Op waarnemingen las ik al een tijdje dat een groepje grote kruisbekken zich ophouden in Zeist.
Afgelopen zaterdag middag met Jan daar heen geweest.
Als wij daar rond 13.30 arriveren zien we al een groepje fotograven en vogelaars staan.
Zelfs vanuit Duitsland.
Ze stonden er al vanaf vanmorgen en hadden ze nog niet waar genomen.
De meeste camera's waren op het poeltje gericht, want daar waren vorige week woensdag hele mooie foto's van drinkende grote kruisbekken genomen.
Na ongeveer een half uur vliegt het groepje over, een stuk of zes, zeven.
Tja dan weer wachten.
Rond tien over half drie komt het groepje weer en gaat wat verder in een boomtop zitten.
Daar heb ik dan wel foto's van, maar zijn niet mooi, dus plaatst ze niet.
Maar voor eigen archief, mijn eerste grote kruisbek, bewaar ik die paar foto's wel.
Na een aantal minuten verkassen de kruisbekken weer.
Ik wacht nog even , maar na 15.15 uur maken Jan en ik aanstalten om naar huis te gaan.
De meeste vogelaars lopen mee en als we weer bij rijtje bomen staan horen we weer de groep kwetteren en zien ze niet.
Na even mee kijken lopen Jan en ik toch naar de auto.
De anderen blijven nog.
En later zie ik op waarnemingen dat het hen toch gelukt is om mooie foto's te maken, tussen half vier en vier uur.
Ik gun het hen van harte, ze stonden er al zo lang en sommige kwamen van zo ver.
Het was wel niet helemaal de foto die ze wilden, dat zou bij het water moeten zijn, maar ja, je kan niet alles hebben