen..

Handig zo'n zak voor je cameralens Roos. Zal je vast veel plezier van hebben.
Gelukkig is je ontsteking weer over.

Petra, de schrik weer wat te boven?
Rustig aan maar met je stem de komende dagen...

Kerkje kan ik me ook nog herinneren, Anita..
Maar wat een prijs, moet je wel een heel groot spaarvarken voor hebben.

Marian, knap dat je toch alleen op pad gegaan bent. Hoop ook voor je dat je een volgende keer weer samen met je broer op stap kan gaan. Veel gezelliger.

Gerrit dat gaat er steeds beter uitzien.. roetmop heeft inmiddels vaste verblijfsvergunning.. :wink:

Vandaag een rustdagje.. Gisteren naar Brabant geweest en morgen weer.
Wel gezellig hoor, op visite gaan en geen eten hoeven te koken, laat me graag verwennen op z'n tijd. :D
Woensdagmiddag werken en met de Kerst zijn we gewoon thuis en hebben niets bijzonders.. prima voor ons.

Gesloten